Andet multimedie
bentjuul 3670
Nulstilling af Gem til Web.
Fra : Madsen

Dato : 04-07-02 14:57

Hej,

Hvordan nulstiller man Gem til Web?
Det hjælper ikke at nulstille hverken Photoshop eller ImageReady.

Grunden til jeg gerne vil gøre det er denne her:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/gemtilweb/fejl.gif

Det er selvfølgelig den danske version 6.01 der er gået i koks.
(PC)

Madsen.

Fra : emj

Dato : 04-07-02 15:05

Madsen skrev i <Xns9241A242A658Ecopy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk>:

>Det hjælper ikke at nulstille hverken Photoshop eller ImageReady.

Prøv at slette alle dine *.tmp filer og genstart.
Hilsen emj
--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Susanne Petersen

Dato : 04-07-02 15:08

"Madsen" wrote...

> Hvordan nulstiller man Gem til Web?
> Det hjælper ikke at nulstille hverken Photoshop eller ImageReady.
>
> Grunden til jeg gerne vil gøre det er denne her:
> http://home18.inet.tele.dk/madsen/gemtilweb/fejl.gif

Måske skulle du forsøge med en geninstallation i stedet,

SP

Fra : Madsen

Dato : 04-07-02 15:16

Susanne Petersen skrev:

> Måske skulle du forsøge med en geninstallation i stedet,

Måske, men kunne det nu undgåes... :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 04-07-02 15:16

emj skrev:

> Prøv at slette alle dine *.tmp filer og genstart.

Jeg har sjældent *.tmp-filer liggende.

Efter Photoshop er kommet med fejlen, bliver der oprettet en mappe
i min temp-mappe der hedder 'Arkiver til Web'. Hvis jeg forsøger
at slette den i Windows, får jeg følgende fejl:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/gemtilweb/no_delete.gif

Imens mappen findes i temp-mappen, kommer Gem til Web nu med denne
fejl, når jeg klikker på browser-ikonet inde i Gem til Web:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/gemtilweb/filsystemfejl.gif

Jeg kan slette mappen fra en kommandoprompt vha. Norton Commander
og når det er gjort, så kommer Gem til Web igen med denne her:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/gemtilweb/fejl.gif

Sådan kan det så blive ved indtil jeg ikke gider mere.

Madsen.

Fra : Kim Jensen

Dato : 04-07-02 15:35

> Hvordan nulstiller man Gem til Web?
> Det hjælper ikke at nulstille hverken Photoshop eller ImageReady.

Hmmm.... "Safe for Web..." er åbenbart et åbent sår hos Adobe.

Jeg installerede PS7 på en maskine, hvor der i forvejen var PS6. Når jeg
brugte "Save for Web..." på denne installation, blev "Optimized" preview'et
ALTID dithered - uanset om jeg valgte dither eller ej, og uanset om jeg
valgte GIF eller JPEG! Valgte jeg "2-up" eller "4-up" fungerede alt fint.

Blot et interessant indfald når vi nu snakker "Safe for Web..."

mvh
Kim Jensen

Fra : Madsen

Dato : 04-07-02 16:10

Madsen skrev:

> Det har jeg så ikke oplevet.

Jo, gu har jeg så, for sådan opfører Save for Web i Photoshop 7 sige
lige nu. Det var lige godt hulens.

Der er vist snart kun en geninstallation tilbage. Shit happens.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 04-07-02 16:07

Kim Jensen skrev:

> [...]
> dither eller ej, og uanset om jeg valgte GIF eller JPEG! Valgte
> jeg "2-up" eller "4-up" fungerede alt fint.

Det har jeg så ikke oplevet. Faktisk har det virket fint i flere
måneder med Photoshop 6 og 7 installeret, men jeg bliver muligvis
straffet for det nu. Jeg opgiver dog ikke uden kamp. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 04-07-02 16:07

Madsen skrev:

> Hvordan nulstiller man Gem til Web?

Der findes en nøgle i registreringsdatabasen.
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Adobe\Save For Web 2.0\Preferences]
Sletter man den nøgle så bliver Gem til Web nulstillet helt og aldeles.
Preferences-nøglen bliver oprettet igen når man starter Gem til Web.

Det afhjalp dog ikke problemet med browser-knappen, så her er det
nemmeste nok at geninstallere skidtet.

Madsen.