Probs med tv-out
Fra : Jens Lyn

Dato : 03-07-02 14:01

Hey.. jeg har et daytona gforce2ti kort, og da jeg igår skulle prøve
at bruge min tv-out udgang på kortet kom der kun et meget svagt signal
ind til fjernsynet: det var i sort/hvid, og flimrede meget.
Jeg brugte et "antenne kabel"(det fra den gule udgang på kortet og til
fjernsynets sugnalindgang). Er det derfor der var så lidt signal?
Hvad for et kabel skal jeg ellers bruge?

Hilsen Øistein

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-07-02 14:14

oistein.wind@gmx.net (Jens Lyn) crashed Echelon writing

> [...]
> fjernsynets sugnalindgang). Er det derfor der var så lidt signal?
> Hvad for et kabel skal jeg ellers bruge?

er du vimmer!!

Signalet fra dit kort er S-VHS.

Hvis dit fjernsyn ikke har S-VHS indgang, kan du bruge Scart stikket med en
SVHS->Scart converter.

--
Bjarke Andersen

Fra : JRS

Dato : 03-07-02 17:30

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
> er du vimmer!!

Det er da vist dig der er på afveje ..

> Signalet fra dit kort er S-VHS.

Signalet han bruger er composit, da han jo nævner den er gul .. Og hvordan
dælen vil du da også sætte en antenne ledning til et S-vhs stik ??

> Hvis dit fjernsyn ikke har S-VHS indgang, kan du bruge Scart stikket med
en
> SVHS->Scart converter.

Sagen uvedkommende

--> Jens Lyn :
Få fat på et composit kabel, kan købes i enhver Radio/TV butik .. Kan godt
være du skal sørge for at få et scart omformerdims stik med hvis du ikke har
composit indgang i dit TV ..
Held og lykke med det, har selv kun prøvet at connecte med s-vhs ..

MVH
JRS

Fra : Øistein Wind Willass~

Dato : 03-07-02 20:01

Hey

> Det er da vist dig der er på afveje ..

hvordan dælen vil du da også sætte en >antenne ledning til et S-vhs stik ??

Jep... Der står AV-out på den gule ledning, og SV-out på Svhs udgangen.

Der er faktisk en S-vhs indgang i mit tv, så jeg prøver også lige den inden
jeg går ud og køber en scart-omformer. Tak for hjælpen!

Hilsen Jens Lyn

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-07-02 08:14

"JRS" <jrs@kvalme.dk> crashed Echelon writing

> Det er da vist dig der er på afveje ..

Så siger vi det.

> Signalet han bruger er composit, da han jo nævner den er gul .. Og
> hvordan dælen vil du da også sætte en antenne ledning til et S-vhs
> stik ??

Jeg vil ikke sætte noget antennekabel på nogen ledning, det var skam ikke
mig der forsøgte på det.

> Sagen uvedkommende

Tja, andre der har prøvet det du nævner, vender oftest tilbage med at deres
billede er sort/hvid.

Og de TV-Outs jeg har set (åbenbart ikke alle), er S-VHS med stumpledning
der giver et composite stik. Formoder ikke den lille stump converter også
laver signalet om.

--
Bjarke Andersen