mp3
Fra : Hønemor

Dato : 07-07-02 17:00

Jeg vil gene høre om der er nogen som har et godt link til mp3 filer i god
kvalitet ?
Jeg havde meldt mig ind i nyhedsgruppen " dk.kultur.musik., men det er vist
den forkerte gruppe at spørge i )
Eller er der nogle grupper om mp3 musik ?
På forhånd tusind tak.
Hønemor

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 07-07-02 17:39

On Sun, 7 Jul 2002 18:00:08 +0200, "Hønemor" <fagerberg@city.dk>
wrote:

> [...]
>den forkerte gruppe at spørge i )
>Eller er der nogle grupper om mp3 musik ?

Prøv dk.binaer.musik

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Lars Ehlers

Dato : 07-07-02 23:19

On Sun, 07 Jul 2002 18:38:55 +0200, Morten Bowman Hansen
<morten@NOSPAMbowman.dk> wrote:

>Prøv dk.binaer.musik

Eller mp3 grupperne i alt.binaries.music hierakiet.

Du finder næppe mp3'ere på hjemmesider mere, som det var tilfældet for
nogle år siden.

Desuden findes der fildelingstjenester som WinMX, KaZaa osv.

Lars
San Francisco
http://www.ehlers.us/
http://pages.sbcglobal.net/sanfranehlers/mustang.htm (kun for bil-freaks)

PS: Nyt job efter et år uden arbejde! http://www.samsungsdsa.com/

Fra : Hønemor

Dato : 09-07-02 18:00

> Desuden findes der fildelingstjenester som WinMX, KaZaa osv.
> Lars

Hej Lars.
Tak for dit svar til mig fra gruppen.
De 2 programmer du nævner har jeg begge to, men jeg er lidt på herrens mark,
da jeg ikke er så god til engelsk )
Når jeg f.eks. søger i søgelinierne på en CD, så skriver jeg artist og
tittel ind, men der kommer altid et hav af numre, så jeg ikke kan se, hvad
der hører med til CDén.

Det har ikke været muligt for mig endnu at finde en hel CD.
Men da jeg som sagt ikke er så god til engelsk.....vil jeg blive glad, hvis
du har tid at forklare mig, hvad jeg skal gøre og ikke gøre, for at finde
frem til et fuldt album )

Og er der noget jeg skal rette i indstillingerne der er sat i forvejen i
programmet ?
Og er der andre ord man bruger til at finde en hel CD ????

På forhånd tusind tak for hjælpen.
KH Hønemor

Fra : Claus Jungersen

Dato : 09-07-02 19:21

"Hønemor" <fagerberg@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> programmet ?
> Og er der andre ord man bruger til at finde en hel CD ????

Så vidt jeg ved findes der ikke mange programmer, der let og smertefrit
håndterer downloading af et fuldt album på en gang.

Prøv istedet f.eks. at bruge 5 min. på at finde en side med diskgrafier og
tracklister. Man kan søge på "albumtitel kunstner discography" inde på
www.google.com. Her vil du som regel finde hele track-listen fra den CD du
leder efter, og så er det bare at gå i gang med at finde de enkelte numre.

Sincerly,
Claus Jungersen

www.electraum.com - my dynamic mp3-compilation
www.kunstner5.tk - my own tracks

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 09-07-02 19:26

Claus Jungersen wrote:
> [...]
> discography" inde på www.google.com. Her vil du som regel finde hele
> track-listen fra den CD du leder efter, og så er det bare at gå i

Uha, 5 minutter på google er lang tid. 2 min. på www.cddb.com er nok givet
bedre ud

/Nikolaj

Fra : Peter G.

Dato : 09-07-02 20:05

In article <uRFW8.143$QP6.47562@news010.worldonline.dk>, Nikolaj Borg
<nikol@jSbPoArMg.dk> wrote...

> Uha, 5 minutter på google er lang tid. 2 min. på www.cddb.com er nok givet
> bedre ud

[Personlig kæphest og Michael Jackson on]

CDDB.com er djævelen over alle databaser. Den er ond, grusom og sikkert
også racistist. Desuden sagsøger den folk der laver god software.

Brug http//www.freedb.org i stedet. Meget bedre database

[/Personlig kæphest og Michael Jackson off]

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Klip venligst overflødige citater væk og svar nedenunder

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 09-07-02 20:15

Peter G. wrote:
> CDDB.com er djævelen over alle databaser. Den er ond, grusom og
> sikkert også racistist. Desuden sagsøger den folk der laver god
> [...]

Free? Sådan noget kommunistisk-stalinistisk piratpjat. Det er meget mere
usikkert end ægte kapitalistiske lukkede systemer, og de har garanteret
stjålet det hele.

/Nikolaj

Fra : Peter G.

Dato : 09-07-02 21:33

In article <fzGW8.157$QP6.54103@news010.worldonline.dk>, Nikolaj Borg
<nikol@jSbPoArMg.dk> wrote...

> Free? Sådan noget kommunistisk-stalinistisk piratpjat. Det er meget mere
> usikkert end ægte kapitalistiske lukkede systemer, og de har garanteret
> stjålet det hele.

Hæ. Det er nok det sidste de har. Man kan netop argumentere for at
CDDB.com "stjal" deres database fra brugerne, som frivilligt havde
hjulpet til at opbygge den i troen om at den ville forblive fri, for så
at sælge den til Escient. Dernæst satte CDDB.com visse licenskrav til den
software, der bruger den.

[Citat]
"As Escient has changed the terms of licence for accessing CDDB, some
programmers complained that the new licence includes certain terms that
threatens them in a way they cannot accept: If you want to access CDDB,
you are not allowed to access any other CDDB-like database (this one, for
example) and - while accessing the database - the programmer has to
ensure, that a CDDB-logo is displayed (Funny sidenote: One programmer
told me, that his cd-player will be banned if he is refusing to display
the CDDB-logo. His software is a console-based program (it does not
produce any graphical output) for blind people...).
Update (March 2001): Gracenote (which is the new name of CDDB) has now
banned all unlicensed applications from accessing their database. New
licenses for CDDB1 are not available anymore, as they obviously want to
force programmers to switch to CDDB2.

Always being able to choose is one of the advantages of the internet. If
Escient forbids the use of other sources now, you can easily think of
things coming next...
Furthermore, many people submitted the information without charging
anybody and they thought their help would remain free, because the
initital license was GPL (see: www.gnu.org for more information on GPL).
[Citat slut]

Freedb.org er bare bedre :)

Fra : Claus Jungersen

Dato : 07-07-02 19:19

> [...]
vist
> den forkerte gruppe at spørge i )
> Eller er der nogle grupper om mp3 musik ?

Ja, jeg vil da gerne anbefale:

www.electraum.com - 11 gratis mp3'er med god melodisk elektronisk musik -
3-4 nye numre hver måned

Ganske lovligt, vel at mærke...

Hilsen
Claus Jungersen

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 08-07-02 12:50

"Claus Jungersen" <clausjungersen@clausjungersen.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

> Ja, jeg vil da gerne anbefale:
>
> www.electraum.com - 11 gratis mp3'er med god melodisk elektronisk musik -
> 3-4 nye numre hver måned
>
> Ganske lovligt, vel at mærke...

Hvis man er til keltisk musik, kan man - ligeledes helt lovligt - downloade
numrene fra en cd med Brobdingnagian Bards (de hedder de sgu') fra følgende
side:
http://www.thebards.net/

Mvh. Camilla

--
Bøger til salg: http://camilla.londahl.dk

Fra : Lars B.

Dato : 07-07-02 20:24

In article <ag9o3a$ap3$1@sunsite.dk>, fagerberg@city.dk says...
> [...]
> den forkerte gruppe at spørge i )
> Eller er der nogle grupper om mp3 musik ?

kig på mp3.com

--

Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-02 21:32

Lars B. wrote:
> --
>

> Lars B
> "Diskussioner ødelægges tit af folk,
> der ved hvad de taler om"
> -K. Schumacher

Det vil jeg så gøre, skal din signatur se sådan ud? ifølge usenet
reglerne må den max være 4 linier...

René Madsen --- reneZZXQ@schultzconsult.com remove ZZXQ
Schultz Consult --- http://www.schultzconsult.com
Din IT Leverandør --- tlf. 64 73 35 45

Fra : Lars Stokholm

Dato : 07-07-02 21:46

In dk.kultur.musik, Schultz Consult - [René Madsen] wrote:

>Det vil jeg så gøre, skal din signatur se sådan ud? ifølge usenet
>reglerne må den max være 4 linier...

Netop, og din egen er på 5, så vidt jeg kan se. Hvad med at feje
foran... hrm... slette det sidste linjeskift i din egen signatur?

--
Lars Stokholm

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-02 21:52

Lars Stokholm wrote:
> Netop, og din egen er på 5, så vidt jeg kan se. Hvad med at feje
> foran... hrm... slette det sidste linjeskift i din egen signatur?

Sådan her må en signatur se ud

Med venlig hilsen
René Madsen --- reneZZXQ@schultzconsult.com remove ZZXQ
Schultz Consult --- http://www.schultzconsult.com
Din IT Leverandør --- tlf. 64 73 35 45

Dette er signatur tegnet "-- "

altså

"-- "
1 linie start
2 linie
3 linie
4 linie slut

om der er linier efter signaturen er underordnet hovedsagen er at der
max må være 4 linier med tekst

Fra : Lars Stokholm

Dato : 07-07-02 22:13

In dk.kultur.musik, Schultz Consult - [René Madsen] wrote:

[snip]
>om der er linier efter signaturen er underordnet hovedsagen er at der
>max må være 4 linier med tekst

Lad os nu bare holde os til reglerne, skal vi ikke?
<http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html#d0e64>
Så slipper vi for en he...... diskussion om hvad der er rigtigt og
hvad der er forkert, som ingen af os ønske at blande os ud i. Hvis du
skal rette på andre, er du vel også nødt til at opføre dig korrekt
selv?

"En tom linje gør vel ingen forskel?", kan man så spørge, men hvor går
grænsen så? Hvis en tom linje ikke gør forskel, så gør to vel heller
ikke? Hvad med 3, 4, 5 ... hvad med 20?

Jeg ved godt at det lyder som flueknepperi, og det er det også. Men
"reglerne" er så strenge for at kunne slå diskussioner som denne ihjel
- hurtigt og smertefrit. Et sted skal grænsen være, og det blev altså
ver 4 linjer á 72 tegn. En tom linje tæller i princippet også.

Hvis du ikke kan finde dig i de regler, så synes jeg at du skulle
henvende dig i dk.admin.netikette, hvor svar på dette indlæg vil
havne.

FUT: dk.admin.netikette

--
Lars Stokholm

Fra : Lars B.

Dato : 08-07-02 17:57

In article <3D28A54C.9040304@schultzconsult.com>, rene@schultzconsult.com
says...

> Det vil jeg så gøre, skal din signatur se sådan ud? ifølge usenet
> reglerne må den max være 4 linier...

det er der også!.. skal vi tælle...

1 Lars B
2 "Diskussioner ødelægges tit af folk,
3 der ved hvad de taler om"
4 -K. Schumacher

jeg får det til fire... hvad får du det til ???

Desuden hedder det ikke må, men derimod _bør_ !!! Usenets regler er kun
retningslinier.

Og hvad har du så tænkt dig at gøre ved det ?? melde mig til min udbyder
?? jeg tror nu TDC har andre ting at tage sig til end at beskæftige sig
med folk der ikke kan tælle til 4.

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 08-07-02 18:06

Lars B. wrote:
> jeg får det til fire... hvad får du det til ???

1. >
2. >
3. > Lars B
4. > "Diskussioner ødelægges tit af folk,
5. > der ved hvad de taler om"
6. > -K. Schumacher

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Peter G.

Dato : 08-07-02 12:59

In article <ag9o3a$ap3$1@sunsite.dk>, Hønemor <fagerberg@city.dk>
wrote...
> Jeg vil gene høre om der er nogen som har et godt link til mp3 filer i god
> kvalitet ?

http://www.members.shaw.ca/bontempo/Bespin.mp3
http://members.shaw.ca/bontempo2/Slow%20and%20Low.mp3
http://www.members.shaw.ca/bontempo/Daddy%27s%20Got%20A%20Brand%20New%20V
an.mp3
http://members.shaw.ca/bontempo2/no9.mp3

Kan varmt anbefales

Hjemmeside:

Fra : Hønemor

Dato : 09-07-02 20:36

Hvor er det dejligt med et par søde hjælpere.
Tak til Claus og Nikolej for jeres gode hjælp )))
KH Hønemor