Opgraderin af K6-2 450 Mhz
Fra : Erling

Dato : 30-06-02 20:19

Undskyld hvis det er "forkert" gruppe, men hvilken processor kan man sætte i
stedet for ?

Mvh.
Erling

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-02 20:56

"Erling" <erlingo@post.cybercity.dk> skrev
>, men hvilken processor kan man sætte i
> stedet for ?

Din cpu er (super) socket 7. Det betyder max. K62-550 eller K6-3'erne (cirka
samme mhz), som der ikke blev solgt mange af i Danmark. Det er således en
stærkt begrænset forbedring du får for pengene. Overvej istedet at skifte
såvel cpu som bundkort - du kan fortsætte med alle andre enheder i maskinen
og bytte til et socket A bundkort og en Duron 1200 for en pris omkring 1000
kr.

/Chr

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 30-06-02 22:06

Christian Mygind wrote:
> "Erling" <erlingo@post.cybercity.dk> skrev
>
> Overvej istedet at skifte
> såvel cpu som bundkort - du kan fortsætte med alle andre enheder i maskinen

...undtagen hvis det er et AT bundkort, dem findes der desværre et par
stykker af til K6(-2/3).
Et AT kabinet må desværre anses for ikke at kunne bruges til nye
bundkort, selv om jeg da har set enkelte der er savet nok i, til at et
ATX bundkort kunne være der.

Hvis det er tilfældet, og du tilmed har ISA-kort i den PC, så er en helt
ny PC nok et bedre valg.

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-02 08:56

"[Odense] Jens C. Hansen" <greylion@gmx.net> skrev
> Et AT kabinet må desværre anses for ikke at kunne bruges til nye
> bundkort, selv om jeg da har set enkelte der er savet nok i, til at et
> ATX bundkort kunne være der.

Sandt! For slet ikke at nævne strømforsyningen, der ligesom også sætter en
begrænsning.

/Chr

Fra : Jørgen Storgaard

Dato : 30-06-02 21:43

Hej

Det kommer an' på hvad bundkort du har, men ellers er den vel til Teknisk
Museum

Hilsen

Jønne