Støj
Fra : Erbo

Dato : 01-07-02 06:39

Hvad kan man gøre for at ens pcer ikke støjer så meget som den gør?

MVH
Jens

Fra : Deaster

Dato : 01-07-02 07:34

"Erbo" <jens_erbo@hotmail.com> wrote in message
> Hvad kan man gøre for at ens pcer ikke støjer så meget som den gør?

Støjdæmpe den

Nej, man kan købe silent diske, specielle silent kabinetter og blæsere som
ikke larmer så meget.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 01-07-02 08:06

http://asp.webconsult.dk/privat/ShowPage.asp?ID=2

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by mail)

Fra : Leony

Dato : 01-07-02 09:27

> Hvad kan man gøre for at ens pcer ikke støjer så meget som den gør?

Læs i hardware- og overclockinggruppen, der er en del indlæg der omhandler
støjdæmpning (især i oc gruppen).
Bare hent alle brevhovederne og læs de gamle indlæg, der er læsestof og
inspiration nok.
God fornøjelse.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Eivind Andreassen

Dato : 01-07-02 11:00

>"Erbo" <jens_erbo@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Mit allerbedste råd er: kig i gruppen, der er masser af gode indlæg om
støjdæmpning.

den nemme løsning: (selvfølgelig afhængig af hvor meget varme din
computer udvikler)

CPU blæser, køb en ny "low noise" cooler på under 20 db

PSU blæser: skift ud med en papst 12 eller 19 db

Grafikkort: er meget afhængigt af hvilket kort du har, har du f.eks et
"ægte" Geforce kort så bliver det svært at få en støjsvag køling af
sådan et. Du kan evt. sætte en modstand på din blæser så den kører
langsommere rundt, men husk at holde øje med at grafikkortet ikke
bliver for varmt (ikke over ca. 65 grader), ellers kan du købe et
grafikkort uden blæser f.eks Asus 8170.

Harddisk: hvis din harddisk larmer rigtig meget kan du tage en del af
støjen ved at smide den i en lyddæmpende skuffe, ellers så købe en ny
med støjsvage lejer

Hold øje med din kabinettemperatur, den skal helst holde sig nede på
de 30-40 grader ellers så kan du købe en 12 db
kabinetblæser/slotblæser.

Fra : zeon

Dato : 01-07-02 13:38

En hurtig ting du kan gøre for at støjdæmpe HD'en er at "hænge" den op i en
cykelslange i kabinettet....det virker super, og er ret billigt, må man
sige....ellers kan du jo prøve dig frem med nogle af de andre forslag der er
givet i dette indlæg!!