AppleScript i Desktoppens panel?
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 29-06-02 11:41

Hej Gruppe

Jeg har nogle scripts, som jeg på skrivebordet gerne vil have ud for "hjælp"
a la Entourage etc. Jeg har scriptmenu.menu, men udover at jeg skal bladre
igennem alle scripts så starter mine personlige scripts en slags
application, der forsvinder igen efter udførelse - på linie med et dokument,
der hopper et par gange for at åbnes og læses - og så væk.
De andre scripts fra Apple udføres bare uden dikkedarer.
Kan jeg ikke selv via apples scripteditor lave et script, som kan hvile i
skrivebordets menubar, aktiveres ved et klik og evt. en genvejstast og
afvikles uden at skulle "læses som et dokument først" - altså også uden
"tidsforbrug".

Med venlig hilsen
Poul Skovmand Thingholm

(Jeg har søgt en del i Mac OS X Unleashed og på Apples applescript-site, men
ak...)

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 01-07-02 11:17

Poul Skovmand Thingholm <remove_skovmand@mac.com> wrote:

> [...]
> skrivebordets menubar, aktiveres ved et klik og evt. en genvejstast og
> afvikles uden at skulle "læses som et dokument først" - altså også uden

Det er nok fordi du gemmer dine scripts som "program" i stedet for
"kompileret instruks". Hvis du gerne vil af med nogle af de scripts der
er i menuen i forvejen kan de slettes fra mappe /Library/Scripts.
--
Michael Tysk-Andersen