Temperaturer
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 28-06-02 17:26

Davs

Jeg kan ikke forstå at CPU og mainboard i min computer er så varme... Lige
nu står kabinettet åbent, temperaturen i rummet er vel omkring 20 grader,
og alligevel mener SiSoft Sandra, at min CPU er 60.5 grader varm og at
mainboard er 49.0 grader.

Er det ikke nogle meget høje temperaturer for et ikke-lukket kabinet og en
CPU og mainboard der ikke laver andet end at læse post lige nu?

Mvh.
/Thomas

Fra : Steffen

Dato : 28-06-02 18:19

Hvilken CPU har du + køler?

--
Mvh. Steffen

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 28-06-02 19:15

"Steffen" <Airbus@REMOVETHISofir.dk> wrote in news:3d1c9a92$0$1554
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Hvilken CPU har du + k›ler?

AMD 1400Mhz og en silverado-køler der kører for fuld skrue.

Mvh.
/Thomas

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 28-06-02 19:32

Jeg vil næsten emne at det er normal drifts temperatur, selv om computeren
ikke arbejder synerligt hårdt, udvikler den stadig en del varme blot ved at
være tændt......

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 28-06-02 20:09

Thomas Lindgaard <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> skrev....

> alligevel mener SiSoft Sandra, at min CPU er 60.5 grader varm og
> at mainboard er 49.0 grader.

Der er en grund til du har skrevet dit indlæg: Din sunde fornuft
siger dig at de tal bare ikke kan passe. Lyt til din sunde fornuft
og disse vise råd:

1) Er din computer stabil, er den ikke for varm.
2) Køligere er bedre.

Temperaturmålinger er ingen eksakt videnskab. Det er legetøj der i
bedste fald kan benyttes til at overvåge temperatursvingninger på
systemet.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Villy Jensen

Dato : 29-06-02 07:12

> [...]
>
> Er det ikke nogle meget høje temperaturer for et ikke-lukket kabinet og en
> CPU og mainboard der ikke laver andet end at læse post lige nu?

Udlæste temperaturer lyder helt vildt...

- viser SiSoft Sandra 20°C for meget?

Har du checket om man kan aflæse tilsvarende (vilde)
temperaturer via BIOS setup?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

(Min 1400/200 tbird CPU er 33-37°C og 25°C i kabinet (tomgang))

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 29-06-02 08:38

"Villy Jensen" <vje@e-mail.dk> wrote in news:9ccT8.6$HE5.201
@news.get2net.dk:

> Udl‘ste temperaturer lyder helt vildt...
>
> - viser SiSoft Sandra 20øC for meget?
>
> Har du checket om man kan afl‘se tilsvarende (vilde)
> temperaturer via BIOS setup?

Japs - det kan man...

Jeg har ingen problemer med maskinen - den kører stabilt, men jeg synes
godt nok at det er nogle høje målinger for en maskine der stort set ikke
laver noget (gad vide hvad temperaturen siger efter nogle timers Diablo
eller sårn :).

Mvh.
/Thomas