compaq 4620 og win98
Fra : Erbo

Dato : 03-07-02 07:40

jeg har compaq 4620 med win 95, men jeg kan ikke få lov at ligge win98 på.
har prøvet at formatere og instalere, der går den i stå.
har prøvet at opdatere der får jeg at vide at det ikke er den rigtige
opgraderings version jeg har.
Nogle der har en god ide?

MVH
Jens

Fra : Darkh

Dato : 03-07-02 08:31

> [...]
> har prøvet at formatere og instalere, der går den i stå.
> har prøvet at opdatere der får jeg at vide at det ikke er den rigtige

Det kan se ud til at du prøver at installere win98 SE. Find en ældre version
og prøv med den.

mvh
Jesper

Fra : Ole Nielsen

Dato : 03-07-02 08:37

"Darkh" <darkh@virkerikke.nu> skrev i en meddelelse news:3d22a7cb$0$16827$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> Det kan se ud til at du prøver at installere win98 SE. Find en ældre version
> og prøv med den.

Hvad er der galt med SE ? - den har jeg installeret ofte fra formatteret harddisk !

mvh
ole

Fra : Darkh

Dato : 03-07-02 09:09

> Hvad er der galt med SE ? - den har jeg installeret ofte fra formatteret
harddisk !

Jeg kan forklare hvad der går galt, men jeg har haft en del ældre maskiner
omkring 166-266 MHz (specielt digital og Compaq) som kommer med samme fejl
som Erbo beskriver. Det har ikke været noget problem at installere win98
første udgave på dem. Dog skulle nogle enkelte have en bios opgradering
først.

Jeg talte med en M$ supporter om problemet og han sagde at når man har kørt
opdateringerne fra nettet, skulle den eneste forskel på win98 og win98SE
være, at man ikke har programmet til at dele en modem forbindelse mellem 2
computere.

mvh
Jesper

Fra : Erbo

Dato : 03-07-02 09:25

jeg takker for svaret.
Nu vil jeg prøve at finde en gamle win98

MVH
Jens