E-post fra servlet til nyhedsgruppe
Fra : Allan Unnerup

Dato : 05-07-02 23:35

Er der en af jer, der har prøvet at sende en e-post fra en servlet til en
nyhedsgruppe, der kan levere et lille fungerende eksempel.

Det tætteste jeg er kommet er http://www.jguru.com/faq/view.jsp?EID=393015,
men jeg kan desværre ikke få det til at virke.

Med venlig hilsen
Allan

Fra : Morten

Dato : 06-07-02 09:10

Allan Unnerup wrote:
> [...]
>
> Det tætteste jeg er kommet er http://www.jguru.com/faq/view.jsp?EID=393015,
> men jeg kan desværre ikke få det til at virke.

Hvorfor kan du ikke få det til at virke? Det er den rette fremgangsmåde.
Har du hentet og konfigureret JavaMail og en NNTP provider?

Fra : Allan Unnerup

Dato : 06-07-02 18:09

http://www.jguru.com/faq/view.jsp?EID=393015,

> Hvorfor kan du ikke få det til at virke? Det er den rette fremgangsmåde.

Mit problem er desværre, at jeg ikke er helt klar over, hvorfor det ikke
virker. Jeg tror, at der er noget, som jeg har grundlæggende misforstået.

> Har du hentet og konfigureret JavaMail og en NNTP provider?

Tjaaa - muuuligvis ( - ikke). Jeg har ikke hentet GNU's JavaMail, hvis det
er den du tænker på. Jeg benytter javax.mail, og jeg kan sagtens sende
e-post både som text og HTML. Mit webhotel tilbyder SMTP, men ikke NNTP.

Jeg har ikke lagt en NNTP-provider på min server, men jeg har fået adgang
til at bruge News.CIS.DFN.DE på computer center of Freie Universität Berlin,
Germany (http://news.cis.dfn.de/). Med adgang mener jeg brugernavn,
brugerid, password. Jeg har afprøvet adgangen på min Outlook Express, og den
fungerer fint.

Jeg kan ikke lige gennemskue, hvordan jeg bruger min webhoteludbyders
SMTP-service til at sende epost til ovenstående NNTP-server. Men jeg er ved
at overbevise mig selv om, at det måske er der, jeg har misforstået det
hele.

Er det nødvendigt, at administratoren på mit webhotel installerer en
NNTP-provider?
Eller kan jeg selv placere en "lokalt" på webserveren?
Eller skal jeg bare lægge er .jar-fil et passende sted?

Her nedenunder er mit lille testprogram.

Med venlig hilsen
Allan

<%@ page import="java.util.*" %>
<%@ page import="java.text.*" %>
<%@ page import="javax.mail.*" %>
<%@ page import="javax.mail.internet.*" %>
<head><TITLE>Testnews</TITLE></HEAD>
<BODY>
<%

String username = "xxx";
String password = "yyy";

Properties props = new Properties();
props.put("mail.smtp.host", "smtpauth.levonline.com");

// Get session
Session mailsession = Session.getInstance(props, null);

// Define message
Message msg = new MimeMessage(mailsession);
msg.setFrom(new InternetAddress("udkik@mail.dk"));
msg.setSubject("Allans test");
msg.setText("Dette er en test");
msg.addHeader("Newsgroups", "dk.test");

// Define transport
Transport transport = new dog.mail.nntp.NNTPTransport(session, new
URLName("news:"+"dk.test"));
transport.connect("news.cis.dfn.de", username, password);
transport.sendMessage(msg, msg.getAllRecipients());
transport.close();
%>
</BODY>

Fra : Carsten

Dato : 07-07-02 16:22

"Allan Unnerup" <alu@udkik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ved
> at overbevise mig selv om, at det måske er der, jeg har misforstået det

Det er lige netop her det går galt. En "email" til en nyhedsgruppe er
egentlig
ikke en email. Det er derfor ikke SMTP protokollen du skal kigge på,
men NNTP som en anden også skriver.

Tilbage til tegnebrættet

Carsten