Kefirsvamp (igen)
Fra : Peter W. Bosse

Dato : 13-02-01 06:47

Hallo gode læsere,

Så fik jeg endelig min kefirsvamp sendt fra Tyskland, og er allerede
igang med at producere kefirmælk mv. ("ski' sundt"!)

Til de interesserede, kan jeg anbefale web-adressen:
http://www.fortunecity.de/gourmet/protein/230/kefir.htm
e-mail: die-perlenmacherin@snafu.de

Tryk på bestillingsknappen øverst tilhøjre. og skriv at du bor i
Danmark, det kostede for mig 50,- DM incl. forsendelse (Forex giver
en god kurs). Efter aftale blev kontanterne sendt i et registreret brev
til en Sonja Voß i Berlin. Det varede godt nok 14 dage incl. et par
weekender imellem.

NB: Det er værd at prøve, og der er masser af opskrifter på nettet.

-oo-

How To Activate Kefir Grains:
Immerse Pouch into a 300 ml glass of milk of your choice.
No need to warm the milk.
Leave for 12-24 hours in warm spot e.g. on top fridge.
Temperature ranging from: 22-30C (72 - 86 F).
Empty contents of glass into a very fine plastic sieve.
Wash the Pouch with slow running water at a mild temperature.
Discard contents of sieve.
This process must be repeated three (3) times,
before the Kefir produced will be ready to consume.

Sådan gør jeg:
Det er meget enkelt, svampen skal skylles under lunkent vand, kommes ned
i en plasticbeholder m. tilhørende låg, hæld sødmælk på og lad det stå i
stuetemperatur i 12-24 timer, ind i køleskab til det er koldt. Hæld det
hele op (incl. kefirsvampene) i en stor sigte og si mælken fra (hermed
er kefirmælken klar til at drikke. Svampene i sigten skylles under vand
igen, ned i en ren beholder og ny sødmælk på. Sådan gentager man igen
og igen. - Færdig arbejde!

NB: Kefirsvampen vokser og vokser, så man må tage noget fra og kassere,
give bort eller fryse ned i små portioner, starte sin egen
online-forretning osv.

--
Mvh.
Peter W. Bosse

And now for something completely different!
-Greets to all who DO try to help other people

Fra : Ole Mogensen

Dato : 15-02-01 11:03

"Peter W. Bosse" wrote:

> NB: Kefirsvampen vokser og vokser, så man må tage noget fra og kassere,
> give bort eller fryse ned i små portioner, starte sin egen
> online-forretning osv.

Jep, havde en svamp for ca. 20 år siden , den voksede sgu' som ukrudt , savner
den nu lidt, det smagte dejligt , jeg må heller se og få bestilt en ny.
Ka' jeg købe et stykke af dig ?

Ole Mogensen

Fra : N/A

Dato : 15-02-01 23:05

Fra : Ole Mogensen

Dato : 15-02-01 23:05

Karina Mahmoud wrote:

> Hvad smager sådan en fætter af ??
>
> Karina

Jeg har nu aldrig smagt selve svampen , men mælken bliver syrnet.

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 16-02-01 05:31

"Ole Mogensen" <ole.mogensen@fysik.dtu.dk> skrev i meddelandet...

> savner den nu lidt, det smagte dejligt , jeg må heller se og få
> bestilt en ny.
> Ka' jeg købe et stykke af dig ?

Måske om en lille måneds tid, - jeg skal lige have min svamp op i rette
omdrejninger først.

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Anna Kournikova...oh my God!
Here you can find antivirus *utilities*, Anna Kornikova virus updates,
and more, right here at CNET Shareware.com:
http://one.digital.cnet.com/cgi-bin1/flo?y=eBfS0WYdc0Vn0fDqx

Fra : Ole Mogensen

Dato : 16-02-01 09:17

"Peter W. Bosse" wrote:

> Måske om en lille måneds tid, - jeg skal lige have min svamp op i rette
> omdrejninger først.
>
> --
> Mvh.
> Peter W. Bosse