Volcano 6Cu larmer
Fra : -= KG =-

Dato : 05-07-02 22:28

Jeg har en Volcano 6CU køler siddende på min Athlon XP 2000+, og den kører
ca 4900 RPM. Det undrer mig da den skulle være low-noise og kun op til 31
dB, men den larmer altså virkelig meget.

Kan dette være en fejl på selve køleren eller formert montering eller
lignende ?

Er der andre der har erfaringer med denne køler i forbindelse med støj ?

Fra : Torben Nielsen

Dato : 05-07-02 23:17

> [...]
> lignende ?
>
> Er der andre der har erfaringer med denne køler i forbindelse med støj ?

Har selv samme køler og her støjer den også, men ikke mere end
man kan forvente. 31dB er ikke low-noise, hvis det er low-noise
du vil have skal du ned på 20dB og derunder (efter min mening).
Til gengæld skal du være opmærksom på at 6Cu flytter 32CFM, det
gør de færreste low-noise-kølere (så vidt jeg ved). Det har især
betydning om sommeren (for Athlon-ejere). Faktisk står mit
kabinet åbent for tiden (mangler kabinetblæsere).
Så alt i alt tror jeg ikke at du har gjort noget forkert.

M.v.h.
Torben

Fra : Peter Jensen

Dato : 06-07-02 16:50

"Torben Nielsen" <torniel.fjernes@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
Hvis det er en 80mm blæser der sidder på kølerprofilen, så skift den
eksempelvis ud med en papst - der er både 12 db, 20(?) og 37 db udgaver.

Men nu er det vist 70mm, og så kan jeg ikke hjælpe dig desværre
Mvh.:
Peter Jensen