Palit Daytona GeForce4 Ti 4200
Fra : Kewin Pedersen

Dato : 07-07-02 12:56

Er der nogle, som har dette kort, som evt. har oplevet nogle problemer med
BIOS'en? At den siger, at det er et Ti 4400 kort, istedet for et Ti 4200??
Nogle nævneværdige ting, ang. køler som larmer, eller ydelse? Tjeck evt.
denne anmeldelse... http://www.vr-zone.com/reviews/Palit/GF4Ti4200/

På forhånd tak!

Kewin

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 07-07-02 16:12

> Er der nogle, som har dette kort, som evt. har oplevet nogle problemer med
> BIOS'en? At den siger, at det er et Ti 4400 kort, istedet for et Ti 4200??

Hmm er du sikker på at du ikke har været "uheldig" og fået et Ti4400?? SVJV
har grafikkort det ikke godt med at blive flashet med en anden BIOS end den
der er beregnet til det. Har prøvet det med et TNT der blev flashet med en
TNT2 BIOS. Det kort er idag bordskåner :-/

/Thomas

Fra : Peter T.

Dato : 07-07-02 16:15

"Kewin Pedersen" <kewin@tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> med BIOS'en? At den siger, at det er et Ti 4400 kort, istedet for et
> Ti 4200?? Nogle nævneværdige ting, ang. køler som larmer, eller

Jeg var selv igang med at indtaste koden på dankortet, da jeg blev klar
over at de fleste Daytona Palit ti4200 kort, der er kommet til Danmark,
ikke er med DVI! Jeg fandt et andet kort, da jeg kører dualscreen.

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

"I love the smell of new hardware this morning"

Fra : Trickysparrow

Dato : 07-07-02 18:17

Har haft mit i ca 3 uger nu og det har kørt perfekt lige fra dag 1,
og det larmer ikke mere end mit CL GF2GTS

> Jeg var selv igang med at indtaste koden på dankortet, da jeg blev klar
> over at de fleste Daytona Palit ti4200 kort, der er kommet til Danmark,
> ikke er med DVI! Jeg fandt et andet kort, da jeg kører dualscreen.

Nå det har mit da ellers, så er jeg vel heldig ?.(troede alle havde det)

Martin.

Fra : Kewin Pedersen

Dato : 07-07-02 16:41

Det er ikke mig, som har oplevet problemer med Palits kort, men derimod
vr-zone... Har ikke købt det endnu, men regner mere og mere med, at ville
investere i det - synes det lyder som et fund til prisen! Det kunne jo også
være, at det var dem, som var "uheldige" at have modtaget et Ti 4400 kort :D
Og DVI er ikke noget, som jeg personligt skal bruge, og bundle er heller
ikke vigtigt. Ville bare høre, hvad Jeres erfaringer med dette kort siger...

Kewin

Fra : Thf

Dato : 07-07-02 17:49

>Er der nogle, som har dette kort, som evt. har oplevet nogle problemer med
Jeg har lige fået et, ingen problemer, samme larm som det gamle.
Win2000pro.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Kewin Pedersen

Dato : 07-07-02 20:03

Nogen som har nogle erfaringer med at OC dette kort? Stabilitetsproblemer?
Hvor meget blev det clocket med... og hvor stor var hastighedsforbedringen??

Kewin

Fra : Kim Lehmann Poulsen

Dato : 07-07-02 20:20

har et sådant kort, mit kører 310/530 ved ikke hvor meget det giver da min
cpu er flaskehalsen i mit system
vh Kim Lehmann Poulsen

Fra : Herbert

Dato : 07-07-02 20:32

Hey kim

"Kim Lehmann Poulsen" <KLP@Vejen-net.dk> wrote in message
> har et sådant kort, mit kører 310/530 ved ikke hvor meget det giver da min
> cpu er flaskehalsen i mit system
> vh Kim Lehmann Poulsen

Hvad har du brugt til,at OC med ?

Mvh
ERik
Denne mail er kontrolleret med Norton Antivirus 2002

Fra : Kim Lehmann Poulsen

Dato : 07-07-02 20:39

> Hvad har du brugt til,at OC med ?
jeg har brugt coolbits til at ændre i registringsdatabasen så jeg kunne
overklokke kortet
vh Kim

Fra : Herbert

Dato : 07-07-02 20:46

> jeg har brugt coolbits til at ændre i registringsdatabasen så jeg kunne
> overklokke kortet
> vh Kim

Ok, men kan du ikke uddybe det lidt mere ? Please

Fra : Kim Lehmann Poulsen

Dato : 07-07-02 20:52

> Ok, men kan du ikke uddybe det lidt mere ? Please
jo da
har kørt et lille reg program der retter i registreringsdatabasen så der
kommer et faneblad til under "yderligere egenskaber for GeForce4 TI 4200"
dette hedder Clock-frekvenser og der kan jeg justere frekvensen på rammen og
gpu'en eller hvad den hedder
kan godt sende en kopi af den reg-fil hvis det har interresse ? har du også
sådant et kort ?
den reg-fil kan vist bruges til alle g-force kort, brugte ihvertfald også
den til at overclocke mit g-force 1 ddr med
Mvh Kim

Fra : Herbert

Dato : 07-07-02 21:00

> [...]
> den reg-fil kan vist bruges til alle g-force kort, brugte ihvertfald også
> den til at overclocke mit g-force 1 ddr med

Ja, jeg har et kort mangen til Du må meget gerne maile mig den reg
fil.Du kan sende den til egp@post8.tele.dk

På for hånd tak

Fra : Herbert

Dato : 07-07-02 21:16

> [...]
> den reg-fil kan vist bruges til alle g-force kort, brugte ihvertfald også
> den til at overclocke mit g-force 1 ddr med

Tak. Har modtaget den. Ved du om den virker til win XP ?

/Erik

Fra : Kim Lehmann Poulsen

Dato : 07-07-02 21:26

> Tak. Har modtaget den. Ved du om den virker til win XP ?
ja, det gør det, ihvertfald på min
og selv tak
Mvh Kim

Fra : Herbert

Dato : 07-07-02 22:38

> ja, det gør det, ihvertfald på min
> og selv tak
> Mvh Kim

Fik mit op 300/530 og vandt 400 i 3Dmark2001. Så nu får jeg 8400. Havde sq
håbet på noget der lignet 9000.

/Erik

Fra : flemsus

Dato : 08-07-02 05:38

"Herbert" <Herbert007@hotmail.com_Remove> wrote in message

> Fik mit op 300/530 og vandt 400 i 3Dmark2001. Så nu får jeg 8400. Havde sq
> håbet på noget der lignet 9000.
>
> /Erik

Det kunne være din cpu var flaskehals! Jeg kører 280/520 og får ca.
9600-9700 med xp1600 + 512 ddr(bus sat til 141).
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Herbert

Dato : 08-07-02 10:29

> Det kunne være din cpu var flaskehals! Jeg kører 280/520 og får ca.
> 9600-9700 med xp1600 + 512 ddr(bus sat til 141).
> Mvh. Flemming Sørensen

Jeg køre også med XP og 1600+ og 512MB DDR.

Måske er der noget der skal stilles i Bios ? Hvilke (bus) er det du snakker
om ?

/ERik

Fra : flemsus

Dato : 08-07-02 15:34

"Herbert" <Herbert007@hotmail.com> wrote in message

> Jeg køre også med XP og 1600+ og 512MB DDR.
>
> Måske er der noget der skal stilles i Bios ? Hvilke (bus) er det du
> [...]
Jeg kører bushastighed 141 istedet for 133(i stedet for 266 kører det med
282) det er såmænd det hele, og ja det er i bios det foregår.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Devast8or

Dato : 08-07-02 12:30

Kunne man mon lokke dig til at smide den op i dk.binaer?

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Trickysparrow

Dato : 08-07-02 12:51

"Devast8or" <No@no.blowme> wrote in message news:aIeW8.57$s76.10656@news010.worldonline.dk...
> Kunne man mon lokke dig til at smide den op i dk.binaer?
>
> Devast8or

Er gjort.

Martin.

Fra : Devast8or

Dato : 08-07-02 13:54

Det ses. Mange tak. Og så lige et spørgsmål der afslører mig som 100% inden
for OC af grafikkort :) - hvilket program er de "I" bruger til at måle
performance før og efter?

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Herbert

Dato : 08-07-02 14:21

> [...]
inden
> for OC af grafikkort :) - hvilket program er de "I" bruger til at måle

3Dmark2001

Erik

Fra : Trickysparrow

Dato : 08-07-02 14:20

> Det ses. Mange tak. Og så lige et spørgsmål der afslører mig som 100% inden
> for OC af grafikkort :) - hvilket program er de "I" bruger til at måle
> performance før og efter?

Prøv 3DMark 2001 SE.
http://www.madonion.com/products/3dmark2001/
Der er også en database hvor du kan sammeligne dit med andre folks systemer.

Martin.

Fra : Devast8or

Dato : 08-07-02 15:28

Er i gang med at suge det. Tak for hjælpen.
(så vil jeg se om jeg kan presse lidt ekstra ud af kortet, så NWN kan køre
lidt bedre :)

Devast8or

Fra : Peter T.

Dato : 09-07-02 13:24

"Devast8or" <No@no.blowme> wrote in

[cut]

<netbetjent>

Kan man lokke dig til at svare UNDER det citerede? Kig evt. på linket i
min signatur.

</netbetjent>

Fra : Kewin Pedersen

Dato : 08-07-02 09:08

Når man ser på de forskellige GeForce4 modeller, Ti 4200, Ti 4400 og Ti
4600, er den 'eneste' forskel ikke, hvad clock-frekvenserne siger? Ti 4200
har en frekvens på 250/500, mens Ti 4600 f.eks. kører med 300/600. Hvis man
så køber et Ti 4200 kort, har man så i teorien ikke bare købt, et
'neddroslet' Ti 4600 kort, med lavere hastighed på core/mem?? Skulle Ti 4200
ikke også være lidt bedre - jeg tænker på, at det er 'nyere' en Ti 4600, da
det udkom senere... bedre billedkvalitet f.eks.?

Kewin

Fra : flemsus

Dato : 08-07-02 15:30

"Kewin Pedersen" <kewin@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
da
> det udkom senere... bedre billedkvalitet f.eks.?

Den holder ikke helt i retten. Men man kan nok få 4200 OC til omkring 4400
ydelse.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Kewin Pedersen

Dato : 08-07-02 15:40