Midlertige beboere i FT-1870 hvordan i Win~
Fra : VIBE ROEPSTORFF

Dato : 30-06-02 11:09

Hej alle!

Jeg er igang med at indtaste FT-1870 Venge sogn, Hjelmslev herred,
Skanderborg amt i Winkip og er stødt på midlertige beboere på en
tillægsliste A. Personerne er anført med gaard nr.

Hvordan skal disse indtaste i Winkip?

med venlig hilsen

Michael Maag

Fra : Familien Kristensen

Dato : 30-06-02 12:07

"VIBE ROEPSTORFF" <gertrudlund@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skanderborg amt i Winkip og er stødt på midlertige beboere på en
> tillægsliste A. Personerne er anført med gaard nr.

Hej Michael!
I min indtastning af Nørre Vinge i Viborg 1880 og 1890 har jeg skrevet det
samme stednavn og husnr. som de andre i husstanden. I kommentarfeltet for
Jakobine Baden har jeg så skrevet: Midlertidigt ophold, egentlige
opholdssogn er Hee sogn, Ringkiøbing.
Dermed optræder hun sammen med resten af husstanden, når du vælger "vis
husstand".
---
Med venlig hilsen
Jeannie Kristensen
http://home1.stofanet.dk/jeannie.kristensen/slaegt/default.htm
(opdateret 24. maj 2002)

Fra : Arne Feldborg

Dato : 30-06-02 23:17

"VIBE ROEPSTORFF" <gertrudlund@get2net.dk> skrev Sun, 30 Jun 2002
12:08:44 +0200

>Jeg er igang med at indtaste FT-1870 Venge sogn, Hjelmslev herred,
>Skanderborg amt i Winkip og er stødt på midlertige beboere på en
>tillægsliste A. Personerne er anført med gaard nr.

Hvis de pågældende med sikkerhed kam henføres til en bestemt familie
eller husstand mener jeg de skal tages med dér. Og naturligvis med den
relevante bemærkning i kommentarfeltet. Feks. "Opholder sig midlertidigt
i X-købing, varighed 2 dage." o.s.v.

Hvis dette ikke er muligt mener jeg man skal indtaste den i den
rækkefølge man støder på dem, og oprette en særskildt 'husstand' med
navnet "Tillægsliste for område [listens navn eller nummer]", og så
anføre oplysningerne præcist som de står.

Hvis det ikke af den originale ordlyd fremgår om de pågældende er
'midlertidig fraværende' eller 'midlertidig nærværende' bør man efter
min mening selv tilføje dette, afhængig af om de står på tillægsliste A
eller B.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : VIBE ROEPSTORFF