lastbilchauffør til england søges
Fra : Frederik Frost Niels~

Dato : 28-06-02 15:42

Hejsa

Min kæreste og jeg er 2 medicinstuderende der gerne vil på cykelferie i
England. Da det ikke er muligt at tage sin cykel med under den engelske
kanal(altså med toget) ligesom det er dyrt at flyve, så vil jeg høre om der
er nogen der kender en lastbilchauffør der køre til England og som for lidt
penge kunne have vores 2 cykler og os 2 med. Vi vil gerne sættes af i det
sydlige England og afrejsen er planlagt til at være midt i juli.

Kender du en sådan chauffør der vil du så ikke tage en snak med ham og give
ham min email adresse der er fnielsen@jopa.dk eller få ham til at ringe på
min tlf. 40451936, så kan vi snakke lidt mere frem og tilbage

På forhånd tak

Venlig hilsen

Frederik Frost Nielsen

Ps. jeg har postede denne meddelelse i dk.fritid.rejse men er der nogen der
kender en engelsk NG hvor det ville være passende at poste en engelsk udgave
af denne meddelelse eller en anden dansk NG?

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-06-02 17:26

"Frederik Frost Nielsen" <fnielsen@jopa.dk> writes:

> [...]
> penge kunne have vores 2 cykler og os 2 med. Vi vil gerne sættes af i det
> sydlige England og afrejsen er planlagt til at være midt i juli.

Hvorfor sejler I ikke bare over? Det er faktisk helt utrolig billigt i
forhold til fly og tunnel.

http://www.dfdsseaways.com/

Det koster 70 kroner pr. cykel pr. vej og 795 pr. person hver vej. Det
er 3460 kroner, men hvis I er under 26 kan I få 25% rabat.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Frederik Frost Niels~

Dato : 29-06-02 09:14

> [...]
>
> Det koster 70 kroner pr. cykel pr. vej og 795 pr. person hver vej. Det
> er 3460 kroner, men hvis I er under 26 kan I få 25% rabat.

Jo, det har vi også talt om, men hvis det kunne gøres billigere med en
vognmand ville det jo ikke gøre noget, og så ville det jo også være en
oplevelse og komme ud og køre lastbil, det har jeg i hvertfald aldrig
prøvet.

VH
FFN

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 29-06-02 09:43

nu kan jeg ikke se hvor i bor men find ud af om der nogle terminaler i
nærheden tag ned og snak med chauførene der.
speditør firmaer med terminal er blandt andet
shenker,asg,samson,gt sped.

--
jørgen sørensen
solnavej 26 2 th

Fra : Frederik Frost Niels~

Dato : 29-06-02 10:03

> [...]
> nærheden tag ned og snak med chauførene der.
> speditør firmaer med terminal er blandt andet

men skulle der være nogle der kendte en chaufør så var det lidt nemmere, men
takker for forslaget, det havde jeg ikke selv tænkt på.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-06-02 10:09

> [...]
ringe på
> min tlf. 40451936, så kan vi snakke lidt mere frem og tilbage

Hej Frederik,

Som jeg også har skrevet i en anden tråd, er Jeres muligheder ikke
store.

Cyklerne for det første udgør et problem, derved at de ikke kan
opbevares i førerhuset, og derfor må indgå i lasten. Hvem skal så betale
told af cyklerne? Hvem skal betale for at få udfærdiget de nødvendige
toldpapirer?

Du og din kæreste udgør også et problem. Der er kun en stol ud over
førerens, samt 1 eller 2 senge. Skal den hårdtarbejdende chauffør opgive
sin seng for at I to kan komme billigt til England? Tror I selv på at
han vil?

Hvad vil I iøvrigt samtale med ham om, mens i kører? Hans kolossale
forbrug af cigaretter? (I er jo medicinstuderende). Det gider han sq
ikke at høre på! *LOL*

På den anden side gider I sq heller ikke at høre på chaufførens ellers
højt kvalificerede kommentarer til alle de fine modeller (både piger og
andre biler) I møder på Jeres vej.

Jeg tror nok at ideen er dødfødt.

Venlig hilsen
Folmer
(Ex - trucker)

Fra : Frederik Frost Niels~

Dato : 29-06-02 11:20

> [...]
> opbevares i førerhuset, og derfor må indgå i lasten. Hvem skal så betale
> told af cyklerne? Hvem skal betale for at få udfærdiget de nødvendige

Koster det al verden? i øvrigt er min far speditør, måske jeg skulle tage en
snak med ham.

> [...]
> førerens, samt 1 eller 2 senge. Skal den hårdtarbejdende chauffør opgive
> sin seng for at I to kan komme billigt til England? Tror I selv på at

Nogen gange er det overraskende hvad folk vil blot for lidt selvskab

> Hvad vil I iøvrigt samtale med ham om, mens i kører? Hans kolossale
> forbrug af cigaretter? (I er jo medicinstuderende). Det gider han sq
> ikke at høre på! *LOL*

kan være et problem, men som ved så mange andre problemer er der en løsning
og den skal vi nok finde ud. Man må gi´og mán får

> På den anden side gider I sq heller ikke at høre på chaufførens ellers
> højt kvalificerede kommentarer til alle de fine modeller (både piger og
> andre biler) I møder på Jeres vej.
´
Lad os se det som et antropologisk studie....

> Jeg tror nok at ideen er dødfødt.

Ja, fra din side ikke fra min.

> Venlig hilsen
> Folmer
> (Ex - trucker)

Ellers mange tak for dit svar Folmer

Fra : N/A

Dato : 30-06-02 10:26

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 30-06-02 10:26

nej der ingen told papirer inden for eu og ej heller plombering af lad

--
jørgen sørensen
solnavej 26 2 th