pcèn "fryser"
Fra : Thomas Larsen

Dato : 06-07-02 11:43

hej ng.
er der nogen der kan hjælpe mig for jeg har snart prøvet alt. min helt nye
pc har det med pludselig at fryse skærmen mens jeg arb ved den, og jeg har
chekket temp. på min cpu og den ligger på ca 53gr. og jeg har prøvet at
formatere og lægge win 2000 ind igen (3 gange), jeg har købt nye ram, og ny
cpu køler, men det har ikke hjulpet.
DER MÅ VÆRE VÆRE EN ELLER FLERE NØRDER DER KAN HJÆLPE MIG!!!!!!!!!!!!!!!!!
min pc består af:
amd 1700+
ecs k7s5a
ati radeon 7500
sb live player 5,1
kingston 256 ddr
silent viking 80mm cooler

Fra : Miu

Dato : 06-07-02 12:03

Prøv evt. at tage alle indstikskort ud og starte med at sætte et efter et i
igen....

Miu

Fra : Jesper K. Andersen

Dato : 06-07-02 12:03

Hvis Cpu´en er 53 grader når den står uden at lave noget, så er det derfor
for det er for højt...... Min Amd xp 2000+ ligger på en 49-50 grader, og 3
grader kan også betyde meget.. men du siger at du har købt ny køler til din
pc så det burde der ikke være noget ved.. Min er næsten også helt ny, og er
fabriks ny, og den fryser altså også jævnligt.. Lidt af det sammen problem
har jeg også bortset fra at min først bliver ustabil og fryser når den får
for meget at lave....

Få den til reperation.....

Jesper

Fra : Deaster

Dato : 06-07-02 12:12

Jesper K. Andersen wrote:
> [...]
> jævnligt.. Lidt af det sammen problem har jeg også bortset fra at min
> først bliver ustabil og fryser når den får for meget at lave....

Hvad i alverden er det for noget sludder at den skal sendes til rep. fordi
den bliver 53 grader, det ville da være at overreagere?

Til Thomas: Hvad har du i af PSU?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Thomas Larsen

Dato : 06-07-02 12:30

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 06-07-02 12:46

> "Deaster" <nospam@linuxplanet.nu> skrev i en meddelelse
SNIP
> [...]
Strømforsyning. = hvor mange Watt kan den levere.

Hvilket styresystem? (Win95/98/2000/XP/Linux/etc.)

Peter Brandt Jørgensen
peterbj@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 800 vitser!!!)

Fra : Deaster

Dato : 06-07-02 12:56

Peter Brandt Jørgensen wrote:
> "Thomas Larsen" <tl-byg@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> SNIP

> Strømforsyning. = hvor mange Watt kan den levere.

Og ikke mindst hvor mange amperer på de forskellige rails, der skal du nok
lige åbne kabinettet og se på klistermærket der sidder på psu'en.

Fra : Thomas Larsen

Dato : 06-07-02 12:49

Fra : Thomas Larsen

Dato : 06-07-02 12:48

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 06-07-02 16:58

Har du noget eksternt udstyr koblet til? Min arbejds-PC (også Win2000) havde
det med at fryse, og genstarte sig selv.
Det viste sig et være en Umax parallelportsscanner, der forårsagede det, og
det til trods for at der var installeret de tilhørende drivere. Så snart jeg
pillede den af kørte maskinen perfekt og har gjort det siden.
Scanneren virkede i øvrigt fortrinligt, også under win95....

Fra : Thomas Larsen

Dato : 06-07-02 17:37

Fra : Thomas Larsen

Dato : 06-07-02 12:51

> [...]
> >
> Strømforsyning. = hvor mange Watt kan den levere.
> 300w
> Hvilket styresystem? (Win95/98/2000/XP/Linux/etc.)
mvh thomas

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 06-07-02 13:49

Thomas Larsen <tl-byg@mail1.stofanet.dk> skrev bl.a.:

[snip]
> [...]

"Power Supply Unit" eller sagt på dansk: "strømforsyning".

--
Lars

Fra : Martin K

Dato : 06-07-02 13:25

Jesper K. Andersen wrote:
> [...]
> jævnligt.. Lidt af det sammen problem har jeg også bortset fra at min
> først bliver ustabil og fryser når den får for meget at lave....

1. Det var da noget vrøvl. 53 grader er en OK idle temperatur. Min egen
XP1700+ ligger med 52, så der er absolut ingen problemer her. Var den 73
grader var der noget at være bekymret for. Og stiger den så til 58 grader
ved full load skal du heller ikke bekymre dig om det!

2. Se http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Martin K

Fra : Martin K

Dato : 06-07-02 13:27

Thomas Larsen wrote:
> DER MÅ VÆRE VÆRE EN ELLER FLERE NØRDER DER KAN HJÆLPE
> MIG!!!!!!!!!!!!!!!!! min pc består af:
> amd 1700+
> ecs k7s5a
> ati radeon 7500
> sb live player 5,1
> kingston 256 ddr
> silent viking 80mm cooler

Har du opdateret bios? Selvom du nu har købt DDR-ram, som også skulle kunne
afhjælpe problemet, kan det være at det hjælper ved at opdatere bios - kan
hentes her http://www.ecs.com.tw/ En bios opdatering hjælper tit på de
mærkeligste ting. Ellers nogle OK komponenter du har sat sammen...

Håber du får det til at spille...

--
Martin K

Fra : Thomas Larsen

Dato : 06-07-02 17:40

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hentes her http://www.ecs.com.tw/ En bios opdatering hjælper tit på de
> mærkeligste ting. Ellers nogle OK komponenter du har sat sammen...

jeg har downloaded en update men hvordan installere jeg den? skal jeg boote
fra den eller hvad?
mvh
Thomas

Fra : MHP

Dato : 06-07-02 21:12

"Thomas Larsen" <tl-byg@mail1.stofanet.dk> wrote
in message news:3d271d93$0$671$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> [...]
>
> hej Martin
> jeg har downloaded en update men hvordan installere jeg den? skal jeg

Du skal vist også bruge et flash-program...
Hent og læs lidt hér:
http://www.ecs.com.tw/download/flash.htm

--

Fra lillebrors konto...

Thomas Hejl Pilgaard | Fenris{indsæt selv snabel-a her!}mail.tele.dk
4760 Vordingborg | "Don't fuck with a Jedi Master, son."
Denmark | Mark Hamill, - Jay and Silent Bob Strike Back