Priser i Grækenland 2002
Fra : Annette

Dato : 01-07-02 12:58

God sommer til alle..
Jeg har lige som mange af jer andre været på afbudsjagt og fundet hvad jeg
selv mener er et rimeligt tilbud.

Men mit spørgsmål henvender sig mere mod leveomkostningerne i Gærkenland
efter indførelse af EURO. Jeg blev noget forundret over at høre at alle
varer var steget med min. 14% i Tyskland, og er derfor interesseret i at
høre om nogen har erfaring med priserne i Grækenland efter at de osse har
indført EURO. Jeg tænker på almindelig dagligvare og luksusvarer
(cigaretter, vin mv)

Håber at nogle kan være mig behjælpelig med dette spørgsmål.

Derudover vil jeg ønske jer alle en god sommer

Mvh
Annette

Fra : Fish'n'boat.

Dato : 03-07-02 23:17

Hej Annette !!

Vedr Priser i Grækenland.

Vi har i de sidste 3 år været på sommer ferie på Rhodos og Kreta.

Vi er lige hjemkommet fra Rhodos Ixia og det er blevet noget dyrere end de
andre år, vi var lidt utilfredse, for selv om det "kun" var 14-20 % ,så
bliver det altså til noget ,når man rejser som en familie på to voksne og
tre børn.
Jeg håber for Grækernes egen skyld at priserne bliver justeret, ellers tror
jeg at de kommer til at lide store tab.
Håber det hjalp lidt.

MVH

Allan.

Fra : FishOnAstick

Dato : 05-07-02 00:51

Hej Anette

En af de sjovere måder at sammenligne priser på er via Big Mac indexet. Big
Mac´en laves jo af samme vare over alt i verden og derfor kan man hurtigt se
værdien af ens penge contra her hjemme.

Du finder det her : http://www.rejsebeskrivelser.dk/cgi-bin/jump.cgi?ID=2040

--
http://www.Rejsebeskrivelser.dk er netop kommet i en fuldstændig gennem
opdateret udgave.

---
Denne mail er scannet med AVG scanningssoftware og fundet virusfri !
Nu har vi sparet dig for at scanne din egen computer, så nu har du tid til
at
besøge http://www.Rejsebeskrivelser.dk istedet !

Fra : F.Larsen

Dato : 07-07-02 09:26

Jeg er lige kommet hjem fra Rhodos og her er lidt priser jeg noterede:

Safebox på hotel, 1 uge : 10 €
Airkondition hotel 1 dag : 6 €
Livrem : 3-6 €
0.5 liter cola i supermarked: 0.90 €
basketball kasket: 3-6 €
1/2 l vodka 60% i supermarked: 6 €
Solcrem 200 ml : 7.5 - 10 €
0.75 l vin + 1/2 vand på resturant ~ 9 €
1,5 liter flaskevand : 0.75 €
6 x 1.5 liter flaskevand : 3.5 €
internet cafe 1/2 time : 2 €
100 gram oregano 1.5 - 3.5 €
1 stor rulle chokolade kiks : 1.20 €
1 "landgangsbrød" supermarked: 1 €
1 græsk ØL + 1 vand resturant : 3.70 €
2 strandsenge + 1 parasol : 6 €

Det er ikke mit indtryk at det er dyrere - men som altid er det en god ide
at kigge sig godt for da der kan være store prisforskelle på de forskellige
forretninger.

--
Flemming