FTP test server
Fra : 007

Dato : 12-02-01 23:51

Barry sendte engang en adresse til en testserver hos TDC hvor man
kunne downloade filer på 1 og 5 og 10MB og på den måde få billede af
hvor hurtig ens linie var...

Er der nogen der kan huske adressen?

--
007
AKA

Fra : Christian Andersen

Dato : 13-02-01 00:22

007 made me read this:

<http://ftptest1.tele.dk>

--
Christian

"f eller ej, jeg er blot en tastespasser" - Onanym

Fra : Dann Pedersen

Dato : 13-02-01 00:44

"007" <007@dsa-net.dk> skrev i en meddelelse
> Barry sendte engang en adresse til en testserver hos TDC hvor man
> kunne downloade filer på 1 og 5 og 10MB og på den måde få billede af
> hvor hurtig ens linie var...
>
> Er der nogen der kan huske adressen?

ftp://ftptest1.tele.dk

Bemærk at der for at sikre at testen er ordentligt kun er tilladt en bruger
ad gangen på ovenstående server.

Dann Pedersen

Fra : 007

Dato : 17-02-01 04:46

On Mon, 12 Feb 2001 23:44:08 GMT, "Dann Pedersen"
<dann_pedersen@canwetalk.com> wrote:

> Bemærk at der for at sikre at testen er ordentligt kun er tilladt en bruger
> ad gangen på ovenstående server.

Ved jeg - hvor hurtig en linie er den koblet op med?
Sidder med en 2Mbit/s fast linie, og kan ikke opnå mere end ~230kB/s
stabilt - en 2Mbit/s har vel et teoretisk max på 256kB/s? ikke?
overhead og andet godt trukket fra, er der stadig et stykke vej op
til 256kB/s...

Fra : Hans Jørgen Jakobsen

Dato : 17-02-01 10:37

007 <007@dsa-net.dk> writes:

> [...]
>stabilt - en 2Mbit/s har vel et teoretisk max på 256kB/s? ikke?
>overhead og andet godt trukket fra, er der stadig et stykke vej op

Den sidder på 100Mbit lan, der er forbundet til 3 155Mbit linier.
Der rimeligt med ledig kapacitet på disse linier.
En enkelt test har vist at der kan hives 24Mbit ud af maskinen til
en anden maskine på det samme lan.

Afhængig af udstyr og opsætning kan det være at der fragår op til 2 kanaler
af de 32 der er i en 2M forbindelse.

For at opnå maks performance over 1 TCP forbindelse kan det være nødvændigt
med nogen tuning.
/hjj

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 17-02-01 13:45

007 <007@dsa-net.dk> wrote:

> [...]
>stabilt - en 2Mbit/s har vel et teoretisk max på 256kB/s? ikke?
>overhead og andet godt trukket fra, er der stadig et stykke vej op

Nej, ca. 10% overhead passer meget godt.

--
mvh.
Lasse Jarlskov