Er her virkelig ingen der kender til dette~
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 05-07-02 11:33

Jeg prøver lige igen..

Efter at jeg måtte give hele min harddisk en tur med Disk Warrior, så
det hele ud til at køre fint. Godt nok undrede jeg mig lidt over at
Explorer ikke længere startede på den side som den plejede, men på
default siden. Og værre var det, da "Stickies" pludselig også var gået
tilbage til default...altså var alle mine noter væk! Og nu er det iPhoto
den er gal med. I iPhoto er alle billederne væk. De ligger på harddisken,
men er altså ikke længere synlige i iPhoto. Når jeg prøver at importere
mine billeder som ligger i "Pictures" mappen, så melder den en fejl om,
at datoen muligvis ikke er korrekt. Men hvad kan der være sket, og
hvordan får jeg alt tilbage. Alle mine fotoalbums er væk! Jeg har trodes
alt omkring 1700 billeder...

PowerBook G4/800, OS X 10.1.5
Gunnar

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 05-07-02 12:06

Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> wrote:

> Jeg prøver lige igen..

Det er jo trods alt en nyhedsgruppe og ikke en hotline!

/Preben

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-07-02 16:38

Preben Bødker Nielsen <gizmo@os.dk> wrote:

> Det er jo trods alt en nyhedsgruppe og ikke en hotline!

Det er vel også derfor er der ikke er andet at gøre end "at prøve igen".

Dersværre ved jeg ikke hvad man kan gøre for at få det hele tilbage til
det det var. Det lyder som om der er røget nogle forbindelser mellem
nogle preference filer og nogle programmer. Men tingene må være på
harddisken et eller andet sted.

Martin

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 05-07-02 16:49

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Det er vel også derfor er der ikke er andet at gøre end "at prøve igen".

Det var mere tidsfaktoreren, der slog mig.
15 timer mellem spørgsmålet og rykkeren giver ikke mange mulighed for at
svare.

/Preben

Fra : Jonas Voss

Dato : 05-07-02 15:48

Gunnar Kristiansen <funkpost@mac.com> writes:

> Efter at jeg måtte give hele min harddisk en tur med Disk Warrior, så
> det hele ud til at køre fint.

Og du gemte naturligvis rapporten over hvad den har foretaget sig ting
den har foretaget sig, som DW generer _inden_ man smider et nyt
directory paa?

Hvad staar der i den?

> [...]
> ikke længere synlige i iPhoto. Når jeg prøver at importere mine
> billeder som ligger i "Pictures" mappen, så melder den en fejl om, at

Giver den dig mulighed for at importere dem alligevel, eller er der slet
ingen muligheder for det? Proev at traek din pictures-mappe ind i iPhoto
og se hvad der sker.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-07-02 16:21

Hej Gunnar

Jeg vil undlade de X-specifikke ting... Men har du ikke fået en mappe på din
HD, der hedder 'Rescued Items'? Normalt vil DiskWarrior lave en sådan mappe,
hvor alle de filer, der enten ikke kan repareres - eller mapper og filer,
som DW er usikker på, - vil blive anbragt i den mappe, så du burde kunne
finde dien filer igen. DW smider ikke noget væk, men samler det netop i
mappen 'Rescued Items'...

Fordelen ved at DW arbejder på den måde er, at der bliver lagt friske og
neutrale filer, hvor det kan gøres - fx. nogle prefs filer, men ulempen er,
at det godt nogle gange kan gå ud over ret vigtige opsætninger.

Og så er der lige spørgsmålet, - hvor har DW lagt mappen 'Rescued Items'? -
Det véd jeg ikke, når det gælder for OS X, men for de klassiske systemer
ligger den i første HD vindue.

Håber det kan hjælpe dig videre.
mvh. Erik Richard

Gunnar Kristiansen wrote:

> [...]
> at datoen muligvis ikke er korrekt. Men hvad kan der være sket, og
> hvordan får jeg alt tilbage. Alle mine fotoalbums er væk! Jeg har trodes

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,