Taisol CGK760092 lapping
Fra : Lars Jørgensen

Dato : 01-07-02 18:40

Jeg har et Taisol (CGK760092) køleprofil var før lidt utilfreds med
køleevnen. Ikke at min CPU var ustabil, men en idel-temp på 55 grader kunne
være bedre. Da jeg så her i sidste uge alligevel havde maskinen stoppet en
uges tid (¤!#¤!#!%¤#!Crucial RAM!!!) kunne jeg ligeså godt pudse
køleprofilet lidt på maven.

Inspireret af Villy Jensens billeder http://hjem.get2net.dk/villy/cool/ og
disse tidligere indlæg http://makeashorterlink.com/?D2DC21B21 fik min Taisol
samme tur. Dog stoppede jeg med korn 300.

Nu her hvor jeg har fået noget nyt RAM og Taisol'en monteret (med
ArcticSilverII), kan jeg konstatere et fald på hele 5 grader ved "idle". Med
100% load i et par timer (GTA3) steg temperaturen kun til 53 grader. Før
kunne den godt stige 5-10 grader over "idle". Min temperatur i kabinettet
ligger stabilt på 32 grader.

Så hvis der sidder andre derude med en Taisol og vil "hente nogen grader",
så kan det godt betale sig at pudse den lidt. Dens "finish" er desværre ikke
helt super, sådan lige "out-of-the-box".

--
Lars