Server problemer
Fra : Eva

Dato : 04-07-02 11:46

Hej allesammen
Der er noget der undrer mig.
Efter at have læst, at jeg ikke er den eneste, der har haft problemer med
TDC serveren, prøvede jeg at bruge den omtalte news://Sunsite.dk.
Der kunne jeg så pludselig se nogle at de indlæg jeg har skrevet som aldrig
dukkede op via TDC.
Hvordan kan det være?
Hilsen Eva

Fra : Denise

Dato : 04-07-02 12:13

Hej
Jeg ved ikke hvorfor, men har haft samme problem med at TDC spiste mine
indlæg og også
nogle at de andres. Det kunne jeg jo se, ved at folk svarede på noget jeg
ikke kunne se.
Det kan så være at sunsite også spiser nogle, det ved jeg ikke.
Hilsen Denise

Fra : Niels Peter

Dato : 04-07-02 12:44

"Eva" <eva@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> TDC serveren, prøvede jeg at bruge den omtalte news://Sunsite.dk.
> Der kunne jeg så pludselig se nogle at de indlæg jeg har skrevet som

Hvordan det kan være, ved jeg ikke, men jeg har tit oplevet, at TDCs
news-server om ikke spiste mine indlæg, så i hvert fald var enormt længe om
at lægge dem op, så jeg selv kunne se dem.
Jeg har faktisk oplevet flere gange, at folk har svaret på et af mine
indlæg, som jeg endnu ikke selv kunne se .... Lidt spooky ....
Det har hjulpet lidt, at jeg bruger en anden TDC-server
(dtext.news.tele.dk). Den har kun nyhedsgrupper med tekst alene, og har
hidtil fungeret noget bedre.

Niels Peter

Fra : Heidi Falch

Dato : 04-07-02 12:50

Eva <eva@esenet.dk> skrev:
>Hej allesammen
> [...]

Denne gang er der temmelig sikkert sket det, at TDCs newsserver har
været br0ken (og ja - det har den *S*), idet et disksystem tog en
hurtig mavelanding og lagde sig til at dø ;o( Det er de diske, der
både modtager og aflevere vores indlæg den var gal med. Det skulle
dog køre igen - der kan være forsinkelse på aflevering af indlæg,
idet der har samlet sig en bunke, som maskinen - mens den var "syg" -

ikke har kunnet sende videre, og den bunke står den så og tygger på
nu.

Som Niels Peter siger, så kan man - hvis man kun læser tekst-grupper
(altså ikke de binaere - med fordel bruge serveren
dtext.news.tele.dk, som *kun* har tekst-grupperne, og derfor er
hurtigere end den almindelige news.tele.dk.

--
Knus,
Trolden, som ingen kat har, men tilgengæld har en kæreste, der har

velinformeret

Fra : Bente Lyngsøe

Dato : 05-07-02 13:22

TDC stinker. det er grunden.
den eneste ulempe ved sunsite er at deres server ikke er så stor så hvis
folk poste helt vildt på de andre ng's er der flere af vores katte indlæg
der ikke kommer med. Sunsite havde binaer grupper indtil for godt 10 mdr
siden så lukkede de dem fordi der km for mange klager fra bla mis-tat
gruppen her.
hvis I har mulighed for det så hav begge news konti inde på computeren, så
kan i se alle indlæg

Bente

Fra : Eva

Dato : 05-07-02 14:59

Hej allesammen
Tak for svarene.
Har prøvet med dtekst.news.tele.dk, men kunne af en eller anden grund ikke
få forbindelse.
Så nu gør jeg simpelthen det at jeg både har TDC og news://sunsite kørende,
så håber jeg jeg får det meste med.
Det ville da være trist og gå glip af halvdelen.
Hilsen Eva

Fra : Heidi Falch

Dato : 05-07-02 18:02

Eva <eva@esenet.dk> skrev:

>Har prøvet med dtekst.news.tele.dk,
>men kunne af en eller anden grund ikke
>få forbindelse.

Det er sikkert fordi den hedder *dtext*.news.tele.dk

--
Knus,

Trolden

Fra : Eva

Dato : 06-07-02 16:23

Hej Heidi/trold
Det er ikke sådan når man ikke kigger ordentligt efter, hvad der står.
Tak for opklaringen.
Vil straks prøve en gang mere med den rigtige "text".
Hilsen Eva