2D kvalitet objektivt målt, kæmpe test!
Fra : 0nkel

Dato : 30-06-02 15:25

Her er noget der bør få 2D troldende til at juble, en tysk test der
omhandler 2D.

Jeg har ikke selv haft lyst at studere graferne men konklusionen fra
The Tech Repport lyder 'On the whole, it appears Radeon and GeForce4
cards are reasonably similar in their signal outputs.'

Altså som vi ved (nogle af os) ingen nævneværdig forskel i
billedkvaliteten mellem ATi og NVIDIA. Matrox skulle muligvis være
bedre.

Jeg håber hermed, men tror ikke, at striden på ord om den fantastiske
2D kvalitet hos ATi og der frygteligt dårlige 2D kvalitet hos NVIDIA
kan bilægges, da den skulle være rimeligt ens.

Tech-report afslutter med:
'Video signal quality is on the rise, but it would still be fair to
say ATI and NVIDIA need to invest more effort into improving things
through better reference designs and recommended parts. '

Ifølge The Tech-Report har Matrox altså lidt at prale af stadig væk,
men kun hvis de bruger Parhelia som reference, de andre Matrox kort er
ikke bedre end ATis Radeon og NVIDIAs GF4.

http://www.tech-report.com/onearticle.x/3747

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 30-06-02 16:00

0nkel skrev: (messageID: <news:cc7edb09.0206300625.5ec4ccc4
@posting.google.com>)

> Altså som vi ved (nogle af os) ingen nævneværdig forskel i
> billedkvaliteten mellem ATi og NVIDIA. Matrox skulle muligvis være
> bedre.

Nvidia er klart blevet bedre i Geforce4 serien, jeg mener dog stadig at
ATi uden tvivl slår Geforce2 og 3 i 2D-kvalitet...

Men ellers dejligt for en gangs skyld at se en 2D test. :)

--
Kasper Damkjær

http://www.damkjaer.net/

Fra : T. Damskov

Dato : 04-07-02 12:06

> [...]
> 2D kvalitet hos ATi og der frygteligt dårlige 2D kvalitet hos NVIDIA
> kan bilægges, da den skulle være rimeligt ens.

2D kvalitet er virkelig blevet hypet på seneste. Bevares, der er da en smule
forskel.. Men den drukner fuldstændig i forhold til forskellen på to
kvaliteten på forskellige skærme eller for den sags skyld mellem to Geforce
kort fra forskellige producenter.

Men OK, nogen har jo brug for en undskyldning for at have tømt tegnebogen på
et middelmådigt Matrox kort med skoddrivere ;)

Mvh.
Tommy

Fra : Dr. Ralph

Dato : 04-07-02 13:52

> [...]
>forskel.. Men den drukner fuldstændig i forhold til forskellen på to
>kvaliteten på forskellige skærme eller for den sags skyld mellem to Geforce

Det var da den værste gang sludder & vrøvl og uvidenhed jeg endnu har
set slået op i lang tid.

Man kan tydelig se, at du aldrig har kigget på en 22' skærm i
1600X1200 på et grafikkort me ringe evne til at vise 1600X1200 i 2D
uden blur, rysten og utydeligt billede.

>Men OK, nogen har jo brug for en undskyldning for at have tømt tegnebogen på
>et middelmådigt Matrox kort med skoddrivere ;)

Nogen mennersker har ikke spil som første prioritet, men arbejder
måske med grafisk arbejde og har en monitor på 22' elelr større, der
skal kunne køre 1600X1200 med roligt og præcist billede.

Hér har Matrox altid været alle geforce og TNT kort langt overlegen.

Først med de nyeste GF4 kort er 2D i 1600X1200 blevet opprioriteret.

Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk