Lidt hjælp til opgradering
Fra : Jochke

Dato : 02-07-02 09:18

Hejsa.

Har overvejet at opgradere, men er lidt i tvivl om mit kabinet og det
bundkort jeg vil købe passer sammen.

Mit nuværende kabinet er et Aopen HQ08, der indeholder et Epox 7KXA, med en
Athlon 750 MHz Slot 1 CPU.
Det motherboard jeg har valgt at bestille er et ASUS P4B533-E et Pentium 4
motherboard.

Link til motherboard:
http://www.asus.com.tw/mb/socket478/p4b533-e/overview.htm
Link til kabinet: http://www.aopen.com/products/housing/hq08.htm

Nogen der har erfaringer med dette, eller umiddelbart kan se via de tekniske
specifikationer at det bare ikke passer sammen?

/Jochke

Fra : Chingachgook

Dato : 02-07-02 09:50

Hvis de begge er ATX (følger den standar) så er der ingen problemer.
ATX standarden gør at producenterne af bundkor og kabinet "følges ad" så at
sige. Dvs. størrelsen af bundkortet er det samme på ATX boards, men
"detaljer" som f.eks. skruernes placering og I/O portene på bundkortet hører
også til standarden. Kort sagt: Du kan sagtens købe et nyt bunkort til dit
ATX kabinet så længe bundkortet også er ATX.

--
//Chingachgook
Remove the "!" in my mail adr. to reply

Fra : Jochke

Dato : 02-07-02 10:10

"Chingachgook" <!famtaba@tiscali.dk> wrote in message
>Kort sagt: Du kan sagtens købe et nyt bunkort til dit
> ATX kabinet så længe bundkortet også er ATX.

Okay, men troede bare der var lidt forskel på Pentium 4 bundkort.

/Jochke

Fra : Leony

Dato : 02-07-02 10:28

"Jochke" <ask@me.com> skrev i en meddelelse

> Har overvejet at opgradere, men er lidt i tvivl om mit kabinet og det
> bundkort jeg vil købe passer sammen.

Det som du umiddelbart skal sikre dig er at din psu har et P4 stik. Det er
et lille kvadratisk stik som har 4 ben. Dit bundkort har dette stik placeret
ud for den kasse der er mellem lydudgangen og parallelporten på bagsiden.
Dit mobo kan sagtens være i dit kabinet da begge dele er ATX standard.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/