chmod...?
Fra : Mega-Hawk

Dato : 05-07-02 16:28

Jeg er ny i emnet php programering og så har jeg nogle steder
downloadet nogle php scripts og da står der så tit at man skal
sætte en fil til chmod et eller andet.
Hvad menes det med det og hvordan gør jeg det?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Hansen

Dato : 05-07-02 16:40

Mega-Hawk <black-hawk@sol.dk> wrote:

> Jeg er ny i emnet php programering og så har jeg nogle steder
> downloadet nogle php scripts og da står der så tit at man skal
> sætte en fil til chmod et eller andet.
> Hvad menes det med det og hvordan gør jeg det?

kort sagt er det permissions, sættes med chmod kommandoen.

http://catcode.com/teachmod/

og hvis du ikke har shell adgang til serveren kan du chmod gennem din
ftp klient.

--
Henrik Hansen

Fra : Mega-Hawk

Dato : 05-07-02 16:53

Ok jeg var lige inde på den viste site, men fik ik så meget ud af det

Hvordan skal jeg bruge chmod gennem min ftp klient?

Fra : Regin Larsen

Dato : 05-07-02 17:27

Mega-Hawk wrote:
> Hvordan skal jeg bruge chmod gennem min ftp klient?

Højreklik på de filer du ønsker at ændre rettighederne. Vælg så
chmod/attributter/rettigheder eller hvad din ftp-klient kalder det. Søg
evt. på Google efter din ftp-klient og chmod.

--
Regin

Fra : Janus Høi

Dato : 05-07-02 19:16

"Mega-Hawk" <black-hawk@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Ok jeg var lige inde på den viste site, men fik ik så meget ud af det
>
> Hvordan skal jeg bruge chmod gennem min ftp klient?

Se eventuelt:

http://www.webcafe.dk/artikler/diverse/ftp/#chmod
og
http://www.javagalleriet.dk/php/chmod.php

for forklaringer og

http://www.hjerteknuser.dk/chmod/

for en overskuelig udregningstabel.
--
Janus Høi
Hysterisk Cindy-fanside:

Fra : Henrik Hansen

Dato : 05-07-02 18:48

Regin Larsen <newsspam@opia.dk> wrote:

> Højreklik på de filer du ønsker at ændre rettighederne. Vælg så
> chmod/attributter/rettigheder eller hvad din ftp-klient kalder
> det. Søg evt. på Google efter din ftp-klient og chmod.

hjælpen kan også lave mirakler til tider ;)

--
Henrik Hansen

Fra : Regin Larsen

Dato : 05-07-02 18:54

Henrik Hansen wrote:
> hjælpen kan også lave mirakler til tider ;)

Det sker til tider Men sidst jeg åbnede et hjælpesystem i Windows
var computeren ved at gå helt kold. Hjælp plejer at være hurtige og
nemmere at finde ved hjælp af Google, det er i hvert fald min erfaring.

--
Regin