TDC News Server
Fra : Pnicolay

Dato : 02-07-02 19:07

**** Post for FREE via your newsreader at post.usenet.com ****

Jeg har på fornemmelsen at det vil være en god ide for dem der
har haft uploadet og downloadet meget fra de binære
grupper i den sidste uges tid at overskrive deres diske med en masse
0000000000 idag.

/Pnicolay

*** Usenet.com - The #1 Usenet Newsgroup Service on The Planet! ***
http://www.usenet.com
Unlimited Download - 19 Seperate Servers - 90,000 groups - Uncensored

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-07-02 19:39

On Tue, 2 Jul 2002 20:06:56 +0200, "Pnicolay" <pnicolay@mxil.txle.dk>
wrote:

> [...]
>har haft uploadet og downloadet meget fra de binære
>grupper i den sidste uges tid at overskrive deres diske med en masse

Ikke forstået,,,

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Allan Olesen

Dato : 02-07-02 20:34

Ivar Madsen <news-12-04-02@milli.dk> wrote:

>Ikke forstået,,,

Nu kan jeg desværre ikke se det indlæg, du svarer på, men der
antydes måske, at TDC's warez-udvekslingscentral ved navn
news.tele.dk er blevet genstand for visse organisationers
interesse, og at disse organisationer lige nu studerer logfiler
sammen med fogeden, mens de planlægger deres fremtidige
besøgsrække ude i de små hjem.

I så fald vil jeg nok foreslå noget lidt mere vidtgående end
000000. Måske man også burde kigge på, hvad man har liggende på
sølv- og guldfarvede CD'er.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Pnicolay

Dato : 02-07-02 20:46

"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> skrev:

> Ikke forstået,,,

News serveren har været nede i meget langt tid uden
at der er blevet givet nogen grund fra Tele Danmarks side.
Så det skulle ikke undre mig om at AntiPiratgruppen og Fogeden
er troppet op hos TDC med en retskendelse, og nu er ved at gennemgå
hvem af TDC´s kunder der har postet og downloaded ulovlige ting og sager,
og derefter kan de så tage ud og ransage og beslæglægge folks computere
uden brug af yderligere retskendelser, indeholdet af newsserveren giver dem
jo den "styrkede mistanke" som de ifølge loven har brug for.

Jeg tvivler kraftigt på at der i lovens øjene er nogen forskel på teledanmarks newsserver
og feks en ftp server fyldt med mp3 filer der står på et kollegie værelse.

Fra : Chr Mygind

Dato : 02-07-02 21:01

"Pnicolay" <pnicolay@mxil.txle.dk> skrev
> News serveren har været nede i meget langt tid uden
> at der er blevet givet nogen grund fra Tele Danmarks side.
[cut]

Fint rygte - men siden hvornår har det været nødvendigt at afbryde en server
for at aflæse dens log-fil?

(skrev Christian storsvedende, imedens han hamrede på sin harddisk fordi den
engang indeholdte en komplet JodleBirge mp3-samling)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-07-02 21:11

Chr Mygind wrote:

> (skrev Christian storsvedende, imedens han hamrede på sin harddisk fordi den
> engang indeholdte en komplet JodleBirge mp3-samling)

Sådan en harddisk ville jeg sgu også hamre på - uanset om APG var i
nærheden eller ej.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Pnicolay

Dato : 02-07-02 21:15

**** Post for FREE via your newsreader at post.usenet.com ****

"Chr Mygind" <mygind@FJerNc.dk> skrev
> "Pnicolay" <pnicolay@mxil.txle.dk> skrev

> [cut]
>
> Fint rygte - men siden hvornår har det været nødvendigt at afbryde en server
> for at aflæse dens log-fil?

Det er det heller ikke, men det er nødvendigt for at undgå yderliger ulovligheder
og ødelæggelse af beviserne, husk på at på en newsserver så er der noget der ryger
ud for at gøre plads til det nye hver gang der postes noget ,
og hvorfor skulle de nøjes med logfiler når de har de ulovlige filer liggende på TDC´s diske?
jeg går ud fra at de i først og fremmest er ude efter dem der har haft postet ting.

Det er selvfølgelig altsammen ren spekulation fra min side, men jo længere der går uden
nogen udmelding fra TDC jo mere sikker bliver jeg på at det er det der er sket.

Fra : Kate

Dato : 02-07-02 21:25

"Pnicolay" <pnicolay@mxil.txle.dk> wrote in

> Det er selvfølgelig altsammen ren spekulation fra min side, men jo
> længere der går uden nogen udmelding fra TDC jo mere sikker bliver
> jeg på at det er det der er sket.

Da Oranges server stort set har været nede i 3-4 måneder med et par
uger i mellem hvor de virker så burde AGP da også oversvømme
Orangekunder, men okay vi er sikkert ikke så mange tilbage.
Hint: Orange taler bestemt ikke til/med deres kunder.

Kate

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 03-07-02 06:59

Kate <kate@oliwer.dkligeher> wrote

> Hint: Orange taler bestemt ikke til/med deres kunder.

Pjat med dig...hvad skal vi snakke om i dag ?

--
Mv Henrik.

Fra : Chr Mygind

Dato : 02-07-02 21:41

"Pnicolay" <pnicolay@mxil.txle.dk> skrev

> Det er det heller ikke, men det er nødvendigt for at undgå yderliger
ulovligheder

He-he. "Undgå yderligere ulovligheder"? Det har jo aldrig været nogen
hemmelighed at UseNet også bruges til porno og ulovlig software.

> og ødelæggelse af beviserne,

Beviserne for en ulovlighed ligger jo ikke på serveren - de ligger hos
downloaderne. At UseNet indeholder warez behøver man ikke lukke en server i
Danmark for at konstatere - bevismæssigt sét.

> [...]
> ud for at gøre plads til det nye hver gang der postes noget ,
> og hvorfor skulle de nøjes med logfiler når de har de ulovlige filer

HvorFOR skulle man så vælge TDC? Beviserne for deres upload kan godtgøres på
alle verdens newsservere UDEN at lukke en server ned (og potentielt gøre en
masse løjsere forskrækkede).

> jeg går ud fra at de i først og fremmest er ude efter dem der har haft
postet ting.

Sikkert.

> [...]
der går uden
> nogen udmelding fra TDC jo mere sikker bliver jeg på at det er det der er

Jeg tror mere på mit eget rygte

/Chr

Fra : Jakob Schmidt

Dato : 03-07-02 09:21

"Chr Mygind" <mygind@FJerNc.dk> writes:

> "Pnicolay" <pnicolay@mxil.txle.dk> skrev

> ulovligheder
>
> He-he. "Undgå yderligere ulovligheder"? Det har jo aldrig været nogen
> hemmelighed at UseNet også bruges til porno og ulovlig software.

I tror vel ikke, at de kan finde på at slå ned på os^H^H dem, der
har brugt bandeord på usenet?

Idé til bil-sticker: "Har *du* bandet på usenet i dag?"

--
Jakob

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 03-07-02 13:46

On Tue, 2 Jul 2002 22:15:04 +0200, "Pnicolay" <pnicolay@mxil.txle.dk>
wrote:

> [...]
>jeg går ud fra at de i først og fremmest er ude efter dem der har haft postet ting.

...... og derfor har de så også været nødt til at lukke
dtext.news.tele.dk

>Det er selvfølgelig altsammen ren spekulation fra min side, men jo længere der går uden
>nogen udmelding fra TDC jo mere sikker bliver jeg på at det er det der er sket.

Jo længere tid der går, jo mere sikker bliver jeg på, at den ene
supporter hos TDC, som ved noget om News-servere er på sommerferie.
--
Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
http://www.helbo.org

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 03-07-02 13:48

Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org> writes:

>Jo længere tid der går, jo mere sikker bliver jeg på, at den ene
>supporter hos TDC, som ved noget om News-servere er på sommerferie.

Jeg troede, han blev holdt som gidsel i serverrummet i selskab
med terrorister og let påklædte damer?

Nu må deder rygtespredere liiiiiiige koordinere indsatsen

Mvh.
   Klaus.

Fra : Christian Andersen

Dato : 03-07-02 15:49

Lars Jørgen Helbo wrote:

> Jo længere tid der går, jo mere sikker bliver jeg på, at den ene
> supporter hos TDC, som ved noget om News-servere er på sommerferie.

Aaaah! Jeg så nemlig Jan ved Århus Hovedbanegård for et par uger siden,
hvor han sagde han skulle nå et tog.

--
..signature

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-07-02 17:32

On Wed, 03 Jul 2002 14:45:48 +0200, Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
wrote:

>Jo længere tid der går, jo mere sikker bliver jeg på, at den ene
>supporter hos TDC, som ved noget om News-servere er på sommerferie.

Det er så til at leve med, det er straks være hvis dem der kan gøre
noget ved den, også alle er på sommerferie,,,

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-07-02 21:07

Pnicolay wrote:

> Så det skulle ikke undre mig om at AntiPiratgruppen og Fogeden
> er troppet op hos TDC med en retskendelse, og nu er ved at gennemgå
> hvem af TDC´s kunder der har postet og downloaded ulovlige ting og sager,

Jeg er temmelig sikker på, at det ikke fungerer på den måde. APG får
garanteret ikke lov til at gennemse TDCs logfiler. Men hvis man er
nervøs, kan man jo prøve at spørge i dk.videnskab.jura, hvad der skal
til for at få en dommerkendelse, og hvad den giver adgang til.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Allan Olesen

Dato : 02-07-02 21:35

Kim Ludvigsen <ludvig@mail.dk> wrote:

>Pnicolay wrote:

Jeg kan ud af references-headerne se, at Pnicolay nu har postet
to indlæg her i tråden. Jeg kan ikke se dem på hverken
sunsite.dk, news.cis.dfn.dk eller google. Hvor har i hittet
mandens indlæg?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : é

Dato : 02-07-02 21:41

On Tue, 02 Jul 2002 22:34:47 +0200, Allan Olesen
<aolesen@post3.tele.dk> wrote:

>Jeg kan ud af references-headerne se, at Pnicolay nu har postet
>to indlæg her i tråden. Jeg kan ikke se dem på hverken
>sunsite.dk, news.cis.dfn.dk eller google. Hvor har i hittet
>mandens indlæg?

Eller: news.sunsite.dk.... den ér der skam

/Asteal

Fra : Allan Olesen

Dato : 02-07-02 21:48

"é " <asteal2000@hotmail.com> wrote:

>Eller: news.sunsite.dk.... den ér der skam

Nu føler jeg mig dum. Jeg skiftede newsserver, men glemte at gå
offline, så jeg har hele tiden været på news.cis.dfn.de, mens jeg
troede, at jeg var hoppet over på sunsite.dk.

Der er nok snart ikke længere nogen vej uden om et lokalt
newsspool.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 02-07-02 21:41

> [...]

>to indlæg her i tråden. Jeg kan ikke se dem på hverken
>sunsite.dk, news.cis.dfn.dk eller google. Hvor har i hittet

Sunsite.dk, såmænd.

og

--
Jesper Dybdal

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-07-02 06:24

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 02-07-02 21:24

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-07-02 21:54

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> writes:

> Jeg kan ud af references-headerne se, at Pnicolay nu har postet
> to indlæg her i tråden. Jeg kan ikke se dem på hverken
> sunsite.dk, news.cis.dfn.dk eller google. Hvor har i hittet
> mandens indlæg?

Jeg har fundet dem på min udbyders (Cybercity) newsserver. Jeg kan se
i path-headeren at den også har været forbi news.netsite.dk. Han
poster vist fra en webdims hos usenet.com, måske din udbyder har
filter på den slags?

--
Jacob - www.bunk.cc
I used to have a drinking problem. Now I love the stuff.

Fra : Pnicolay

Dato : 02-07-02 22:02

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev:

> [...]
> i path-headeren at den også har været forbi news.netsite.dk. Han
> poster vist fra en webdims hos usenet.com, måske din udbyder har

Det er ikke en webdims det er newsserveren post.usenet.com
plus lidt msg id fiks fakserier for at få indlæggene til at passe ind
det rigtige sted i tråden da man kun kan poste via post.usenet.com men ikke
læse.

Det gør jeg fra bla.
bastet.chchpoly.ac.nz & dp-news.maxwell.syr.edu

Fra : Carl Drud

Dato : 02-07-02 21:39

> [...]

> to indlæg her i tråden. Jeg kan ikke se dem på hverken
> sunsite.dk, news.cis.dfn.dk eller google. Hvor har i hittet

På denne her: newsreader.mailgate.org

--
Carl

Fra : Gevaldi

Dato : 02-07-02 21:41

Pnicolay skrev:

> [...]
> har haft uploadet og downloadet meget fra de binære
> grupper i den sidste uges tid at overskrive deres diske med en masse

Hold da kæft, når warez folket ikke kan komme
i kontakt med serveren bliver de sgu' også
kulret i hovedet....for de de er det jo også når
den når den virker......Gu' ved om de har fået
hedeslag her i kulden.

FUT dk.admin.netikette

--
/Gevaldi
http://www.wintip.dk/

Fra : Jesper Christensen

Dato : 02-07-02 23:44

Så skriver Opasia vel ikke det her i deres driftsinformation:

News: Driftsforstyrrelser d. 1/7-2002.
Der kan i øjeblikket opleves driftsforstyrrelser på TDC Internets News
serverer (news.tele.dk). Der arbejdes på sagen, men det er ikke muligt at
give en tidshorisont.

Forstyrrelsen blev konstateret 1/7-2002 kl. 14:30.

Vi beklager de gener dette kan medføre for vore kunder.

Venlig hilsen
TDC Internet kundeservice
/STCH /HENC

Fra : SH

Dato : 03-07-02 22:15

Tja... Der er måske noget om det.. Samtidig med at serveren kom op at køre,
dukkede der to mails op fra APG....

SH

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-07-02 00:41

On Wed, 3 Jul 2002 23:14:51 +0200, "SH" <cfp12301@vip.cybercity.xx.dk>
wrote:

>Tja... Der er måske noget om det.. Samtidig med at serveren kom op at køre,
>dukkede der to mails op fra APG....

Og hvad stod der så i de mails?

--
- Peter Brodersen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-07-02 06:12

On Thu, 04 Jul 2002 01:41:04 +0200, Peter Brodersen <usenet@ter.dk>
wrote:

>Og hvad stod der så i de mails?

Hvis man skal stole på Jorkim (der er en af NEWS BOFH'erne) så er det
næppe noget der har med newsserverens nede tid at gøre.
Problemmet med serveren var controlleren til baggrundsserveren's
diske. Hvilket også var årsagen til at dreaderne svarede, men afviste
connect, da de ikke kan levere / modtage news uden spollen.