Andet multimedie
bentjuul 3670
Lave mønster ud fra en selection
Fra : Anders Nielsen

Dato : 04-07-02 14:01

Hey...

Er der ikke noget med at man kan lave en selection og så bruge denne
selection til at lave et mønster med? Hvis jeg f.eks. laver en cirkel på 5x5
pixels og ønsker at lave en baggrund med en masse af disse cirkler. Håber I
forstår hvad jeg mener!

Og hvis man kan, er det så muligt at få at vide hvordan?

(photoshop 7.0)

Mvh
Anders

Fra : Madsen

Dato : 04-07-02 14:28

Anders Nielsen skrev:

> [...]
> en cirkel på 5x5 pixels og ønsker at lave en baggrund med en masse
> af disse cirkler. Håber I forstår hvad jeg mener!

Normalt har du funktionen Edit > Define Pattern, men det virker ikke på
cirkulære markeringer. Virker kun på rektangulære markeringer, men har
du f.eks. prøvet at kigge på Pattern Maker, som et nyt værktøj der er
kommet i Photoshop 7? Funktionen befinder sig oppe i Filter-menuen.

Der er garanteret flere måder at gøre det på, men Pattern Maker er een
af mulighederne.

Madsen.