2D grafikkort
Fra : Kim

Dato : 06-07-02 12:37

Hvad skal man købe af grafikkort, når det IKKE primært er til spil ?
Jeg har kigget på et Radeon 7000 kort hos MultiTech, men der er
ikke rigtig nogen data på det, og jeg kan heller ikke finde tests af
det på f.eks TomsHardware.
De andre f.eks. Matrox er noget dyrere, og har Dual udgang, som jeg
heller ikke rigtig skal bruge.
Kortet skal primært bruges til windows applikationer (Office m.m.)

Mvh, Kim

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 06-07-02 13:05

Kim wrote:
> [...]
> heller ikke rigtig skal bruge.
> Kortet skal primært bruges til windows applikationer (Office m.m.)

Hvis du ikke skal spille og ikke arbejde med grafik i høje opløsninger
så bare køb det billigste du kan finde, så er der ikke grund til at give
mere end 300.- for et grafikkort.

Mvh

Bruno

Fra : Peter Jespersen

Dato : 08-07-02 16:57

On Sat, 06 Jul 2002 14:04:57 +0200, iddqd@worldonline.dk wrote:

<snip>

>Hvis du ikke skal spille og ikke arbejde med grafik i høje opløsninger
>så bare køb det billigste du kan finde, så er der ikke grund til at give
>mere end 300.- for et grafikkort.

Ikke helt enig....man skal stadig glo ganske intenst på skærmen
så dens refreshrate skal stadig være acceptabel.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Oh very good, Worf. Eat any good books lately? - Q

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-02 13:08

har du brug for tv-out eller in?
hvilken opløsning vil du køre med?

Hvis du ikke har speciale krav ville jeg bare købe et brugt matrox kort, jeg
kan se man kan få et ganske udmærket kort på www.dba.dk til 400kr.

køb et gammelt

Fra : Esben

Dato : 06-07-02 14:30

"Kim" <vækmeddettekimspur@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse news:3d26d646$0$16813$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> heller ikke rigtig skal bruge.
> Kortet skal primært bruges til windows applikationer (Office m.m.)

ATI Rage Pro 128 med 16 eller 32 MB er fint - man kan sikkert godt finde noget billigere kort, men ATI-kortet her syns jeg selv
giver et godt billede og driverne virker bare.

--
Esben