3Dmark2001 ca.8000
Fra : Herbert

Dato : 06-07-02 14:33

Hey

Skal jeg være tilfreds med ydelsen op nedstående?

Mit system er følgende:
MSI6380 KT266A Pro2
AMD 1600+
2*256 MB Ram DDR 2100
Palit Microsystems Daytona GeForce4 Ti 4200 TV-Out
2 stk. ATA100 diske på 30GB/40GB
CD-Rom Teac 32X
Brænder LiteOn 12/10/32X
XP Pro US
NVIDIA Detonator 29.42

Er 8000 med dette system passene eller skulle kunne hive mere ud af det ?
Skal jeg tænke på noget i Bios?

På forhånd tak
Erik

Denne mail er kontrolleret med Norton Antivirus 2002

Fra : Kewin Pedersen

Dato : 06-07-02 14:41

> Palit Microsystems Daytona GeForce4 Ti 4200 TV-Out
Hvordan kører dit graffikkort? Er det ok, eller... Har nemlig selv tænkt
mig, at investere i sådant ét, men jeg ved ikke helt endnu. Hvad med
blæseren - larmer den meget? Har hørt, at den kan Har du clocket det?
Hvis ja, hvor meget - stabilitet osv...

/me

Fra : Herbert

Dato : 06-07-02 14:52

> [...]
> mig, at investere i sådant ét, men jeg ved ikke helt endnu. Hvad med
> blæseren - larmer den meget? Har hørt, at den kan Har du clocket det?

Umiddelbart køre det fint og tv-out er ikke helt tosset. Hvis du har brug
for det. Jeg har ikke OC kortet, men skulle der være en der har en
skudsikker forklaring om hvordan man gør. Så skal det prøves.
Blæseren på kort lamer mere end min PSU og CPU køler, men det er til,at
holde ud....

/Erik

Fra : Kristian Espensen

Dato : 07-07-02 10:12

"Herbert" <Herbert007@hotmail.com_Remove> wrote in message

> Umiddelbart køre det fint og tv-out er ikke helt tosset. Hvis du har brug
> for det. Jeg har ikke OC kortet, men skulle der være en der har en
> skudsikker forklaring om hvordan man gør. Så skal det prøves.

Jeg bruger coolbit.reg hacket, men du kan også bruge gtu som er mere
"brugervenligt":
http://www.guru3d.com/geforcetweakutility/
Jeg får lige over 10.000 med næsten samme system, dog både med overclocket
CPU, GPU og RAM. God fonøjelse med tweakningen og husk at det kan ødelægge
dit hardware hvis du kører det for hårdt i længere tid.
Du kan compare med mit system her:
http://service.madonion.com/compare?2k1=3849482

--
Med venlig hilsen Kristian

Fra : DWM

Dato : 07-07-02 10:53

"Kristian Espensen" <leth_espensen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bruger coolbit.reg hacket, men du kan også bruge gtu som er mere
> "brugervenligt":
> http://www.guru3d.com/geforcetweakutility/

Det skal lige prøves her senere :)

> [...]
> CPU, GPU og RAM. God fonøjelse med tweakningen og husk at det kan ødelægge
> dit hardware hvis du kører det for hårdt i længere tid.

Udmærket score.
Min er her, jeg kan af en eller anden underlig grund ikke publish
mine resultater på madonion.
Detail = High, 1024x768x32
P4 2.0A Northwood, 256mb PC800 ram, Abit TH7-II og
Asus Geforce V8460 Ultra Deluxe.

3DMark Score 10581 3D marks

Game 1 Car Chase - Low Detail 153.3 FPS
Game 1 Car Chase - High Detail 49.7 FPS
Game 2 Dragothic - Low Detail 198.0 FPS
Game 2 Dragothic - High Detail 113.8 FPS
Game 3 Lobby - Low Detail 143.6 FPS
Game 3 Lobby - High Detail 64.4 FPS
Game 4 Nature 53.8 FPS

Fill Rate (Single-Texturing) 1167.1 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) 2472.9 MTexels/s

High Polygon Count (1 light) 53.4 MTriangels/s
High Polygon Count (8 lights) 13.3 MTriangels/s

Environment Bump Mapping 138.6 FPS
DOT3 Bump Mapping 164.5 FPS

Vertex Shader 103.7 FPS
Pixel Shader 129.7 FPS
Advanced Pixel Shader 102.3 FPS

Point Sprite 33.0 MSprites/s

/Kenneth Iversen

How to Remove Linux and Install Windows 2000 or Windows NT:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q247/8/04.asp

Fra : DWM

Dato : 06-07-02 15:23

"Herbert" <Herbert007@hotmail.com_Remove> skrev i en meddelelse
> Hey

Hej

> [...]
> NVIDIA Detonator 29.42
>
> Er 8000 med dette system passene eller skulle kunne hive mere ud af det ?

Det lyder til at være meget fornuftigt. Har du forøvrigt prøvet madonions
online system? Der kan du samligne din score med andre.

Her er min:
P4 2.0A, 256mb PC800 ram, Asus V8460 Ultra Deluxe (GF4),
Abit TH7-II.
Ingen OC. Får lidt over de 10.000
Kan lave en test senere for at få den helt præsise score hvis det er.
Evt også med OC kort og processor. Skal dog lige finde noget
info om hvad jeg skal prøve grafikkortet af med først :)

Fra : Herbert

Dato : 06-07-02 16:05

Hej
> Det lyder til at være meget fornuftigt. Har du forøvrigt prøvet madonions
> online system? Der kan du samligne din score med andre.

Det vil jeg prøve!

Er der noget med,at man skal en eller enden fix for,at spille i mere en 60Hz
i Win XP?

/Erik

Fra : Martin K

Dato : 06-07-02 16:12

Herbert wrote:
> Er der noget med,at man skal en eller enden fix for,at spille i mere
> en 60Hz i Win XP?

Brug MultiRes 1.4 i stedet. Så er du også fri for at skifte fix hver gang du
skifter driver...

Hent den her: http://www.geforcezone.com/tweaks.htm
--
Martin K

Fra : DWM

Dato : 06-07-02 18:44

> Det vil jeg prøve!
>
> Er der noget med,at man skal en eller enden fix for,at spille i mere en 60Hz
> i Win XP?

Jeg tror det kommer an på hvad driver man bruger. Jeg har ihvertfald ingen
problemer med at gå over 60Hz med Asus´s.

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 06-07-02 16:03

Herbert wrote:
> [...]
> NVIDIA Detonator 29.42
>
> Er 8000 med dette system passene eller skulle kunne hive mere ud af det ?

hvad er ca. 8000 ?

jeg har ogsaa en 1600+, men et Radeon8500.. jeg faar 8700.. jeg
troede Ti4200 var hurtigere.. saa jeg ville sige du nok skulle nærmere
de 9000..

men det afhænger vel også af hvilket Ti4200 det er..

Fra : Herbert

Dato : 06-07-02 16:10

> hvad er ca. 8000 ?
8000 +/- 50

> jeg har ogsaa en 1600+, men et Radeon8500.. jeg faar 8700.. jeg
> troede Ti4200 var hurtigere.. saa jeg ville sige du nok skulle nærmere
> de 9000..

Har en ide om,at det vil hæjælpe lidt hvis jeg rodet lidt i Bios... Men ved
ikke lige hvad jeg skal have fat i............

> men det afhænger vel også af hvilket Ti4200 det er..

Det har du nok ret i!

/Erik

Fra : FB

Dato : 06-07-02 16:51

> [...]
ved
> ikke lige hvad jeg skal have fat i............

Nej? De yder sku næsten allesammen lige godt! Der er i hvert fald ikke
snakken om 1000points forskel fra producenter! måske 300 max

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 06-07-02 20:14

Mit system
AMD t-fugl 1.4
Radeon 8500
512 Mb ram DDR 2100
Jeg får 7069,ved sq ikke hlet hvor de sidste point skal hives fra.
Har set et system magen til mit få ca 8000

Mvh. Henrik

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 06-07-02 23:28

Ups
glemte lige mobo
MSI 6380 med 266 chipset (ikke A)

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 07-07-02 16:40

Henrik Sørensen wrote:
> Ups
> glemte lige mobo
> MSI 6380 med 266 chipset (ikke A)
> "Henrik Sørensen" <sam@pc.dk> wrote in message

det forklarer jo også en hel del.. min Palomino har jo SSE
instruktioner... :)

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 08-07-02 07:02

Ja Dennis,men ikke at et system ,med det samme mobo,grafikkort,cpu og ram
,får 1000 højere???

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 08-07-02 18:14

Henrik Sørensen wrote:
> Ja Dennis,men ikke at et system ,med det samme mobo,grafikkort,cpu og ram
> ,får 1000 højere???

joda, sagtens.. SSE gør en helvedes masse for dit grafik kort.. hvis
driveren altså understøtter det.. og det gør vores ati driver jo! :)

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 08-07-02 19:06

Dennis,du misforstår mig
Jeg har set et system nøjagtig magen til MIT.
Amd 1.4
Radeon 8500
512 Mb ddr 2100 ram
MSI 6380 Mobo
Og vedkommende havde fået 1000 points mere end jeg kan få

Fra : DWM

Dato : 08-07-02 19:35

"Henrik Sørensen" <sam@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 512 Mb ddr 2100 ram
> MSI 6380 Mobo
> Og vedkommende havde fået 1000 points mere end jeg kan få

Personen kunne have OC´d hans grafikkort. Det kan man nemlig
ikke se på de tests.

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 08-07-02 21:31

Henrik Sørensen wrote:
> [...]
> 512 Mb ddr 2100 ram
> MSI 6380 Mobo
> Og vedkommende havde fået 1000 points mere end jeg kan få

ahh ok.. jeg troede du ikke kunne forstå hvordan jeg kunne få næsten
1000 point mere end dig.. sorry..

tjaa.. så er det næste jeg ville se på, din ram.. hvilket mærke er det
og kører det med default timings ?

det har jo også meget med HVILKEN driver du har brugt og hvilken version
af 3DMark du bruger?..

der er et nyt build330 der vist speeder tingene lidt op.. og de nyeste
catalyst beta drivere gør det endnu bedre..

Fra : Sven

Dato : 06-07-02 21:51

> [...]
> NVIDIA Detonator 29.42
>
> Er 8000 med dette system passene eller skulle kunne hive mere ud af det ?

ASUS A7V333
AMD 1900+
512MB DDR 2700
Gainward Geforce 3 OC til 225/525 Mhz
Detonater 29.80 WHQL
Windows XP ENG

3Dmark2001SE score 8327

Sven

Fra : 0nkel

Dato : 07-07-02 00:46

"Herbert" <Herbert007@hotmail.com_Remove> wrote in message news:<ag6ri0$2voa$1@news.cybercity.dk>...
> Hey
>
> Skal jeg være tilfreds med ydelsen op nedstående?

> Palit Microsystems Daytona GeForce4 Ti 4200 TV-Out

Har du den sidste nye driver fra www.nvidia.com ?

Se på MadOnion om din score er ok.

Fra : Søren

Dato : 07-07-02 05:43

Hvis dine spil kører 100% flydende i højopløsning selv når du samtidigt
brænder cd-er og downloader fra nettet kan du være tilfreds, ellers må du
tweake og overclocke så du lige får et par frames mere

Jeg har hørt om folk der har over 12000 i 3dmark2001 så jeg tvivler på du
nogensinde bliver tilfreds.

Søren.

Fra : DWM

Dato : 07-07-02 09:45

"Søren" <pc@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har hørt om folk der har over 12000 i 3dmark2001 så jeg tvivler på du
> nogensinde bliver tilfreds.

Der er folk der har 17000+ point
Det skulle forøvrigt hjælpe lidt hvis man downloader den nye patch
der er kommet til 3dmark 2001SE.
http://www.voodoofiles.com/type.asp?cat_id=16

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 07-07-02 16:45

DWM wrote:
> [...]
>

> Der er folk der har 17000+ point
> Det skulle forøvrigt hjælpe lidt hvis man downloader den nye patch

17000+ ..hmmm.. så snakker vi vel en liquid nitrogen kølet 3.5Ghz P4
med en ligeledes kølet GF4.. ?!?..

så på et asiatisk site at en R300 chip scorer 15000+ hvor et gf4
scorede 10000+ ..men lad os nu se når de officielle benchmarks bliver
lanceret om en uge eller 2.. :)

Fra : DWM

Dato : 07-07-02 17:42

"Dennis Jakobsen" <brunis@[REM-SPAM]kolumbus.fi> skrev i en meddelelse
> 17000+ ..hmmm.. så snakker vi vel en liquid nitrogen kølet 3.5Ghz P4
> med en ligeledes kølet GF4.. ?!?..

Vi snakker primært om P4 OC´d til 3.3 ghz + GF4 ti4600 ultra som også
er OC´d. Det mærkeligste er dog at jeg har set en XP 1451mhz
deroppe af også sammen med et ti4200. Tror der er noget fusk med
i der. Der stod også under description noget lign:
"Another stupid high score" Måske en fejl sammen med visse driverer.
Ved det ikke.

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 07-07-02 18:51

DWM wrote:
> [...]
> i der. Der stod også under description noget lign:
> "Another stupid high score" Måske en fejl sammen med visse driverer.

eller måske i en 640x480 opløsning i 16bit..

der var jo også de der ustabile nVidia drivere med 3dMark2k1
optimeringer der gav helt hen i været resultater.. :)

Fra : DWM

Dato : 07-07-02 20:02

> eller måske i en 640x480 opløsning i 16bit..

Nej det er det ikke.
http://service.madonion.com/compare?2k1=3863418

> der var jo også de der ustabile nVidia drivere med 3dMark2k1
> optimeringer der gav helt hen i været resultater.. :)

Ikke rigtig noget jeg har hørt noget om men det er jo muligt
at det er derfor.

Fra : DWM

Dato : 07-07-02 20:06

Fill Rate (Single-Texturing)(MTexels/s)
90939.1

Fill Rate (Multi-Texturing)(MTexels/s)
100935.0

Hmm... :)

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 07-07-02 20:53

DWM wrote:
> Fill Rate (Single-Texturing)(MTexels/s)
> 90939.1
>
> Fill Rate (Multi-Texturing)(MTexels/s)
> 100935.0
>
> Hmm... :)

doh!! mem hastigheds flaskehals?

2 sek, finder lige mine numre frem..

øh.. det kan jeg ikke, for jeg har ikke Pro?!?

wtf..

og fandt den link til de nye ATI kort:

http://www.pcpop.com.cn/view.asp?type=news&id=7391

Dennis

Fra : DWM

Dato : 08-07-02 05:15

> doh!! mem hastigheds flaskehals?
>
> 2 sek, finder lige mine numre frem..
>
> øh.. det kan jeg ikke, for jeg har ikke Pro?!?

Nogle af de test kræver GF4 kort. Måske derfor du ikke har dem.

Her er mine tal over de samme med P4 2.0, 256mb PC800 ram
og Geforce 4 ti4600 ultra.

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 08-07-02 18:17

DWM wrote:
> "Dennis Jakobsen" <brunis@[REM-SPAM]kolumbus.fi> skrev i en meddelelse

> Nogle af de test kræver GF4 kort. Måske derfor du ikke har dem.

det tvivler jeg på.. og det var en simpel program feature jeg
manglede fordi jeg ikke 'cracker' mine programmer.. og ikke en test der
ikke kunne køres..

til din opløsnig:

GF4 = DX8 features..
R8500 = DX8.1 features..

så det burde nok være omvendt..

det ser jo bedre ud..

Fra : DWM

Dato : 08-07-02 19:34

> det tvivler jeg på.. og det var en simpel program feature jeg
> manglede fordi jeg ikke 'cracker' mine programmer.. og ikke en test der
> ikke kunne køres..

Du mener at du ikke kunne kopiere tallene?
Jeg har taget dem fra madonions hjemmeside.
Min 3Dmark2001SE er heller ikke registreret.

> det ser jo bedre ud..

Ja de er ihvertfald ikke højere end de burde være :)

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 09-07-02 00:14

DWM wrote:
> "Dennis Jakobsen" <brunis@[REM-SPAM]kolumbus.fi> skrev i en meddelelse

> Du mener at du ikke kunne kopiere tallene?
> Jeg har taget dem fra madonions hjemmeside.
> Min 3Dmark2001SE er heller ikke registreret.

lidt fjollet at man ikke engang kan se sit resultat.. det er fint de
skærer det halve af testene fra indtil man registrerer.. men.. argh..

> Ja de er ihvertfald ikke højere end de burde være :)

det skal jeg ikke kunne sige.. jeg checker lige siden og svarer på dit
gamle post hvor tallene var.. :)

Fra : DWM

Dato : 09-07-02 03:13

> lidt fjollet at man ikke engang kan se sit resultat..

Det kan man også hvis man klikker på, øhhh..hedder det online
etellerandet, efter en test? :)

>det er fint de skærer det halve af testene fra indtil man
>registrerer.. men.. argh..

Var slet ikke klar over at de skar det halve væk....det eneste jeg
kan se i readme filen er:

3DMark2001 SE Pro features:

ResultBrowser2001 SE: A program for advanced result
comparisons that is easy to use.

Image Quality Testing with Reference Pictures. There are test
images of all game tests and reference images both with and
without FSAA.

Batch Run. Run all resolutions and color depths while you get
some coffee. When 3DMark2001 SE finishes, change the
display adapter and just let the program work for you again.

Batch Run Command Line Automation.

A Special Bonus: A playable game demo, where you drive
the car in game test 1.

> det skal jeg ikke kunne sige.. jeg checker lige siden og svarer på dit
> gamle post hvor tallene var.. :)

Nu tænkte jeg mere på de første jeg postede :)
De var lidt vilde.

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 09-07-02 15:00

DWM wrote:
> "Dennis Jakobsen" <brunis@[REM-SPAM]kolumbus.fi> skrev i en meddelelse

> Det kan man også hvis man klikker på, øhhh..hedder det online
> etellerandet, efter en test? :)

jamen, så skal jeg køre den igen.. jeg havde jo gemt den på disken..
går ind og loader den men kan ikke kigge på den uden PRO.. så checker
jeg min online browser, men mine submittede results er nu væk! ..weee..
lorte software.. jeg kører den fucking test igen..

> Var slet ikke klar over at de skar det halve væk....det eneste jeg
> kan se i readme filen er:

det jeg mente var.. det ville være i orden, hvis de skar det halve væk,
da det ikke er registreret, men ikke at kunne se sine resultater for de
tests man rent faktisk kan køre er sku da for lamt!

Fra : DWM

Dato : 09-07-02 15:42

http://www.solidhardware.com/macci/vaporphase/
Prøv at dyrk de billeder på den url. Skummet

16604 point får han med det system.

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 09-07-02 19:32

DWM wrote:
> http://www.solidhardware.com/macci/vaporphase/
> Prøv at dyrk de billeder på den url. Skummet
>
> 16604 point får han med det system.

hmm.. gad godt vide hvor meget grafikkortet var clocket til..

Fra : Lars Krag

Dato : 09-07-02 20:01

"Dennis Jakobsen" skrev ...

> hmm.. gad godt vide hvor meget grafikkortet var clocket til..

Det var clocket til 398/783 Mhz. Compare url'en er her:
http://service.madonion.com/compare?2k1=3880337

Lars

Fra : Lars Krag

Dato : 07-07-02 19:29

"DWM" skrev i en meddelelse ...

> [...]
> i der. Der stod også under description noget lign:
> "Another stupid high score" Måske en fejl sammen med visse driverer.

Der er flere fake scorer på MO's Orb i øjeblikket. Især efter at der har
været et par artikler om hvordan man kan bruge Photoshop til at snyde
med, har det helt taget overhånd. IMO er højeste "legitime" score Macci
fra Vr-zone's 164xx. Det er nærmest umuligt at komme over 15.000
points i default testen, med mindre man anvender ekstreme metoder.
Selv med overclocket high-end cpu/mb/ram/grafik monteret med high-
end luftkøling eller vandkøling, kommer man ikke meget længere end
omkring de 14.xxx

Endvidere tvivler jeg på at ret mange med GF4 Ti4x00 "kun" spiller i
1024x768x32 uden FSAA eller anisotropisk filter, så måske var det
i grunden mere interessant at sammenligne ydelsen med 4xFSAA
eller evt. i en højere opløsning. Men uanset hvad, så er GF4 Ti kortene
altså voldsomt cpu afhængige (begrænsede) i 1024x768x32.

Lars