SCSI bøvl med brænder
Fra : Elle

Dato : 06-07-02 15:49

Hej i gruppen.

Min mac i 8500 udgaven har fået et nyt styresystem. Det er 9.1z og på
engelsk. Det bevirker, at maskinen ved opstart ikke kan se brænderen på
scsi-strengen. Og jeg kan derfor heller ikke afspille fra dette drev. Jeg
kan dog godt brænde, for brænderen kan godt ses fra Toast.

Min anden maskine (også fra dengang da æblet var flerfarvet) har også en 9.1
men i dansk udgave. Her er ingen problemer. Her fig. drevet i strip'en efter
opstart.

Er der nogen, der har et godt bud på dette?

Hilsen Elle

Fra : Villy Erichsen

Dato : 06-07-02 16:34

Elle wrote:

> [...]
> opstart.
>
> Er der nogen, der har et godt bud på dette?

Forkert SCSI ID?
Kunne tyde på at den er sat til 3 - samme som den indbyggede - så kan Finder
ikke se den - men Toast er ligeglad - bare den kan finde en brænder er den fyr
og flamme.
--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-07-02 05:23

Hej Villy

Villy Erichsen wrote:

> Forkert SCSI ID?

- Det tror jeg ikke, - så skulle der da være ændret rent fysisk på ID, da alle de
'flerfarvede' med SCSI CD drev bruger ID 3.

> Kunne tyde på at den er sat til 3 - samme som den indbyggede - så kan Finder
> ikke se den - men Toast er ligeglad - bare den kan finde en brænder er den fyr
> og flamme.

Hm... Toast er aldeles ikke ligeglad på min 7200. - Men på både mine 7600'ere og
min 9600 er den komplet ligeglad, og Finder registrerer udmærket begge mine
brændere, - også selvom den ene er sat til ID 3.

- Jeg tror, du glemmer at de maskiner - 7600, 8500 og 9600 har 2 SCSI kort - en
FastSCSI-2 til interne enheder og en alm. SCSI-2 til eksterne....

Jeg tror nærmere, at udvidelsen 'Toast CD Reader' mangler

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-07-02 17:07

In article <B94CCFFF.C554%elle@get2net.dk>, Elle <elle@get2net.dk>
wrote:

> [...]
> opstart.
>
> Er der nogen, der har et godt bud på dette?

Kan det ikke tænkes, at du mangler udvidelsen Toast CD Reader på det
engelske system? Hvis den ikke er der, så kan systemet ikke læse CD'ere
fra en brænder.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Elle

Dato : 07-07-02 02:26

On 06/07/02 18:07, in article rfn-98539E.18070606072002@news.tele.dk, "René
Frej Nielsen" <rfn@mac.com> wrote:

> Kan det ikke tænkes, at du mangler udvidelsen Toast CD Reader på det
> engelske system? Hvis den ikke er der, så kan systemet ikke læse CD'ere
> [...]

Jo, det er måske det! I hvert fald er det ikke scsi konflikt.

Jeg checker, tak skal du have.

Elle