Er TDC news nede ??
Fra : Jan Pedersen

Dato : 01-07-02 18:48

sjub.

--
http://www.cuk.dk/ ( nu med Webcam )
Det nemmere at få tilgivelse end
tilladelse...

Fra : Gevaldi

Dato : 01-07-02 18:52

Jan Pedersen skrev:

> sjub.

Ja, både news.tele.dk og
dtext.news.tele.dk

--
/Gevaldi
http://www.wintip.dk/
http://www.usenet.dk/grupper.pl

Fra : Allan Olesen

Dato : 01-07-02 18:56

"Jan Pedersen" <cuk@cuk.dk> wrote:

>sjub.

Det siger deres informationsside. Men www.opasia.dk er blevet
meget browserkræsen, så det er ikke sikkert, at du kan se omtalte
side.

News.cis.dfn.de er iøvrigt rasende hurtig. Desværre har den ingen
tele.*-grupper.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Jan Pedersen

Dato : 01-07-02 19:19

"> News.cis.dfn.de er iøvrigt rasende hurtig. Desværre har den ingen
> tele.*-grupper.

Ja og jeg skule hva fadt i de binaer grupper, så der hjælper news.cis.dfn.de
lige så fedt som news.sunsite.auc.dk

Jan

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-07-02 19:53

On Mon, 01 Jul 2002 19:55:30 +0200, Allan Olesen
<aolesen@post3.tele.dk> wrote:

>Det siger deres informationsside.

Og det har den været siden 14:30, nogen der ved hvad der er galt?

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 01-07-02 20:02

Ivar Madsen wrote:

> Og det har den været siden 14:30, nogen der ved hvad der er
> galt?

Joakim og Sonny ved det sikkert, men de har helt sikkert også alt
for travlt til at fortælle os apfk-løse stakler...

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Kim Noer

Dato : 02-07-02 00:00

"Thomas Alexander Frederiksen" <thomasaf@mail.tele.dk> wrote in message

> Joakim og Sonny ved det sikkert, men de har helt sikkert også alt
> for travlt til at fortælle os apfk-løse stakler...

Hmm stadigvæk ingen news. Tyder på et bingo stort sammenbrud. Måske er deres
redudans futtet af (den består vidst af en disk sammen med drift :).

--
"I'm suffering from amnesia and deju vu at the same time.
I think I've forgotten this before." - Steven Wright

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-07-02 05:26

On Tue, 2 Jul 2002 01:00:14 +0200, "Kim Noer" <kn@nospam.dk> wrote:

>Hmm stadigvæk ingen news. Tyder på et bingo stort sammenbrud. Måske er deres
>redudans futtet af (den består vidst af en disk sammen med drift :).

Det der undre mig mest er at man får følgende på en

|C:\>telnet dtext.news.tele.dk 119

|Opretter forbindelse til dtext.news.tele.dk...Der kunne ikke oprettes forbindelse til værten, på port 119.
|Der kunne ikke oprettes forbindelse, fordi destinationscomputeren aktivt nægtede det.

Det der med at den AKTIVT nægter adgang

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 02-07-02 06:29

Hej Ivar Madsen <news-12-04-02@milli.dk>

>Det der med at den AKTIVT nægter adgang

Jeg vil gætte på at der menes at modtageren afviser forbindelsen (i
modsætning til f.eks. blot at undlade at svare).

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-07-02 06:11

On Tue, 02 Jul 2002 06:26:20 +0200, Ivar Madsen
<news-12-04-02@milli.dk> wrote:

>Det der med at den AKTIVT nægter adgang

Så må du spørge opfinderen af dit operativsystem, hvad de mener med
det.

En entitet skal ikke holdes til ansvar for vilkårlige oversættelser.

--
- Peter Brodersen

Fra : Allan Olesen

Dato : 02-07-02 06:48

Ivar Madsen <news-12-04-02@milli.dk> wrote:

>Det der med at den AKTIVT nægter adgang

Sammenbruddet gælder både news.tele.dk og dtext.news.tele.dk. Så
vidt jeg som almindelig kunde ved, deler de to vist kun strøm og
det bagvedliggende newsspool.

Jeg har en fornemmelse af, at TDC har sikret sig, så de aldrig
igen løber tør for strøm, så længe det omgivende samfund
fungerer. De har simpelt hen ikke råd til at blive mere til grin
på den konto.

Så mit gæt er:
Både dtext og dreaderne fungerer fint, men da det bagvedliggende
newsspool er nede, har man lukket alle maskiner for indgående
trafik på port 119, for at undgå, at indlæg, der postes gennem
disse maskiner, går tabt.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 02-07-02 09:50

Ivar Madsen wrote:

<snip>
> Det der undre mig mest er at man får følgende på en

> Det der med at den AKTIVT nægter adgang

Det ser sådan ud på et rigtigt OS®:

telnet: connect to address 193.88.15.213: Connection refused

Så det med det aktive er så meget sagt, men jo, maskinen er tændt
og har lukket for trafik på port 119. I øvrigt må jeg give Allan
Olesen ret i at det han skriver lyder som det mest
sandsynlige[1].

[1] <news:afrer7$gitbt$1@ID-10968.news.dfncis.de>

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-07-02 18:05

On Tue, 02 Jul 2002 10:49:46 +0200, Thomas Alexander Frederiksen
<thomasaf@mail.tele.dk> wrote:

> I øvrigt må jeg give Allan
>Olesen ret i at det han skriver lyder som det mest
>sandsynlige[1].

Ikke uenig.

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 02-07-02 18:37

Ivar Madsen wrote:

> Ikke uenig.

Så mangler vi bare at få at vide hvorfor spoolen er død...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-07-02 18:55

Thomas Alexander Frederiksen wrote:

> Så mangler vi bare at få at vide hvorfor spoolen er død...

Og hvornår den kommer op igen.

--
Kim ludvigsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-07-02 19:01

On Tue, 02 Jul 2002 19:55:27 +0200, Kim Ludvigsen <ludvig@mail.dk>
wrote:

>Og hvornår den kommer op igen.

Ja, ikke mindst, nu har den været nede i over et døgn,,,

Fra : arc@na

Dato : 03-07-02 14:46

On ma 01 jul 2002 07:55:30p, Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk>
wrote in news:afq52i$gbbhs$5@ID-10968.news.dfncis.de:

> News.cis.dfn.de er iøvrigt rasende hurtig. Desværre har den ingen
> tele.*-grupper.

Tak for tippet - de har også internationale grupper - til forskel fra
Sunsite. Hep!

arc@na

Fra : Karsten Thygesen

Dato : 03-07-02 15:36

"arc@na" <always@device.null.gov> writes:

> Tak for tippet - de har også internationale grupper - til forskel fra
> Sunsite. Hep!

Det har sunsite også - hvis man registrerer sig!!

Hint: http://sunsite.dk/info/usenet.xml

MvH
Karsten
Newsadmin @ sunsite

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-07-02 16:03

03 Jul 2002 16:36:08 +0200, skrev Karsten Thygesen
<kay@sonofon.dk>:

>Det har sunsite også - hvis man registrerer sig!!

Ikke alt.*-grupper f.eks.
og skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.

Fra : Karsten Thygesen

Dato : 03-07-02 16:12

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> writes:

> 03 Jul 2002 16:36:08 +0200, skrev Karsten Thygesen

> Ikke alt.*-grupper f.eks.

Nej, det er korrekt - de er der ikke. Men det øvrige BIG-8 og en del
mere er der...

Karsten

Fra : Jesper Harder

Dato : 03-07-02 17:52

Karsten Thygesen <kay@sonofon.dk> writes:

> Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> writes:
>
> [ Sunsite ]

> Nej, det er korrekt - de er der ikke. Men det øvrige BIG-8 og en del
> mere er der...

Huh?

Hvordan læser man rec.*, sci.* og news.* fra Sunsite? Det eneste
big8-hierarki der findes er da vist comp.*.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-07-02 18:20

Er du registeret bruger?

Fra : Jesper Harder

Dato : 03-07-02 20:35

Ivar Madsen <news-12-04-02@milli.dk> writes:

> Er du registeret bruger?

Ja.

Som registeret dansk (ikke-campus) bruger er comp.* det eneste
big8-hierarki man har adgang til.

Fra : Karsten Thygesen

Dato : 04-07-02 08:11

Jesper Harder <harder@myrealbox.com> writes:

> Som registeret dansk (ikke-campus) bruger er comp.* det eneste
> big8-hierarki man har adgang til.

Ahh - der er lige en finte mere: har du en *@*.dk adresse og er
registreret, så har du adgang til hel BIG-8, dog ikke alt.*.

Du er vist registreret med en .com adresse....

Karsten

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 04-07-02 13:47

On 04 jul 2002 Karsten Thygesen enriched usenet with:

> Ahh - der er lige en finte mere: har du en *@*.dk adresse og er
> registreret, så har du adgang til hel BIG-8, dog ikke alt.*.
>
> Du er vist registreret med en .com adresse....

Jeg har en konto oprettet med den emailadresse, jeg bruger i dette
indlæg. Kontoen er fra d. 19/6-00

Jeg har adgang til:
auc.*
comp.*
dk.*
emacs.*
fm.*
gnu.*
linux.*
news.*
opera.*
redhat.*
staroffice.*
sunsite.*

og altså ikke rec.*, sci.* og resten af Big-8

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

All, most, or some of the above may or may not work yet.

Fra : Jesper Harder

Dato : 05-07-02 23:34

Karsten Thygesen <kay@sonofon.dk> writes:

> Ahh - der er lige en finte mere: har du en *@*.dk adresse og er
> registreret, så har du adgang til hel BIG-8, dog ikke alt.*.

Jeg er faktisk registreret med en dk-adresse -- og du har (selvfølgelig)
ret.

Fra : Kim Noer

Dato : 02-07-02 14:55

"Jan Pedersen" <cuk@cuk.dk> wrote in message news:afq4hf$qvj$1@sunsite.dk...

> sjub.

Nogen der har hørt noget nyt omkring tilstanden vedr. serveren og deres
admins?

Fra : Chr Mygind

Dato : 02-07-02 17:19

"Kim Noer" <kn@nospam.dk> skrev
> Nogen der har hørt noget nyt omkring tilstanden vedr. serveren og deres
> admins?

Nope - men jeg er klar på at starte et rygte:

Sonny føler, at han får for lidt i løn. Derfor flickede han med on/off
switchen 16 gange umiddelbart før han tog 14 dage på ferie i Thailand. Vel
ankommet sendte han TDC en SMS med sin opsigelse - ligesom for at stå godt i
lønforhandlingerne, når han kommer hjem.

I kan roligt sende rygtet videre. Jeg har det fra kilder, der er meget tæt
på hinanden.

/Chr

Fra : Allan Olesen

Dato : 02-07-02 19:04

"Chr Mygind" <mygind@FJerNc.dk> wrote:

>ligesom for at stå godt i
>lønforhandlingerne, når han kommer hjem.

Man kunne også spekulere over, om det ville være den dråbe, der
fik TDC til endegyldigt at opgive news.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Kim Noer

Dato : 03-07-02 01:42

"Kim Noer" <kn@nospam.dk> wrote in message news:afsbbo$njs$1@sunsite.dk

> Nogen der har hørt noget nyt omkring tilstanden vedr. serveren og
> deres admins?

Din artikel <aftgh3$kbq$1@sunsite.dk> blev modtaget
af newsman.news.tele.dk Wed, 03 Jul 2002 02:43:34 CEST af foelgende
vej/path
newsman.news.tele.dk!news.tele.dk!130.225.247.91!sunsite.dk!not-for-mail

Siger den flink TDC nyhedsmand. Et eller andet newsagtigt kører
stadigvæk hos TDC.

--

Fra : Jesper Skriver

Dato : 03-07-02 18:53

On Wed, 3 Jul 2002 02:42:08 +0200, Kim Noer wrote:

> [...]
> newsman.news.tele.dk!news.tele.dk!130.225.247.91!sunsite.dk!not-for-mail
>
> Siger den flink TDC nyhedsmand. Et eller andet newsagtigt kører

Ja, news feeder boxen ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Kaj Gasseholm \(Repl~

Dato : 03-07-02 12:05

""DK-hostmaster kom fejlagtigt til at suspendere en del af Tiscali\'s
domæner igår ~14:30.""

Sjovt nok gik TDC ned på samme tid samme dato

Er det DK-hostmaster der har lavet Fuck-up ??

Kaj Gasseholm
http://www.wildwildwest.dk

Der tages forbehol for tasdefeg

Fra : Hurricane

Dato : 03-07-02 18:57

> sjub.

Så er den sgu oppe igen, gutter!

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 03-07-02 18:53

Hurricane wrote:

> Så er den sgu oppe igen, gutter!

Er det ikke lidt sent at finde ud af det, det har jeg da vist
siden Wed, 03 Jul 2002 19:33:26