Dej til ravioli
Fra : Thomas Hjort

Dato : 28-06-02 11:54

Er der en der vil være så venlig at fortælle mig hvordan jeg laver en
pasta-dej. Jeg skal lave hjemmelavet ravioli, med spinat og ostefyld.

Pasta dej er vel ikke andet end hvedemel, æg, vand og salt. Men hvordan
blandes det forholdsvist?

Mvh Thomas

Fra : -Carina

Dato : 28-06-02 14:44

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pasta-dej. Jeg skal lave hjemmelavet ravioli, med spinat og ostefyld.
>
> Pasta dej er vel ikke andet end hvedemel, æg, vand og salt. Men hvordan

350 gr. hvedemel
10 dråber olivenolie
½ tsk. salt
3 æg

Dejen blandes i en skål og æltes ca. 10 minutter. Herefter skal dejen hvile
30 minutter

Carina >

Fra : Thomas Hjort

Dato : 28-06-02 17:02

"-Carina" <caina@FJERNtdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ½ tsk. salt
> 3 æg
>
> Dejen blandes i en skål og æltes ca. 10 minutter. Herefter skal dejen

Tak for det.

Her er hvad jeg bruger som fyld:
Spinat (stegt hurtigt af)
Nye kartofler i små tern (kogt næsten møre)
Riculaost

Og drysser tilsidst med friskerevet parmaost.

Mvh Thomas

Fra : -Carina

Dato : 28-06-02 18:36

> [...]
> Nye kartofler i små tern (kogt næsten møre)
> Riculaost
>
> Og drysser tilsidst med friskerevet parmaost.

Parmesan og ricottaost + noget muskat giver en god smag + det andet du selv
skriver

Carina