Opload til Tiscali.
Fra : Jørgen Enøe

Dato : 30-06-02 16:31

Hej !
Jeg kan ikke oploade til min hjemmeside efter at Tiscali har skiftet
server. Jeg har hentet nyt kundenummer. Jeg tror selv det er noget med
frontpage extention. Er der andre der har haft lignende problem, og
som kan hjælpe mig ?
mailto:jorgen@enoe.dk
http://www.home.worldonline.dk/~favorit

Fra : DP

Dato : 30-06-02 18:38

Hej Jørgen,

Prøv følgende:

Nye opsætninger:

Brugernavne i Tiscalis nye systemer
Brugernavne er nu hele din e-mail-adresse, når du for eksempel tjekker
e-mail eller ringer op til internettet. Har du eksempelvis 'skipper_skraek'
som brugernavn i dit postprogram eller dit indkaldsprogram til internettet,
skal du nu bruge 'skipper_skraek@tiscali.dk'.
Har du derimod et domæne, er dit brugernavn 'domXXX@domænenavn.dk'
(eksempelvis 'dom99999@s_skraek.dk').

FTP-tilgang til domæner udføres ved at skrive 'domXXX@domænenavn.dk' i
brugernavn (eksempelvis 'dom99999@s_skraek.dk').

Stjernealias-domæner får afgang til deres korrekte postkasse med
brugernavnet 'domXXX@domænenavn.dk' (eksempelvis 'dom99999@s_skraek.dk').

Dette udvidede brugernavn med @ gælder ikke følgende services:
ADSL, Frontpage Extensions og FTP på ASP-webhoteller (NT-hoteller) - disse
fortsætter uændret.

hilsen
Dennis

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 01-07-02 00:32

"DP" <Dennis@BellaLuna.dk> skrev i en meddelelse

[..]

> Dette udvidede brugernavn med @ gælder ikke følgende services:
> ADSL, Frontpage Extensions og FTP på ASP-webhoteller (NT-hoteller) - disse
> fortsætter uændret.

desværre - det er ikke forklaringen - jeg har været i kontakt med Tiscali
flere gange - afhængigt af hvem man har i røret, så har de en ny forklaring
hver gang.
Jeg havde oplevet at man - efter mange genvordigheder - havde fundet ud af
at man skulle indsætte en slags kontrolfil på alle brugerkonti - så ville
det hele virke - og minsandten - indtil jeg fik følgende mail fra en
systemansvarlig supporter: jeg har ændret noget i FrontPage - se om det
virker- du skal evt. nedlægge og oprette FrontPage Extensions.
Jeg ser frem til at høre fra dig.

Da det var gjort virkede skidtet ikke. Jeg læste på deres hjemmeside at man
skulle fjerne index-filen eller overskrive den - gjort - resultat
"Forbidden - you have not access to the server " (eller noget i den retning)
Jeg skrev omgående til supporteren - har endnu ikke modtaget et svar eller
fået ændret noget.

Jeg har derefter fået følgende at vide:
1.der er altid vrøvl med FP extensions- det kommer aldrig til at køre
optimalt
2. FrontPage overholder ikke standarden
3. Du kan sagtens uploade til serveren med et ftp-program så længe vores
FrontPage extensions ikke virker
4. Hvis du har uploadet med et ftp-program, så har du lavet rod i det - det
er din egen skyld
5.Jeg kikker lige på det - og ringer så tilbage inden kl. 8 - (vedkommende
ringede aldrig tilbage)
6. Du har fjernet eller overskrevet index-filen - derfor har du problemer -
det skulle du ikke have gjort.
7.Upload med ftp i stedet for.
8. prøv at lave en hjemmeside uden at benytte FrontPage- lav det i hånden,
det er nok det bedste.

Jeg har til de forskellige punkter svaret:

1. på min arbejdsplads har vi sektornet - her benytter man FP ext. uden
problemer - og har gjort det længe - også på en apache-server med samme
version- hvorfor kan I så ikke få det til at virke?

2. FrontPage overholder standarden tilstrækkeligt til at det kan fungere
normalt i alle toneangivende browsere - de forskelligheder, der findes, kan
man for en stor dels vedkommende sikre bliver forholdsvis ens- det drejer
sig om visse features som blinkende bogstaver i Netscape og rulletekst i
MS-explorer.
Men hvad har det egentlig med at kunne uploade og downloade gøre - desuden
handler det jo om at man på serversiden kan ændre på tingenes tilstand -ikke
som klient.

3.Man plejer ikke at kunne uploade både med FPExt. og via et almindeligt
FPT-program samtidig

4.Jeg har kun gjort det, jeg fik besked på - og det burde jo heller ikke
kunne lade sig gøre - jf. 3.

5.Utroligt at man aldrig ringede tilbage

6.Hjemmesideinstruktionen på en af Tiscalis hjemmesider siger det modsatte.

7. Det virker heller ikke - nogle filer kan uploades - nogle ikke -men i alt
tager det enorm lang tid.

8. Man skal naturligvis ikke lave noget i hånden, når man benytter sig af FP
i al almindelighed - hvis det ikke var meningen at man skulle benytte sig af
FrontPage - hvorfor understøtter man det så hos Tiscali?

Nej, problemet er at der - ifølge Tiscali - er sat to mænd på sagen, der
desværre ikke kan gøre det rigtige endnu. I hvert fald kan mange af os
konstatere, at det ikke virker optimalt hos Tiscali.

Et råd? Ny udbyder eller opret en selvstændig webserver eller lev med
ventetiden. Det er kendt at Tiscali altid har haft et ambivalent forhold til
FrontPage - man får det indtryk at nogle medarbejdere har mére travlt med at
dyrke deres egen lille Microsoft-hadekampagne end at opfylde kravene fra
kunderne.
Hvis Tiscali ikke formår at løfte opgaven omkring FP eller er imod
Microsoft, så skal de nok ikke have det på listen af tilbud.
Sådan som jeg ser det er det meget enkelt: tilbyd det og lev med problemerne
eller afskaf det og risiker at miste kunder.

Held og lykke
--
ahw

Fra : HC

Dato : 30-06-02 19:23

> [...]
> server. Jeg har hentet nyt kundenummer. Jeg tror selv det er noget med
> frontpage extention. Er der andre der har haft lignende problem, og

Jeg har i tidernes morgen haft samme problem.
Historic:
web uploadet normalt via ftp (administrator afgået "ved døden")
Jeg skulle overtage administrationen af webbet og opdattere det.
Gammelt web skulle slettes og nyt uploades via FrontPage med FP server
extensions.
Alt gik i koks.
Løsningen blev at Woldonline/Tiscali administrativt slettede det gamle
domæne og oprettede helt nyt med samme domænenavn, men med nyt nummer,
hvorefter det endelig efter 14 dage alligevel konstateredes at det bare ikke
ville lykkes.
På den igen.
Domæne slettes og nyt oprettes med samme navn og igen nyt nummer. Og denne
gang UDEN FP-Server-extensions og normal upload via FTP. Og vupti!! alt
lykkes og det hele virker.

Jeg administrerer samtidig et andet web med FrontPage incl. server
extensions og dette har gang på gang givet mig problemer når Tiscali
opgraderer/udskifter deres server, med manglende forbindelse eller manglende
links (særlig med hoover-knapper)
Så min konklusion er: Tiscali har et stort problem med deres FrontPage
Server Extensions.

Jeg ved nok at dette ikke kan hjælpe dig, men kan måske trøste dit lidt: Du
er ikke alene.

mvh
H.C.M.Andersen

Fra : Ruth Due

Dato : 30-06-02 22:26

HC <hcma@has.dk> skrev

hej, hvad er tiscalis ftp host adress nu?
thomas

Fra : HC

Dato : 01-07-02 14:42

"Ruth Due" <ruthruth@mail.dk> skrev i en meddelelse

> HC <hcma@has.dk> skrev
>
> hej, hvad er tiscalis ftp host adress nu?
> thomas

Host Adress: Automatic detect

hilsen
HC

Fra : Ruth Due

Dato : 01-07-02 16:29

HC <hcma@has.dk> skrev >
> Host Adress: Automatic detect

Hej igen, er der virkelig ingen, der kan give mig tiscalis ftp host
address? Der er ingen automatik her
thomas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-07-02 22:06

Mon, 1 Jul 2002 17:29:05 +0200, skrev "Ruth Due"
<ruthruth@mail.dk>:

>Hej igen, er der virkelig ingen, der kan give mig tiscalis ftp host
>address? Der er ingen automatik her

Nu er du jo i Frontpagegruppen og her skriver du jo bare din
webadresse, når du skal uploade.

Men, hvis du bruger et ftpprogram, så prøv spørg i f.eks.
news:dk.edb.internet.udbydere, men ellers må du kunne se det på
http://www.tiscali.dk
og skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.

Fra : Ruth Due

Dato : 01-07-02 22:55

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev
men ellers må du kunne se det på
> http://www.tiscali.dk

"Siden kan ikke vises"!!
thomas

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 04-07-02 10:14

> HC <hcma@has.dk> skrev >
>
> Hej igen, er der virkelig ingen, der kan give mig tiscalis ftp host
> address? Der er ingen automatik her
> thomas

Du kan finde alle oplysninger omkring ftp-klientupload på deres
hjemmeside http://support.tiscali.dk/netsurfer/opsaetninghjemmeside/

Klik derpå i menuen på ftp -her vil du også opdage at upload med
frontpage kun kan ske via fp.tiscali.dk/fpebrugernavn og upload med
ftp-klient sker på en lidt anden måde.
Desuden skal du være opmærksom på at din hjemmeside vil hedde sådan
noget som http://home.tiscali.dk/~brugernavn eller
http://home.tiscali.dk/fpebrugernavn

Arne H. Wilstrup

Fra : Ruth Due

Dato : 04-07-02 12:56

Arne H. Wilstrup <ahw@_nospamahw.dk> skrev
> Klik derpå i menuen på ftp

Ja, tak for hjælpen - bedre sent end aldrig! Jeg havde nu gættet
adressen: home.tiscali.dk (det var hurtigere at gætte sig frem end at
vente på svar i gruppen))
thomas

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 04-07-02 14:42

> [...]
>
> Ja, tak for hjælpen - bedre sent end aldrig! Jeg havde nu gættet
> adressen: home.tiscali.dk (det var hurtigere at gætte sig frem end at
Hvad angår Tiscali, så skete der dette ifølge firmaet:" DK-hostmaster
kom fejlagtigt til at suspendere en del af Tiscali\'s
domæner ... Dette medførte at navneopslag på domænerne tiscali.dk,
worldonline.dk og wol.dk m.fl. ikke gav korrekte svar."

Ellers havde jeg nok svaret dig før.
Arne H. Wilstrup