Tiscali's server
Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-07-02 17:36

Har Tiscali et totalt nedbrud for tiuden, eller hvad er der galt?
Har forsøgt at sende en mail til en af deres kunder og fik følgende
fejl

| The DNS error occurred while relaying the mail to
| the following recipients:
| [censur]@tiscali.dk
| Domain server failure

Så forsøgte jeg at slå tiscali.dk op, for at finde en MX for at se om
deres mailserver er nede, men fik bare følgende

| tiscali.dk AXFR record query refused by ns010.worldonline.dk
| tiscali.dk AXFR record query refused by ns000.worldonline.dk
| No nameservers for tiscali.dk responded

Er Tiscali gået konkurs, eller har de bare en fejl på deres DNS
servere?

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 01-07-02 19:13

Ivar Madsen <news-12-04-02@milli.dk> writes:

> [...]
> deres mailserver er nede, men fik bare følgende

> Er Tiscali gået konkurs, eller har de bare en fejl på deres DNS

Jeg tror det er TDC der har et DNS problem. Jeg har ikke nogen
problemer med deres web, og jeg kan også godt slå deres MX op:

20:10 simpsons@zil% host -t mx tiscali.dk
tiscali.dk mail is handled (pri=10) by mailgw1.worldonline.dk
tiscali.dk mail is handled (pri=20) by mailgw2.worldonline.dk

Jeg kan også godt telnette til deres mx på port 25, så det er nok
egentlig ikke tiscalis problem.

20:11 simpsons@zil% host -t ns tiscali.dk
tiscali.dk name server ns010.worldonline.dk
tiscali.dk name server ns000.worldonline.dk
20:12 simpsons@zil% host -t mx tiscali.dk ns010.worldonline.dk
Using domain server:
Name: ns010.worldonline.dk
Address: 212.54.64.171
Aliases:

tiscali.dk mail is handled (pri=20) by mailgw2.worldonline.dk
tiscali.dk mail is handled (pri=10) by mailgw1.worldonline.dk

Ellers er der en tråd om næsten det samme lidt tidligere.

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 01-07-02 21:22

In article <fv01iuck75d8odkr2480c913hm47gv71fi@4ax.com>, Ivar Madsen wrote:
> Så forsøgte jeg at slå tiscali.dk op, for at finde en MX for at se om
> deres mailserver er nede, men fik bare følgende

Tiscali tillader ikke AXFR opslag.

--
Andreas Plesner Jacobsen | If at first you don't succeed, redefine success.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-07-02 21:34

On Mon, 1 Jul 2002 20:22:04 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>Tiscali tillader ikke AXFR opslag.

Hvad er AXFR?

det var på dk-hostmaster.dk,80 jeg brugte til opslaget,,,

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 01-07-02 21:40

In article <u3f1iucpevm5dvn8p77rr2hsl3vt7efe5m@4ax.com>, Ivar Madsen wrote:

> Hvad er AXFR?

Zonetransfer

--
Andreas Plesner Jacobsen | I like your game but we have to change the rules.

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 01-07-02 22:47

It seems Andreas Plesner Jacobsen wrote:
> Tiscali tillader ikke AXFR opslag.

Jeg slog også op via DK-Hostmaster tidligere i dag og lyver (desværre) ikke
når jeg siger at domainet tilsyneladende var faldet ud af hostmasters DNS.
Min første tanke var om det var en åndsvag 60 kr. fornyelses fejl, og hvem
jeg skulle fange derude, så blev jeg i stedet fanget på telefonen og 10-20
minutter senere, da jeg blev fri fra at snakke, var alt i skønneste orden
igen.

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 02-07-02 09:41

In article <slrnai1jfl.cu9.nntpspam1@bsd.in-addr.dk>, Kasper Mejlgaard wrote:

> Jeg slog også op via DK-Hostmaster tidligere i dag og lyver (desværre) ikke
> når jeg siger at domainet tilsyneladende var faldet ud af hostmasters DNS.

Ikke desto mindre vil et AXFR opslag altid fejle.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Q: Why was Stonehenge abandoned?

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 02-07-02 10:29

It seems Andreas Plesner Jacobsen wrote:
> Ikke desto mindre vil et AXFR opslag altid fejle.

Sikkert - jeg prøvede det ikke, men jeg er sikker på du kender ved det hvis
det er tilfældet

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 01-07-02 21:37

Hej

Ivar Madsen <news-12-04-02@milli.dk> wrote:

>Er Tiscali gået konkurs,

Næh. ikke endnu, - Ifølge dagens aviser forventer de at ha' penge til et
lille årstid endnu, men inden de løber tør formoder man at de er opkøbt
af enten Wannadoo.fr eller Deutche Telecom. - Nå, det var nok ikke det
du mente

--
M.v.h. Ole®

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-07-02 21:55

On Mon, 01 Jul 2002 22:37:06 +0200, Ole Rasmussen
<dont_reply@nospam.dk> wrote:

> [...]
>lille årstid endnu, men inden de løber tør formoder man at de er opkøbt
>af enten Wannadoo.fr eller Deutche Telecom. - Nå, det var nok ikke det

Det var nok mere ironisk ment, men dog lidt i bagtankerne at det er en
hård branche,,,

Men je gkan da ikke forstille mig at Deutche Telecom har penge til at
købe Tiscali (tænker på hele Koncernen), de har udstedt nogle
obligationer der skal indfries[1] her d. 1/8 og kursen er på det
sidste dykket til øhe er det 34 Godt at det kan trækes fra i
skat,,,

[1] øhe bliver ombyttet til Aktier.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 02-07-02 21:41

Hej

Ivar Madsen <news-12-04-02@milli.dk> wrote:

>Det var nok mere ironisk ment, men dog lidt i bagtankerne at det er en
>hård branche,,,

Ja du har ret, der er desværre pt. mange af de helt store spillere i
markedet som har det rigtigt dårligt for tiden. - Men bortset fra det,
så stod der faktisk flere steder igår at netop Wannadoo og T-online
(Deutche Telekom) var interesserede købere til Tiscali, som ifølge samme
artikler var ved at løbe tør for penge (Hovedkoncernen i Italien).

--
M.v.h. Ole®