Hvor er det altså mærkeligt
Fra : P.C.

Dato : 29-06-02 17:30

Hi.
Undskyld hvis du synes det virker en smule off-topic, det er det ikke, jeg må
bare forklare først.
Jeg synes det er mærkeligt andre synes ikke det er helt så besynderligt som jeg
synes og atter andre siger at jeg skal bare blive ved.
Det handler om en ny byggemetode, som jeg har belastet bla. denne gruppe med, og
heldigvis har jeg nydt accept ikke kun her men i mange andre grupper , fordi jeg
har husket at undskylde min kæphest, men sjovt nok er jeg nået til ligesom en
skillevej hvor jeg har prøvet at se på hvortil jeg er nået med hensyn til at
"redde verden" , eller hvad man som kunstner eller håndværker nu skal kalde det
jeg gør.
Hvis du "tror" du kender mit arbejde, burde du måske kigge en gang til, og lige
give det endnu en chance , fordi hvad er det at Per Corell egentlig påstår :
At du kunne byggehvadsomhelst for en trediedel , fire gange så stærkt og med det
halve besvær. At metoden er universel og _meget_ forskellig fra den
tradisionelle burde vel ikke være nogen hindring for at kunne videre udvikle en
metode der kan dokumenteres af en masse grafik, som så mange synes er ret
fantastisk ?
Ikke for at afbryde , men hvis du snart vil se hvad jeg taler om så check
grafiken i denne gruppe, men husk at komme tilbage ;))
Det er den nyeste 3D-H gruppe måske kan du ikke lide stilen, men du må vel give
mig ret i, at når 'det kan lade sig gøre, så er der noget om det jeg siger ;)

Ok, ------- når arkitekter laver konkurencer er der jo altid nogle naive sjæle
der tror at konkurencer ikke handler om sociale evner, men at konkurencer også
er til for at vise nye ideer og nye visioner , og heldigvis er der da en del der
kan se, at den metode jeg promoverer ,er et helt nyt formsprog som _ikke_ er
muligt uden brug af computere.
Alligevel er det der får støtte, ikke metoder der dokumenteret fungerer, ------
det har jeg forsåvidt ikke noget imod, men de sidste par dage har jeg spurgt
migselv, om de It. projekter jeg har set præmieret mon har ført til noget. Men
please lad være med at tro at jeg bare er misundelig; det er jeg ikke, kun en
smule forarget fordi jeg har været så naiv, at jeg har troet at det virkelig har
handlet om at udvikle ny teknologi og jeg har været så dum at tro, at hvis jeg
blot kan dokumentere at en ny metode fungerer og kan skaffe det danske
erhvervsliv et par milliarder og danske designere et forspring på 10 år , at så
burde alle da være glade og klappe i hænderne . Men sådan fungerer tingene ikke
,og det var jeg da godt klar over ,men hos mig kender naiviteten åbentbart ingen
grænser.
Altså når der indenfor CAD/CAM opstår en helt ny metode der udfylder "hullet"
mellem de existerende, og metoden giver fuld kunstnerisk frihed samt nye tids og
recurce sparende metoder , ----- så burde alle da være glade ?
Når samtidigt metoden er en ny universel metode, der er nem at forstå når man
lige har accepteret at F.A.A. har peget på metoden som velegnet til at bygge
mindre fly med, er det så vores lokale jantelov eller er det mine manglende
sociale evner, der skal bestemme at ny teknologi kun er velkommen hvis det er de
rigtige der udvikler den.
Nå men inden denne mail bliver for kedelig og du begynder at tro jeg bare har
ondt af mig selv, så check lige dette grafik, -------- og please, lad nu være
med at kritisere uden at se mine "argumenter" ; for nogle er grafik ligesom et
sprog i sig selv og det er lidt uretfærdigt at kritisere noget man faktisk ikke
har set , så her er chancen igen ;
http://makeashorterlink.com/?J33413821
Altså It. og arkitektur, behøver jo ikke at handle om tegneserie fantasi
projekter der aldrig har en jordisk chance til at blive til noget ,men hvorfor
er det den slags projekter der løber med priserne, og hvorfor kan akademikerne
ikke se, at selvom man er en dybt fattig kunstner der må trækkes med at opdrage
et handicappet barn, at så kan man godt være fuld af gode og brugbare ideer og
fantastiske visioner alligevel ; selvom man ikke har de sociale evner der tæller
indenfor arkitekternes rækker.
Men når "Innovasion" blot er pæne stålplader og trendy bobble meshes , hvordan
kan man så argumentere for, at det kun kan gøre byggeriet billigere, hvis der
kun er en maskine og en type af materiale hvis det det handler om er et C.V.
Eller er det danmark i en nøddeskal, at nye ideer skal man sandelig ikke komme
med , fordi så tror man jo man er noget, ------- eller er metoden virkelig som
nogle har foreslået "farlig" fordi den netop er så god og effektiv ?
Jeg vil lige afslutte med at fortælle, at der heldigvis er folk der ser at
metoden ikke skal bedømmes med fordomme men med et åbent sind, og de fortæller
samstemmende at jeg _skal_ blive ved , men hvordan får man lov til at udvikle ny
teknologi, når man ikke vil udstille guldfisk i blendere , hvordan kan man
fortælle at verden er den samme som da en maler engang skar sit øre af i
desperasion over aldrig at have solgt et eneste skilderi udover til sin bror,
som så øjeblikkeligt fik vendt skaldalen ved at påstå at det var en kvinde der
var årsagen og ikke den ellers indlysende mulighed af total fiasko ?

Kig blot på mine links , men hvergang du begynder at blive negativ , så må du
vide at mange før dig har spurgt og siden "har set lyset" , når jeg har
forklaret at man ikke behøver 3 planer men kun 2 planer til at forme et 3D
objekt og at det jo allerede indikerer en trediedel besparelse. , foruden
iøvrigt at det da burde være interesant ,at fundamenter til gulve,vægge og selv
tag kan gå i et ,i samme bygnings frame, som kan skæres i det billigste
materiale med den billigste CNC skære maskine.

Jeg beklager med andre ord at dette er min ide, og at den ikke er opstået hos en
berømt og accepteret arkitekt. Det er der ikke noget at gøre ved, jeg kan kun
undskylde dette, ved at producere en masse tegninger, hvor nogle måske vil blive
kritiseret sønder og sammen , -------- men andre bliver tværdigmod prist meget
højt, bare ikke i danmark og det er jo lidt ærgeligt, men hvis kunst er en
social evne og fantasi verdener alligevel bliver foretrukket fremfor lovende
teknologier kan jeg jo alligevel ikke gøre andet end jeg gør. Du er velkommen
til at kommentere, men du må nok holde dig indenfor det gruppen handler om,
altså CAD , men her er der sikkert rigeligt nok at kritisere så amatøragtigt
grafiken er ; det er jo noget enhver arkitekt kan lave med venstre hånd også det
rent teoretiske ; det med en ny form for "Lego klods" .

Forresten kan du hænge hundehvalpe på juletrære, vise rådne grise og fisk i
blendere, men hvis du er fræk overfor en arkitekt eller tror du er noget ,så
skal du bare se hovski-snovski.

Ældste gruppe ;
http://d1o111.dk.telia.net/~u139600113/a

Nyeste;
http://groups.yahoo.com/group/3D-Honeycomb-4/

Her er lidt flere grupper, som det gamle kinesiske ordsprog lyder "Vedholdenhed
nytter", ------- det er rigtigt nok men åbentbart ikke særligt meget.
Så hellere forarge borgerskabet end at vise nogle visioner ;
http://groups.yahoo.com/group/skuespilhus/

Have a nice day.
P.C.

Fra : Caines

Dato : 13-07-02 20:30

"P.C." <per.corell@privat.dk> wrote in message

> [...]

> blendere, men hvis du er fræk overfor en arkitekt eller tror du er noget

Tjaaa dine sociale evner er IKKE i top med en sådan kommentar.....så lad
lige være med at nævne janteloven når du ender af med sådan en gang
bullshit!!!

-caines

Fra : P.C.

Dato : 14-07-02 11:12

Hi.

"Caines" <trorduselv@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tjaaa dine sociale evner er IKKE i top med en sådan kommentar.....så lad
> lige være med at nævne janteloven når du ender af med sådan en gang
> bullshit!!!
>
> -caines

Det er vel ikke Bullshit at påstå at kunst handler om noget socialt og at både
håndværk og visioner idag er lige så ilde set ,som at fornærme en arkitekt ved
at vise noget bedre. Eller fornærme den danske arkitektstand ved at være
autodidakt og så ovenikøbet få godkendt en ny byggemetode af F.A.A. -------
Jovist det er sandeligt frækt i forhold til trenden i kunsten og arkitekturen i
danmark altså.
Det var vel også det sociale pres der gav Hitler hans magt ,og det er så det
modsatte af Bullshit ?
Mopning på arbejdspladsen er heller ikke bullshit men helt hovski-snovski så ,og
det er slet ikke typisk dansk at basere denne på Jante loven ?

Nå , ------- men jeg vil så overholde gruppens formål og være on-topic i forhold
til det og ikke gøre gruppen til en Jante gruppe hvor man ikke må fornærme
arkitekter ,at jeg efter 4 år på arkitekt skolen nok ved hvad jeg taler om kan
du så se af noget grafik ,der går en smule længere med visionerne end trenden
indenfor arkitekt applikasioner pt. ;
check denne lille gruppe der handler om små skure og gård huse og spørg så dig
selv hvor langt danskerne var nået, hvis Jante loven var blevet opfundet i
stenalderen ;

P.C.