Ny port driver??
Fra : S.Ørn.

Dato : 29-06-02 10:18

Jeg har sat en ekstra port i min maskine. Den står med gult spørgsmålstegn i
enhedshåndteringen som "seriel pci port". Jeg er usikker på, hvilket
software, der skal til for at den fungerer. Der fulgte bare en cd med, med
hundredevis af drivers og lign. til forskellige operativsystemer. Selve
kortet angiver ikke med numre el. lign, hvad jeg skal lede efter - og XP kan
ikke "selv" installere noget.
Nogen forslag til en "standard" driver, som kan løse problemet??
P,sørensen

--
Windows XP home DA, 1400 mhz AMD, 512 mb ram, 70 GB HD.

Fra : Henning

Dato : 29-06-02 13:47

On Sat, 29 Jun 2002 11:17:43 +0200, "S.Ørn." <psi@vestnet.dk> wrote:

> [...]
>ikke "selv" installere noget.
>Nogen forslag til en "standard" driver, som kan løse problemet??

Du må nok hellere starte med at fortælle, hvilken port, der er tale
om? SCSI? Navn/modelbetegnelse på kortet?

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : ZipZap

Dato : 29-06-02 14:11

> [...]
kan
> ikke "selv" installere noget.
> Nogen forslag til en "standard" driver, som kan løse problemet??

Ja jeg kender godt disse elendige bilige kort hvor det hele bare er hældt
ned på en CD. Kig efter et bibliotek som fx. hedder noget med IO og der
under er der måske et der hedder PCI og derunder et der måske hedder SER.

Blot et gæt, prøv.

Fra : P.Sørensen

Dato : 29-06-02 14:18

Tja, jeg har fundet ud af, at kortet hedder "8875, rev. a" - og der var
faktisk en driver, der kunne bruges. Den valgte jeg, men den forlanger
derefter en fil ved navn "parallel.sys". En sådan findes også på cd`en men i
flere versioner. De ligger under noget der hedder "Netmos" som er opdelt i:
NM9805,9515,9835,9835M, 98355, 98455 og 9855M. I hver af disse mapper der
der mapper for forskellige windows versioner. Og i hver ligger under XP,
pgl. parallel.sys fil. Hvilken af disse skal jeg bruge?
Preben