Ny bærbar!
Fra : Bent

Dato : 28-06-02 15:54

Hej gruppe
Er der nogen der har erfaring med HP Omnibook 6050 som sælges i
Computercity?
Er det ok eller skal man lede efter noget andet til prosen på 15.000 kr.

Hilsen

Bent

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-06-02 16:03

In article <3d1c7896$0$667$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
"Bent" <blts@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hej gruppe
> Er der nogen der har erfaring med HP Omnibook 6050 som sælges i
> Computercity?
> Er det ok eller skal man lede efter noget andet til prosen på 15.000 kr.

Jeg ville se om man ikke kunne strikke en Dell sammen på deres website.
http://www.dell.dk.

Fra : SirWheels

Dato : 28-06-02 16:45

> Jeg ville se om man ikke kunne strikke en Dell sammen på deres website.
> http://www.dell.dk.
Kan kun anbefale Compaqs Presario 700 serie... den er fandme flot og
skærmen?!?!... MUMS!!! Har selv en 700EA. Jeg ved ikke hvor gode deres
brændere er i de højere modeller.

--
Regards/Hilsen
SirWheels

Fra : max

Dato : 28-06-02 22:02

> Kan kun anbefale Compaqs Presario 700 serie... den er fandme flot og
> skærmen?!?!... MUMS!!! Har selv en 700EA. Jeg ved ikke hvor gode deres
> [...]

Compaq har desværre ikke været heldige med deres notebooks,
kender flere der har problemer med deres Compaq.. Men det
kan jo være rettet op på de nye modeller...??
mvh max

Fra : Dr. Ralph

Dato : 29-06-02 10:27

> [...]
>Computercity?
>Er det ok eller skal man lede efter noget andet til prosen på 15.000 kr.

Jeg har nu haft en HP omnibook 6000 i 1½ år- fanatstiks notebook -
ingen problemer. Hatr skiftet harddisk, bios update, ram etc - uden
problemer - kan kun anbefale HP - og så til den pris.

De dell, du kan få til samme pris er efter min mening mere klodsede.

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Dr. Ralph

Dato : 29-06-02 10:30

PS . selvom Omnibook 6000 LYDER som o, det er en lillebror til 6050 -
så er logikken ikke ret logisk. Min 6000 har en storebror kaldet 6100
- men 6050 er ikke storebror - men i en anden light kategori - min
omnibook 6000 kostede 30.000 fra ny - men din 6050 er som sagt en
light udgave af omnibook 6100 - tror derfor chassis, tster og skærm er
i ligeså fin kvalitet - så jeg kan kun anbefale den.

Den fik fine anmeldelser i "waht laptop" og vandt foran Dell, Toshiba,
IBM, Comaq etc.

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Bent

Dato : 29-06-02 12:29

"Dr. Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i ligeså fin kvalitet - så jeg kan kun anbefale den.
>
> Den fik fine anmeldelser i "waht laptop" og vandt foran Dell, Toshiba,
Tak for svarene. Den 6050 jeg så på så ret lækker ud. Det jeg er ude efter
er god grafikperformance til bl.a. småredigering af videooptagelser og
Powerpoint præsentationer. Den må gerne veje så lidt som muligt. Dvs. jeg
vil helst ikke slæbe rundt på mere end 2,5 kg. Haft lidt kig på Sony Vaio,
men de er hammerdyre!
Er der et sted i MidtJylland, hvor man kan se flere modeller fra forskellige
leverandører. Jeg synes det er et problem at man kun kan beskue dem på
nettet og ikke prøve tatsaturet og se skærmen, samt høre blæser mm.

Hilsen

Bent

Fra : Esben

Dato : 29-06-02 17:31

"Bent" <blts@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:3d1d9a17$0$243$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Er der et sted i MidtJylland, hvor man kan se flere modeller fra forskellige
> leverandører. Jeg synes det er et problem at man kun kan beskue dem på
> nettet og ikke prøve tatsaturet og se skærmen, samt høre blæser mm.

Er det til erhverv eller privat?

--
Esben

Fra : Christian Catu

Dato : 30-06-02 17:23

"Bent" <blts@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> vil helst ikke slæbe rundt på mere end 2,5 kg. Haft lidt kig på Sony Vaio,

Jeg har selv en Omnibook 6100 som jeg er fantastisk glad for. Min kæreste
har en Toshiba Satellite Pro 4600, og der er virkelig kvalitetsforskel.
Mht. Sony Vaio så har min kammerats far en sådan, som han ikke har haft
andet end problemer med. Batteriet er næsten dødt, efter kun ½ års brug,
tastaturet har fået skiftet 4 taster, og nu er den gået helt ned,
resulterende i at den skulle sendes til udlandet (kan ikke huske hvor) for
at blive repareret på garantien. Ikke videre heldigt.

/Catu