Morten Nedertoft <mmn@pr-group.sdu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3A8CE050.D286353@pr-group.sdu.dk...
> Til Jan Uhre.
> Jeg kommer selv tit galt afsted med kommunikation. Specielt hvis
> samtalepartneren ikke forstaar, at jeg kan lide at saette tingene lidt
> paa spidsen, lave ironi osv. Nogle ville maaske kalde mig (sprogligt)
> sjusket, fordi jeg ikke er saerlig noejeregnende - specielt fordi jeg
> altid runder kroner til naermeste 50'er, og tiden til naermeste kvarter.
> Smiley'erne er opfundet netop for at hjaelpe personer som mig (og maaske
> Sven), der ikke gider at skrive en lang smoere hvis vi bare lige har en
> kommentar. Den symboliserer vores gode intentioner, udem at vi skal
> skrive "mange venlige hilsener" og "du skrev en lille bitte ubetydelig
> fejl, men derfor er du da god nok alligevel".
> Tag udgangspunkt i, at vi andre har gode intentioner, medmindre der ikke
> er tvivl om andet.
>
> Sven har allerede trukket sin vrede tilbage (fra denne gruppe i hvert
> fald). Selvom du er strid.
>
> mvh. Morten Nedertoft
Tak Morten!
Du har naturligvis ret. Det lignede blot et klassisk eksempel på: "Nå, ja...
jeg tænkte mig ikke om før jeg talte, men så skal den idiot, der påpegede
det edderma'me rakkes ned for nogle små irrelevante bagateller...".
Hvis det endelig havde været Svens intention, er det alligevel småligt af
mig overhovedet at kommentere det, og det var det jo muligvis slet ikke.
Det er vel i virkeligheden også sjovere at bruge denne NG til det, den er
beregnet til... nemlig Java. Jeg er sikker på, at der findes NG's for
flame-lystne brugere, så sådan en vil jeg finde næste gang, jeg lader mig
irritere over en kommentar.
Men tak for din introduktion til takt og tone på newsgroups samt betydningen
af smileys. Jeg har dog færdedes i newsgroups i adskillige år, så det var
ikke ukendt information
Mvh Jan Uhre