Include - igen!!
Fra : Mugge

Dato : 28-06-02 00:31

Jeg begynder efterhånden at blive mere og mere frustreret.
Jeg har efterhånden prøvet mange kombinationer, hvor jeg ikke får den til at
inkludere.
Så fik jeg et råd her i NG, og det virkede.
[include("../../bundtekst1.htm");]
Men med det samme jeg flyttede bibliotek, så er den gal igen, for så virker
det ikke længere.
Jeg har f.eks.: http://www.thebootroom.dk/bund.htm (+ enkelte andre)
Den/dem vil jeg gerne have inkluderet på samtlige mine sider, uanset hvilke
biblioteker de ligger i.
Er der ikke en løsning hvor hele URL'en indgår?,
så burde den vel ikke være i tvivl om hvor den skal hente den?
Jeg tager virkelig imod gode råd, da jeg er ved at blive en desperat mand!

Mugge

Fra : scn

Dato : 28-06-02 00:45

"Mugge" <mugge.lfcREMOVE@elvis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så burde den vel ikke være i tvivl om hvor den skal hente den?
> Jeg tager virkelig imod gode råd, da jeg er ved at blive en desperat

http://www.html.dk/tutorials/ssi/lektion4.asp

Søren
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Michael Gandrup Vend~

Dato : 28-06-02 08:40

On Fri, 28 Jun 2002 01:45:07 +0200, scn wrote:

>http://www.html.dk/tutorials/ssi/lektion4.asp

Jo det er da rigtig nok, men han må da bruge php siden det første råd
virkede. Det er jo også php gruppen han spørger i.

Michael Gandrup Vendelbo

Fra : Michael Gandrup Vend~

Dato : 28-06-02 08:33

On Fri, 28 Jun 2002 01:30:53 +0200, Mugge wrote:

> [...]
>biblioteker de ligger i.
>Er der ikke en løsning hvor hele URL'en indgår?,

Hvis den fil du vil have med ligger i roden:

<? include "$DOCUMENT_ROOT/bund.html"; ?>

Hvis du har en bestemt mappe hvor dine faste filer ligger så:

<? include "$DOCUMENT_ROOT/stil/til/faste/bund.html"; ?>

(/sti/til/faste/ er stien fra roden af dit webhotel.)

Michael Gandrup Vendelbo

Fra : Mugge

Dato : 28-06-02 11:49

> [...]
>
> <? include "$DOCUMENT_ROOT/stil/til/faste/bund.html"; ?>
>
> (/sti/til/faste/ er stien fra roden af dit webhotel.)

<? include "$DOCUMENT_ROOT/bund.htm"; ?> virkede ikke,
og den inkluderede fil ligger altså i roden, så hvad kan der være galt?

Hvis der er behov for info om serveren, er der måske noget at hente her:
http://www.thebootroom.dk/phpinfo.php

Det kan vel ikke have noget at gøre med at der også er SSI på serveren?

Mugge

Fra : Mugge

Dato : 28-06-02 12:00

< klip >

> [...]
> http://www.thebootroom.dk/phpinfo.php
>
> Det kan vel ikke have noget at gøre med at der også er SSI på serveren?

Okay, nu er jeg lettere forvirret!
Include virker i: http://www.thebootroom.dk/php/menu/test1.php,
men IKKE i: http://www.thebootroom.dk/link/test1.php
Dokumenter er total identiske, pånær placeringen!

Hvad er der galt?

Mugge

Fra : Michael Gandrup Vend~

Dato : 28-06-02 12:47

On Fri, 28 Jun 2002 13:00:05 +0200, Mugge wrote:

> [...]

Ting der er anderledes på NT aner jeg intet om. Bruger kun Linux.
Så alt med forbehold.

Tror jeg næppe.

>Okay, nu er jeg lettere forvirret!

Det er du ikke ene om. Jeg kan slet ikke finde $DOCUMENT_ROOT i din
"info" fil, så måske kan man ikke det på NT... eller også skal det
gøres på en anden måde.

>Include virker i: http://www.thebootroom.dk/php/menu/test1.php,
>men IKKE i: http://www.thebootroom.dk/link/test1.php

Har lige kikket på de to link, er du sikker på at incluide sætningen
er med på den side der ikke virker?

Selvfølgelig tror jeg på det når du siger at de er ens, det undre mig
bare at der ingen fejl melding er.

Hvad så med at prøve server_name eller http_host?
De retunere begge din domæne og så ender du jo også i roden.

Michael Gandrup Vendelbo

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 28-06-02 13:38

Michael Gandrup Vendelbo wrote:
> Det er du ikke ene om. Jeg kan slet ikke finde $DOCUMENT_ROOT i din
> "info" fil, så måske kan man ikke det på NT... eller også skal det
> gøres på en anden måde.

$DOCUMENT_ROOT er SVJV en Apache ting. Man kan dog bruge
$_SERVER["PATH_TRANSLATED"] til at finde ud af hvor filerne ligger.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Kasper Johansen

Dato : 28-06-02 12:43

> [include("../../bundtekst1.htm");]

Hvis du har rodet med dos så kan du forestille dig at for hver gang at du
skriver ../ vil det svarer til at du skriver "cd.." i dos, altså at du går
en mappe tilbage...

Håber at det kan hjælpe...

----
Mvh Kasper
www.levithan.h4f.dk

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 28-06-02 17:04

> [...]
> skriver ../ vil det svarer til at du skriver "cd.." i dos, altså at du går

Vil hellere sammenligne med "cd .." som er lidt mere
"ikke-platformsafhængig"... (ja ja.. Mac osv bah bah)...

Men det bedste vil jo være at køre ud fra root... altså...

include("/include/menu.inc.php"); eks...
Alt efter opbygningen

mvh
Johan