Logitech Cordless Desktop Optical - fysisk~
Fra : Peter Sepstrup

Dato : 28-06-02 13:30

Hejsa Gruppe !!

Jeg overvejer at invistere i følgende sæt: Logitech Cordless Desktop Optical
(det med sort tastatur og mus), men da jeg har både mit tastatur og min mu
på en udtræksplade, er jeg meget i tvivl om det kan være der, da tastaturet
ser ud til at lidt bredere end et normalt tastatur....

Kunne en her i gruppen der ejer sådan et sæt lokkes til at hive et målebånd
frem og tale målene på tastaturet, jeg kan nemlig ik finde det inde på
logitechs side.

Hvordan er tastaturets bund opbygget? er det med små føder i hver sider
eller er bunden fast så den evt kan så lidt ud over bordkanten?

En lidt lang smøre, men jeg håbre på gode svar

Hygge hejsa....

Fra : Madsen

Dato : 28-06-02 13:43

Peter Sepstrup skrev:

> Kunne en her i gruppen der ejer sådan et sæt lokkes til at hive et
> målebånd frem og tale målene på tastaturet, jeg kan nemlig ik
> finde det inde på logitechs side.

Hvis du vil have håndledsstøtten på, så måler det rundt regnet 28 cm.
i dybden på det bredeste sted. Bredden/længden på tastaturet er ca.
49,5 cm.

Uden håndledsstøtten måler det ca. 22,5 cm i dybden.

> Hvordan er tastaturets bund opbygget? er det med små føder i hver
> sider eller er bunden fast så den evt kan så lidt ud over
> bordkanten?

Der er to vippefødder som kan klappes op og ned, så du har mulighed
for en helt flad bund hvis du lyster.

Thomas Madsen.

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 28-06-02 13:54

Jeg har lige et lille tillægs spørgsmål, hvordan er musen til spil? jeg har
hørt rygter om at den ikke skulle være så velegnet til FPS spil? er det
noget i kan be/af-kræfte?

Tak for de hurtige svar.

Fra : Jesper KA

Dato : 28-06-02 14:05

Peter Sepstrup <sepstrup@privat.dk> wrote in message
> Jeg har lige et lille tillægs spørgsmål, hvordan er musen til spil?
> jeg har hørt rygter om at den ikke skulle være så velegnet til FPS
> spil? er det noget i kan be/af-kræfte?

Det ved jeg desværre ikke noget om men jeg kan fortælel dig
at vi har 5 sæt her på kontoret og musene æder i den grad
batterier .. personligt har jeg oplevet et sæt batterier der ikke
holdt mere end godt 3 uger ..

Regards

Fra : Madsen

Dato : 28-06-02 14:01

Peter Bjerre Rosa skrev:

> Hvilket er klart det bedste rent ergonomisk set. Håndledene har ikke
> godt af at være vendt opad konstant.

Jeg synes ikke det er galt når håndledsstøtten er på, men det er
rigtigt at håndledene bliver bøjet en smule hvis tastaturet er
skråstillet. Pga. tastaturets meget tynde udformning, er det dog
utroligt lækkert at bruge, næsten uanset hvordan man stiller det.
Tastaturet er jo ikke mere end ca. 3 cm. højt på det højeste sted
når vippefødderne er klappet op. Er de vippet ned, måler det
omkring 4,5 cm. i højden på det højeste sted. (Omkring drejehjulet
på toppen af tastaturet).

Thomas Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 28-06-02 14:11

Peter Sepstrup skrev:

> Jeg har lige et lille tillægs spørgsmål, hvordan er musen til
> spil? jeg har hørt rygter om at den ikke skulle være så velegnet
> til FPS spil? er det noget i kan be/af-kræfte?

Du kan ikke finde en trådløs mus som er særlig velegnet til spil
og præcisionsarbejde i f.eks. grafiske programmer. Grunden er at
trådløse mus kun kører med omkring 50-60 Hz i opdateringshastighed
og også selvom du kobler musen på USB-porten. Det er den trådløse
teknik som er grund til den begrænsning, så vidt jeg ved.
Hvis du vil have fat i et præcisionsværktøj så køb en mus med hale
og helst USB. Logitechs Dual Optical f.eks.

Desuden har Jesper ret i at den trådløse optiske mus som følger med
til Cordless Desktop Optical bruger meget strøm.
Jeg skifter batterier ca. hver 2. eller 3. uge, så du gør klogest i
at købe nogle genopladelige batterier og en lader.
Tastaturet derimod bruger stort set ingen strøm. Jeg har kun skiftet
batterier een gang i den tid jeg har haft det, hvilket efterhånden
er lidt over et år.

Thomas Madsen.

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 28-06-02 15:03

Jeg har den første optiske logitech kom med nu, den helt blå, og den er jeg
nemlig rigtgig godt tilfreds med, så mon ik bare jeg skulle købe det
logitech tastatur man kan få med ledning, der har jo stortset samme extra
knapper som det sorte, men koster kun ca 300.

Fra : Madsen

Dato : 28-06-02 15:15

Peter Sepstrup skrev:

> [...]
> skulle købe det logitech tastatur man kan få med ledning, der har
> jo stortset samme extra knapper som det sorte, men koster kun ca

Jeg kender ikke lige det tastatur du nævner, men det er muligt at
det er magen til det trådløse.

PS. Dine indlæg bliver meget mere overskuelige hvis du klipper det
væk du ikke svarer på og svarer under det citerede, som beskrevet på
følgende side: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Thomas Madsen.

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 28-06-02 15:24

> Jeg kender ikke lige det tastatur du nævner, men det er muligt at
> det er magen til det trådløse.

Tjek her: http://www.prc-data.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=12913086 ligner
det ik meget godt, den eneste forskel tror jeg er at volume knappen er 2 op
/ ned pile i stedet for en drejeknap.

Fra : Madsen

Dato : 28-06-02 15:34

Peter Sepstrup skrev:

> Tjek her:
> http://www.prc-data.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=12913086 ligner
> det ik meget godt, den eneste forskel tror jeg er at volume
> knappen er 2 op / ned pile i stedet for en drejeknap.

Det ligner det meget, men jeg synes ikke knapperne ligner den type der
sidder på Cordless Desktop-tastaturet. Knapperne på Cordless Desktop
siger ikke ret meget når man trykker på dem og går meget let, men det
er muligt at den eneste forskel er farven. Det tør jeg ikke sige.
Placeringen og antallet af knapperne ser dog ud til at være magen til.

Mon ikke man kan købe det trådløse Cordless Desktop separat? Altså uden
mus? Det er en utrolig rar ting at tastaturet er trådløst, efter min
mening, men hvis man aldrig flytter tastaturet væk fra computeren, kan
det selvfølgelig være underordnet.

Thomas Madsen.

Fra : Esben

Dato : 28-06-02 18:52

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:Xns923BA87D12A2Fcopy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk...

> [...]
> er muligt at den eneste forskel er farven. Det tør jeg ikke sige.
> Placeringen og antallet af knapperne ser dog ud til at være magen til.

Tasterne er de samme på det hvide med ledning og på det sorte/grå trådløse. Jeg har selv det hvide hjemme og det sorte på kontoret,
og er temmelig ens at arbejde med. Den eneste forskel er at volumekonrollen er med +/- knapper på det hvide og en uendelig
drejeplade på det sorte - jeg kan bedst li knapperne. Derudover har det hvide LED's til capsnumscrolllock (som af og til går ud, ved
ikke hvorfor). De er iøvrigt fantastiske at skrive på, jeg vil gætte på at jeg skriver 10-15% hurtigere på dem, end på
konventionelle tastaturer.

> [...]
> mus? Det er en utrolig rar ting at tastaturet er trådløst, efter min
> mening, men hvis man aldrig flytter tastaturet væk fra computeren, kan

Sandt nok. Ledningen har iøvrigt en generøs længde på Internet Navigatoren (ihvertfald i forhold til de andre jeg har liggende).

--
Esben

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 28-06-02 18:53

> [...]
> mus? Det er en utrolig rar ting at tastaturet er trådløst, efter min
> mening, men hvis man aldrig flytter tastaturet væk fra computeren, kan

Jeg tror det er samme system, men jeg ved det ik helt, jeg tror jeg vil ud
og prøve det en butik inden jeg køber det. Med hensyn til trådløs, betyder
det ik så meget for mig, jeg synes mest at det var et pænt design i sort, og
så alle de ekstra knapper, specielt en mute knap til når tlf'en ringer o.l.

Fra : N/A

Dato : 28-06-02 18:56

Fra : Esben

Dato : 28-06-02 18:56

"Peter Bjerre Rosa" <pbro98@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse news:afhm0c$kip$1@sunsite.dk...

> Hvilket er klart det bedste rent ergonomisk set. Håndledene har ikke
> godt af at være vendt opad konstant.

Præcist dette tastatur giver hænderne en behagelig vinkel, også når fødderne er klappet ud. Logitech kalder det noget i retning af
"zero-tilt design", og jeg synes det virker fremragende. Det eneste negative jeg kan sige om dette tastatur, er at det fylder lige
lovlig meget i dybden.

--
Esben

Fra : Madsen

Dato : 28-06-02 19:27

Esben skrev:

> Tasterne er de samme på det hvide med ledning og på det sorte/grå
> trådløse.

Okay. Så er forskellen åbenbart ikke særlig stor på de to.

Thomas Madsen.