Sonofon. FWA.?
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 02-07-02 19:19

Kan nogen oplyse mig om hvordan det går med Sonofon's udbygning af
FWA.? (Som det vist hedder)

Dvs. trådløs Internet.

Vi der bor lidt på landet har jo kun TDC at gå til hvis vi vil have
noget der er hurtigere end et modem.
Og det vil jeg nødigt..! (Altså at blive kunde hos TDC.)

--
Mvh. Jørgen
Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-07-02 19:30

Jørgen Rasmussen skriver:

> Vi der bor lidt på landet har jo kun TDC at gå til hvis vi vil have
> noget der er hurtigere end et modem.
> Og det vil jeg nødigt..! (Altså at blive kunde hos TDC.)

Hvorfor dog ?

Klaus
det er Modelbane Europas hjemmeside
Modeltog, NE2 internetopsætning og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ivar

Dato : 02-07-02 19:44

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Hvorfor dog ?

Hvorfor bruger du sunsite når du har betalt TDC, for blandt
andet tilgang til news-server ?

Ivar
...der savner Cybercity

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-07-02 19:58

On Tue, 2 Jul 2002 20:43:49 +0200, "Ivar" <did@[nozpam]oncable.dk>
wrote:

>Hvorfor bruger du sunsite når du har betalt TDC, for blandt
>andet tilgang til news-server ?
>..der savner Cybercity

Som klipper alle indlæg ved 128K, så det binære ikke er meget vær.

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Ivar

Dato : 02-07-02 20:38

Ivar Madsen skrev:

> Som klipper alle indlæg ved 128K, så det binære ikke er meget vær.

Det må være noget helt nyt !
Den 6/6-02 sendte jeg en jpg fil til dk.binaer.motor på 191 KB
via min gamle Cybercity-konto, da TDC ikke ville tage den udelt, da
den kom over 250KB kodet.

Ivar

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-07-02 20:45

On Tue, 2 Jul 2002 21:37:56 +0200, "Ivar" <did@[nozpam]oncable.dk>
wrote:

>Det må være noget helt nyt !
>Den 6/6-02 sendte jeg en jpg fil til dk.binaer.motor på 191 KB
>via min gamle Cybercity-konto, da TDC ikke ville tage den udelt, da
>den kom over 250KB kodet.

Det må så være som de er stoppet med det siden jeg var kunde hos dem.
Har ikke hørt før nu, at det skulle have sat loftet i været.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-07-02 23:04

Tue, 02 Jul 2002 21:44:32 +0200, skrev Ivar Madsen
<news-12-04-02@milli.dk>:

>Det må så være som de er stoppet med det siden jeg var kunde hos dem.
>Har ikke hørt før nu, at det skulle have sat loftet i været.

Det gælder ikke de danske binære grupper.
og skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 03-07-02 10:33

"Ivar" wrote in message

> [...]

Hvem klipper alle indlæg ved 128K - Cybercity eller TDC?

Btw, hvor lang tid tager en Cybercity ADSL oprettelse - fra bestilling til
produkt installation?

Mvh
Anders

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 03-07-02 11:06

"Anders Faber Nielsen" <afn@post.dk> wrote in

> Btw, hvor lang tid tager en Cybercity ADSL oprettelse - fra bestilling
> til produkt installation?

Fra Cybercity modtager den underskrevne kontrakt tilbage, da går der
normalt ca. 4 uger.

--
Mvh. Simon Pedersen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-07-02 05:17

Ivar skriver:

> Hvorfor bruger du sunsite når du har betalt TDC, for blandt
> andet tilgang til news-server ?

Fordi TDC, til trods for at deres newsserver er nede, nu på andet døgn.
Har det bedste news feed.

For øvrig kan jeg "prale" af en ADSL line der har fungeret i 1½ uudan
afbrydelser overhovedet.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 02-07-02 19:43

Jørgen Rasmussen <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> wrote in

> [...]
> noget der er hurtigere end et modem.
> Og det vil jeg nødigt..! (Altså at blive kunde hos TDC.)

Så vidt jeg lige husker så skal du bo ret tæt på en eksisterende
mobilmast (idet det er dem de monterer FWA antennerne på - i hvert fald
på landet). Derudover skal du kunne se antennen, ingen bakker eller
træer eller tætte hegn. Vand kan også være et forstyrrende element. I
Aalborg står der en sender på den ene side af Limfjorden, og selvom den
er fint tydelig og under 1½ km afstand fra en af mine kammeraters
lejlighed så kunne han ikke få FWA grundet for meget støj - hvilket de
tilskrev fjorden.

Hvorfor mener du iøvrigt kun at der er TDC at gå til? Så vidt jeg
husker er der da flere i gruppen som har fået ADSL hos CC eller Tiscali
efter TDC afviste kunden grundet for megen dæmpning, men det er måske
endnu længere væk og slet ikke ADSL men ISDN hos TDC du tænker på?

Under alle omstændigheder er den eneste ulempe ved TDC frem for CC og
Tiscali at de kræver man har telefonabonnementet hos dem eller betaler
for at leje et kobberpar (samme pris som telefonabonnementet) ellers er
priser og produkter tæt på de andres prisleje. Især boomtown er
konkurrencedygtig hvad pris angår, men der er så ingen telefonsupport
til gengæld.

Flemming

Fra : Rune Kronenberg

Dato : 03-07-02 01:03

On Tue, 2 Jul 2002 18:43:12 +0000 (UTC), Flemming Joensson
<joensson@fjerndette.blob.dk> wrote:

>Så vidt jeg lige husker så skal du bo ret tæt på en eksisterende
>mobilmast

[cut]

Som jeg husker det, så er der Sonofon-kunder som bor over 9 km fra en mast;
men så er man vist også ved at presse heldet lidt.

M.v.h.
--
Rune Kronenberg
My opinions are those of my employer because I work for myself.

Fra : Henning Petersen

Dato : 04-07-02 23:36

On Wed, 03 Jul 2002 02:03:22 +0200, Rune Kronenberg <rrk@nospam.dk>
wrote:

> [cut]
>
> Som jeg husker det, så er der Sonofon-kunder som bor over 9 km fra en mast;
> men så er man vist også ved at presse heldet lidt.

Jeg har 8,2 til "min" mast og det kører rimeligt stabilt - ihvertfald
i horhold til en bekendt der køæmper med TDC på 2(3?) måned med en
ADSL.

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 03-07-02 02:53

Flemming Joensson wrote:

> [...]
> på landet). Derudover skal du kunne se antennen, ingen bakker eller
> træer eller tætte hegn. Vand kan også være et forstyrrende element. I

Ja jeg ved det. Jeg havde besøg af en tekniker fra Sonofon for ca. 4 mdr.
siden.
Der er en antenne ca. 4 km væk, men naboens hus var i vejen.
Jeg har dog en antenne stående ca. 500m væk i en anden retning.
Så hvis man generelt var igang med at montere FWA- sendere på alle
master...
Men jeg formoder at Sonofon kontakter mig igen, da de jo ved at jer var
interesseret.

> [...]
> efter TDC afviste kunden grundet for megen dæmpning, men det er måske
> endnu længere væk og slet ikke ADSL men ISDN hos TDC du tænker på?

Jeg har prøvet at spørge på nettet om de havde ADSL hvor jeg bor. - Jo, det
havde de da.
Men da jeg ringede til dem havde de ikke....!
Mit indtryk er bestemt at de større byer dækkes først.
Dvs. hvor det er lettest at hente penge. Det er da naturligt nok.
Dvs. Tiscali og øvrige "små" udbydere. (Modsat TDC)

Men jeg mener at TDC efterhånden er ret udbredt, så derfor vil jeg forvente
at de har ADSL næsten overalt, selv i småbyer med < 1000 indbyggere.

Af historiske årsager, (problemer med abonnemement osv. da jeg var TDC
kunde for ca 5 år siden) og den megen skriven bla. i denne gruppe om
problemer med TDC, skal der meget overtalelse til at jeg bliver TDC kunde
igen.!

Fra : TBC

Dato : 06-07-02 00:34

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.blob.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor mener du iøvrigt kun at der er TDC at gå til?

Sådan er det på mange af de mindre centraler på landet, så lov og pris til
TDC for overhovedet at være der.

> [...]
> priser og produkter tæt på de andres prisleje. Især boomtown er
> konkurrencedygtig hvad pris angår, men der er så ingen telefonsupport

Ja, det er den ene og absolut væsentlige ulempe, den anden er det udtalte
mangel på tilgængelige hastighedskonfigurationer, nu har de dog heldigvis
oppet sig lidt og er begyndt tilbyde to symetriske forbindelser også. Men
prisen på disse 2 symetriske forbindelser holder mærkeligt nok ikke (som
tilfældet er med de asymetriske) til sammenligning med markedest bedre
prislejer ? ! ? ...upload er åbentbart langt dyrere med TDC-BB end den er
med f.eks Tiscali's ADSL. Imho er der stadig for få valgmuligheder hvad
angår hastigheder. BoomTown produktet er der dog ingen der kan matche. Bare
ærgeligt at det er ligeså svært at få som 2m/512 hvis man bor langt fra
centralen, og har for ringe måling på kobberet

TBC
- Torben ojer christensen

Fra : Rune Kronenberg

Dato : 03-07-02 01:09

On Tue, 02 Jul 2002 20:19:28 +0200, Jørgen Rasmussen
<jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> wrote:

>Kan nogen oplyse mig om hvordan det går med Sonofon's udbygning af
>FWA.? (Som det vist hedder)

Tror da udbygningen går fint. Men den nemmeste måde at finde ud af det på,
er nok ved at ringe til dem og spørge. Skulle mene at du kan bruge 72 12 72
12 til formålet, og så vælge internet (knap 5) når valgmulighederne kommer.

til gengæld har de lidt problemer med at få implementeret PPPoE lige nu,
men jeg har hørt fugle synge om, at det snart skulle være en
tillfredsstillende løsning på det også, for de kunder som ikke har fået det
PPPoE-produkt som de betaler for.

Men da man "pr. default" får deres DHCP-løsning, så skulle det ikke være
noget at bekymre sig om, medmindre man specifikt be'r om PPPoE.
Og jeg har ikke p.t. kendskab til nogen af deres DHCP-kunder som ikke får
den rigtige hastighed og "konstant" forbindelse til nettet (hvilket er de
to ting som driller dele af deres PPPoE-kunder).

M.v.h.

Fra : N/A

Dato : 04-07-02 16:22

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 04-07-02 16:22

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> writes:

> Mon ikke det er udstyret fra det tidligere SPIKE, der laver problemer??
>
> Har hørt, at der ca er en fejl % på ca. 75% på boksen fra SPIKE
>
> Men der skulle vist komme en helt ny boks, fra det nye firma der har købt
> SPIKE... Som ikke er stører end en fx. NT boks, og som skulle virke...
>
> Er det noget i har snakket, eller hørt om på de interne grupper?

Der er udviklet en ny CPE fra firmaet REMEC som er ved at blive
produceret. Den kombinere CPE og antenne og skulle samtidig være
mere stabil. Dog er der stadig nogle ting som skal klarlægges inden
den er klar til montering.

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Rune Kronenberg

Dato : 05-07-02 00:30

On Wed, 3 Jul 2002 19:01:23 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>Mon ikke det er udstyret fra det tidligere SPIKE, der laver problemer??

Lyder ikke usandsynligt.

>Har hørt, at der ca er en fejl % på ca. 75% på boksen fra SPIKE

Oki, det er foruroligende meget.

>Men der skulle vist komme en helt ny boks, fra det nye firma der har købt
>SPIKE... Som ikke er stører end en fx. NT boks, og som skulle virke...
>
>Er det noget i har snakket, eller hørt om på de interne grupper?

Ikke endnu, men lad os se, om vi kan dreje samtalen over på dette derinde.

M.v.h.

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 03-07-02 10:25

"Jørgen Rasmussen" wrote

> [...]
> noget der er hurtigere end et modem.
> Og det vil jeg nødigt..! (Altså at blive kunde hos TDC.)

Jeg bor i Horsens og bestilte Sonofon bredbånd i sidste uge - og modtog
dagen efter en ordrebekræftelse, hvor jeg blev lovet at en tekniker ville
kontakte mig to dage senere for at aftale installationstidspunkt. I dag har
jeg så ringet til Sonofon for at høre, hvorfor jeg ikke havde hørt noget
endnu, og jeg får at vide at de har lukket tilgangen af nye kunder grundet
kvalitetsnedgang på deres forbindelser!

Der vil ca. gå 1½ måned før deres opgraderinger er færdige. Flot at jeg
intet fik at vide da jeg bestilte!

Mvh
Anders

Fra : TBC

Dato : 06-07-02 00:46

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> skrev i en meddelelse

> Kan nogen oplyse mig om hvordan det går med Sonofon's udbygning af
> FWA.? (Som det vist hedder)

Min bror (fra hvis computer jeg skiver her i min ferie) venter spændt på FWA
i hans område. Han har tidligere skrevet sig op, men blev "bange" da han så
FWA produktet var taget af Sonofons hjemmeside og spurgte derfor i sin
rædsel Sonofon omtrent det samme som du spørger om. (staklen sidder med
TDC-BB hvor han grundet afstanden til centralen ikke kan få mere en 128 i
upload, og dermed ikke Boomtowm ADSL som ellers ville være det store hit)

Sonofons svar lød som følger:

______________

Tak for din henvendelse vedr. SONOFON Bredbånd.

Vi har i øjeblikket kapacitetsproblemer på dele af det netværk, som bærer
internet trafikken for vores bredbåndskunder. Vi kan derfor ikke tilbyde dig
Internet via bredbånd på nuværende tidspunkt. SONOFON arbejder på højtryk
for at udvide kapaciteten i netværket, men det må forventes, at
kapacitetsproblemerne først vil være udbedrede efter sommerferien.

Når vores netværk er ombygget og kapaciteten igen er tilstrækkelig tager vi
dog både private og ervhervskunder ind igen til samme priser som før. Vi
gemmer dit navn, telefon nummer og din email adresse og kontakter dig så
snart der igen er åbent for tilgang af nye kunder.

Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte SONOFON
Internet på telefonnummer 72127212 tast 5, eller via nedenstående
mailadresse.
>snip<

________

TBC