/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
'Fjernbetjening' af winamp....
Fra : John Doe


Dato : 04-07-02 21:59

Højst sandsynligt OT, men jeg ved sgu ikke, hvor jeg ellers skal spørge....

Min computer står på nuværende tidspunkt i rum A i min lejlighed, mens mit
stereoanlæg står i rum B.

Jeg har trukket audio fra computeren til anlægget så jeg kan høre min musik
fra computeren på stereoen i stuen.

Men er der en måde, hvorpå jeg kan betjene min computer fra stuen, så jeg
slipper for at gå ind i det tilstødende værelse fot at betjene den der?? Jeg
har også en ældre bærbar computer, som jeg havde forestillet mig, der kunne
stilles op ovenpå anlægget og betjene musikken på den stationære computer.

Er der nogen forslag til om det her overhovedet kan lade sig gøre??

John



 
 
Janus Høi (04-07-2002)
Kommentar
Fra : Janus Høi


Dato : 04-07-02 22:26


"John Doe" <nowhere@noplace.com> skrev i en meddelelse
news:3d24b703$0$16810$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

>
> Er der nogen forslag til om det her overhovedet kan lade sig gøre??
>

Hvis du er lidt snild med en loddekolbe kan alt lade sig gøre:

http://www.brinck.dk/byggesaet/br948.asp


--
Janus Høi
Hysterisk Cindy-fanside:
http://hjerteknuser.dk



Thomas Smedebøl (06-07-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Smedebøl


Dato : 06-07-02 21:03

> Hvis du er lidt snild med en loddekolbe kan alt lade sig gøre:
>
> http://www.brinck.dk/byggesaet/br948.asp

Kan også købes samlet - jeg har den og den fungerer fint! Bruger den dog
ikke i øjeblikket da min comp står i stuen.

Alternativt kan et radiostyret keyboard+mus være en simpel løsning!

Mvh Thomas



Asbjorn Hojmark (04-07-2002)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 04-07-02 22:28

On Thu, 4 Jul 2002 22:58:39 +0200, "John Doe"
<nowhere@noplace.com> wrote:

> Højst sandsynligt OT, men jeg ved sgu ikke, hvor jeg ellers skal spørge....

Ja, det har ikke meget med netværk at gøre. Dk.edb.hardware var
nok mere passende.

> Men er der en måde, hvorpå jeg kan betjene min computer fra stuen, så jeg
> slipper for at gå ind i det tilstødende værelse fot at betjene den der??

Prøv http://www.palmbutler.dk/

-A
--
Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
Links : http://www.hojmark.org/networking/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

John Doe (05-07-2002)
Kommentar
Fra : John Doe


Dato : 05-07-02 10:19


"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message
news:1ef9iuomap6eeikv4c51lhd9776ejcle7f@news.worldonline.dk...
> On Thu, 4 Jul 2002 22:58:39 +0200, "John Doe"
> Ja, det har ikke meget med netværk at gøre. Dk.edb.hardware var
> nok mere passende.

Hvorfor har det ikke det?? Som jeg skriver har jeg en ældre bærbar, som jeg
evt vil sætte op til at fjernbetjene computeren fra. Så er det vel netværk,
ikk??

Simon



Ukendt (06-07-2002)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-07-02 23:11

> Hvorfor har det ikke det?? Som jeg skriver har jeg en ældre bærbar, som
jeg
> evt vil sætte op til at fjernbetjene computeren fra. Så er det vel
netværk,
> ikk??

Du kan jo evt. bruge VNC eller Epop - så har du "skærmbilledet" fra din
afspillende computer - på din bærbare i stuen. SÅ kan du "fjernstyre" din
computer - der afspiller...

Allan



Ulrik Lunddahl (04-07-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Lunddahl


Dato : 04-07-02 22:43

"John Doe" <nowhere@noplace.com> wrote:

> Er der nogen forslag til om det her overhovedet kan lade sig gøre??

www.google.com/search?q=winamp+remote+network

Giver flere gode hits, der er både en web server plug-in og hele projekter
med client og server programmer kun til fjernstyring af winamp over et
netværk.


--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil





Christian E. Lysel (04-07-2002)
Kommentar
Fra : Christian E. Lysel


Dato : 04-07-02 22:46

John Doe wrote:
> Højst sandsynligt OT, men jeg ved sgu ikke, hvor jeg ellers skal spørge....

Jo, den går nok hvis du ændre dit setup.

> Min computer står på nuværende tidspunkt i rum A i min lejlighed, mens mit
> stereoanlæg står i rum B.
>
> Jeg har trukket audio fra computeren til anlægget så jeg kan høre min musik
> fra computeren på stereoen i stuen.

Og du modtager ikke rusiske radio kanaler på kablet :)

> Men er der en måde, hvorpå jeg kan betjene min computer fra stuen, så jeg
> slipper for at gå ind i det tilstødende værelse fot at betjene den der?? Jeg
> har også en ældre bærbar computer, som jeg havde forestillet mig, der kunne
> stilles op ovenpå anlægget og betjene musikken på den stationære computer.

Hvad kan din bærbar, har den netværkskort, Pentium 133+ og en god lydudgang?

Hvis du kan sige ja 3 gange, ville jeg nok trække et netværkskabel hen
til steroanlægget, og bruge den bærbare som afspiller. En Pentium 133
kan godt følge med mp3 afkodningen i reeltid.


LarsS (04-07-2002)
Kommentar
Fra : LarsS


Dato : 04-07-02 23:39

"John Doe" <nowhere@noplace.com> wrote in message
news:3d24b703$0$16810$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Min computer står på nuværende tidspunkt i rum A i min lejlighed, mens mit
> stereoanlæg står i rum B.
>
> Jeg har trukket audio fra computeren til anlægget så jeg kan høre min musik
> fra computeren på stereoen i stuen.
>
> Men er der en måde, hvorpå jeg kan betjene min computer fra stuen, så jeg
> slipper for at gå ind i det tilstødende værelse fot at betjene den der?? Jeg
> har også en ældre bærbar computer, som jeg havde forestillet mig, der kunne
> stilles op ovenpå anlægget og betjene musikken på den stationære computer.
>
> Er der nogen forslag til om det her overhovedet kan lade sig gøre??


Jada, med en netværk-forbindelse fra bærbar og et
fjernstyringsprogram som NetOp, PCAnywhere
eller RemoteAdministrator kan hele pc inkl. winamp
fjernstyres. (Bruger selv en bærbar P1/120MHz til
samme).

/LarsS.


Jan V. (05-07-2002)
Kommentar
Fra : Jan V.


Dato : 05-07-02 08:15


"LarsS" <sidenius@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse
news:S74V8.652$Zf1.150013@news5.aus1.giganews.com...
> "John Doe" <nowhere@noplace.com> wrote in message
> news:3d24b703$0$16810$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Min computer står på nuværende tidspunkt i rum A i min lejlighed, mens
mit
> > stereoanlæg står i rum B.
> >
> > Jeg har trukket audio fra computeren til anlægget så jeg kan høre min
musik
> > fra computeren på stereoen i stuen.
> >
> > Men er der en måde, hvorpå jeg kan betjene min computer fra stuen, så
jeg
> > slipper for at gå ind i det tilstødende værelse fot at betjene den der??
Jeg
> > har også en ældre bærbar computer, som jeg havde forestillet mig, der
kunne
> > stilles op ovenpå anlægget og betjene musikken på den stationære
computer.
> >
> > Er der nogen forslag til om det her overhovedet kan lade sig gøre??
>
>
> Jada, med en netværk-forbindelse fra bærbar og et
> fjernstyringsprogram som NetOp, PCAnywhere
> eller RemoteAdministrator kan hele pc inkl. winamp
> fjernstyres. (Bruger selv en bærbar P1/120MHz til
> samme).
>
> /LarsS.
>
Eller VNC, som er gratis - fylder ca 1 mb i download - find den på
http://www.uk.research.att.com/vnc/

Jan



Anders Majland \(Rep~ (05-07-2002)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 05-07-02 10:07

> Eller VNC, som er gratis - fylder ca 1 mb i download - find den på
> http://www.uk.research.att.com/vnc/

Jeg skulle lige til at anbefale den - men kan så istedet supplere med
TightVNC http://www.tightvnc.com/

Eneste ulemper er at du formodenligt har større opløsning på den stationære
end den bærbare, og at det er ret langsomt.

En anden "nem" mulighed er at trække et serielt kabel sammen med
audiokablerne og monteren en ir-modtager i nærheden af stereoanlægget. Jeg
har selv købt en IR-man http://www.evation.com/irman/ for et par år siden
og det fungerer ok. Jeg havde dog ikke trukket et langt ser-kabel. Men hvis
dørene stod åbne kunne jeg fra sofaen fjernbetjene winamp på ~15meters
afstand

/Anders



LarsS (05-07-2002)
Kommentar
Fra : LarsS


Dato : 05-07-02 14:06

> > Jada, med en netværk-forbindelse fra bærbar og et
> > fjernstyringsprogram som NetOp, PCAnywhere
> > eller RemoteAdministrator kan hele pc inkl. winamp
> > fjernstyres. (Bruger selv en bærbar P1/120MHz til
> > samme).
> >
> > /LarsS.
> >
> Eller VNC, som er gratis - fylder ca 1 mb i download - find den på
> http://www.uk.research.att.com/vnc/
>
> Jan

Gratis, men ikke nær så godt som NetOp eller
Remote Administrator...

/LarsS


Jan V. (08-07-2002)
Kommentar
Fra : Jan V.


Dato : 08-07-02 09:15


"LarsS" <sidenius@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse
news:DQgV8.669$Zf1.162092@news5.aus1.giganews.com...
> > > Jada, med en netværk-forbindelse fra bærbar og et
> > > fjernstyringsprogram som NetOp, PCAnywhere
> > > eller RemoteAdministrator kan hele pc inkl. winamp
> > > fjernstyres. (Bruger selv en bærbar P1/120MHz til
> > > samme).
> > >
> > > /LarsS.
> > >
> > Eller VNC, som er gratis - fylder ca 1 mb i download - find den på
> > http://www.uk.research.att.com/vnc/
> >
> > Jan
>
> Gratis, men ikke nær så godt som NetOp eller
> Remote Administrator...
>
> /LarsS
>
Jeg ved det godt (bruger selv NetOp i firmaet) - men som privatmand er man
nok ikke så tilbøjelig til at investere 1-2000 kr i et
fjernstyringsprogram - bare for at kunne fjernstyre WinAmp.

Og til formålet er det godt nok.

Jan



Kim Monberg (08-07-2002)
Kommentar
Fra : Kim Monberg


Dato : 08-07-02 10:05

> Jeg ved det godt (bruger selv NetOp i firmaet) - men som privatmand er man
> nok ikke så tilbøjelig til at investere 1-2000 kr i et
> fjernstyringsprogram - bare for at kunne fjernstyre WinAmp.

Faktisk kan man bruge Netmeeting, hvis man bruger Windows, det er gratis og
følger med Windows.
Det kan share skrivebord og det hele, og er faktisk lige så hurtigt som
NetOp og PCanywhere.


--
Mvh:
Monberg PC Trading
V/ Kim Monberg
Pilevej 11
4733 Tappernøje
Tlf: 21658241
Fax: 55965566
Mail: info@monberg.dk
Web: www.monberg.dk



Henrik Holm Jensen (05-07-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Holm Jensen


Dato : 05-07-02 05:30


"John Doe" <nowhere@noplace.com> wrote in message
news:3d24b703$0$16810$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Højst sandsynligt OT, men jeg ved sgu ikke, hvor jeg ellers skal
spørge....
>
> Min computer står på nuværende tidspunkt i rum A i min lejlighed, mens mit
> stereoanlæg står i rum B.
>
> Jeg har trukket audio fra computeren til anlægget så jeg kan høre min
musik
> fra computeren på stereoen i stuen.
>
> Men er der en måde, hvorpå jeg kan betjene min computer fra stuen, så jeg
> slipper for at gå ind i det tilstødende værelse fot at betjene den der??
Jeg
> har også en ældre bærbar computer, som jeg havde forestillet mig, der
kunne
> stilles op ovenpå anlægget og betjene musikken på den stationære computer.
>
> Er der nogen forslag til om det her overhovedet kan lade sig gøre??
>
> John
>


Der findes en dll med nogle kodebiblioteker som kan manipulere med
winamp(start/stop osv). denne fil sammen med et web/wap interface og du kan
styre din winamp fra din mobil telefon.:))

Jeg kan desværre ikke huske det præcise navn på dll, men jeg faldt over den
da jeg skulle sætte en shoutcast radio op.

--
Henrik


PS.: Overkilll...... Måske, det afhænger af øjnene som ser :)

>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste