Adresse variabler...
Fra : Kasper B. Rasmussen

Dato : 07-07-02 18:17

Hejsa...
Da jeg startede med at bruger PHP kunne man benytte links som så således ud:
og så kunne man hendte variablen fra adresse feltet som en alm. variabel.
Men det er vist slut nu..

Er der nogen som kan fortælle mig hvordan man kan hendte variablen, uden at
skulle ændre i PHP.ini, men bare skrive noget ekstra i koden..?

Mvh. Kasper B. Rasmussen
k.birk@email.dk
www.kbirk.dk
ICQ: 57859508

Fra : -Martin-

Dato : 07-07-02 18:18

On Sun, 7 Jul 2002 19:16:42 +0200, "Kasper B. Rasmussen"
<k.birk@email.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der nogen som kan fortælle mig hvordan man kan hendte variablen, uden at
>skulle ændre i PHP.ini, men bare skrive noget ekstra i koden..?

hvis adresselinjen ser noget ala såen her ud ...
http://side.dk/side.php?var=ole

Så ska "ole" hentes med $_GET["var"];
Hvis det er en som bliver med post metoden i en form ... så er det
$_POST ... og $_SESSION og $_SERVER osv osv osv ... Kig nærmere på
apache.org det er en "restriktion" i Apache 2.xxx

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 07-07-02 19:52

-Martin- skrev:

> [...]
> $_POST ... og $_SESSION og $_SERVER osv osv osv ... Kig nærmere på
> apache.org det er en "restriktion" i Apache 2.xxx

Det har intet med Apache at gøre. Det har noget at gøre med, at
PHP-udviklerne har besluttet, at PHP-indstillingen register_globals skal
slås fra som standard, hvor den før var slået til.

Fra : -Martin-

Dato : 07-07-02 21:30

On Sun, 07 Jul 2002 20:51:52 +0200, Jonas Koch Bentzen
<ingen.email@eksempel.dk> wrote:

>Det har intet med Apache at gøre. Det har noget at gøre med, at
>PHP-udviklerne har besluttet, at PHP-indstillingen register_globals skal
>slås fra som standard, hvor den før var slået til.

Åhhh ja sorry ... det var PHP 4.2xxx jeg mente

Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 07-07-02 22:38

Et stykke simpelt kode jeg plejer at bruge til at få alle $_POST variabler
ud med er :

while(list($key, $value) = each($_POST))
{
$$key = $value;
}

Og så skifter du blot $_POST ud med $_GET og placere dette script i toppen
af din side, så skulle alle dine variabler være tilgængelige igen, ligesom i
gamle dage :)

m v h
Ronni
rofe@mailme.dk