Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Grafikkort til videoredigering
Fra : P.Warming

Dato : 12-02-01 23:07

Jeg søger et godt videoredigeringskort.
Jeg har så småt bestemt mig for at købe et Asus AGP-V7700 GeForce2 GTS
Deluxe w./TV-In-Out Retail
Kan jeg kører med det kort ?
Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer kortet?
Jeg har Pentium II 350MHz 128MB RAM

På forhånd tak.
Peter

Fra : Phnyx

Dato : 05-03-01 18:15

Hej, P.

Jeg har selv sådan et kort, og det kan bestemt ikke regnes for et
decideret videoredigeringskort.
Selv har jeg ikke opnået bare nogenlunde optagelser med dette kort. Der er
megen flimren ved hurtige bevægelser, selv i ret lille opløsning.
TV-ud fungerer derimod fint.

Skal du have fat i et kort til redigering af f.eks. optagelser fra et
digitalt vid. kamera eller almindelig vhs, så skal du have fat i et kort,
som er specielt beregnet på det. Normalt til en pris der ligger væsentligt
over selv de dyreste geforce-kort. Her kan jeg varmt anbefale
canopus-kortene, som jeg selv bruger dagligt.

Hyg!

Fra : Kim Jensen

Dato : 06-03-01 12:02

On Mon, 05 Mar 2001 18:15:23 +0100, Phnyx <phnyx@nerd.dk> wrote:

> [...]
>over selv de dyreste geforce-kort. Her kan jeg varmt anbefale
>canopus-kortene, som jeg selv bruger dagligt.

Til DV optagelser er et firewire kort optimalt til redigering.
Pris ca. 5-600 kr. og opefter.

Mvh,

Kim Jensen
Hammargren Data
www.hd.dk

Fra : Uni Bull

Dato : 11-03-01 13:39

Det lyder som om du kører Win2k !?
Jeg har overhovedet ikke samme oplevelse af kortet - under Win9x/ME vel at
mærke.
--
Uni Bull
København K