Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Et godt TV-kort????
Fra : Lars Christoffersen

Dato : 27-06-02 17:21

Jeg skal ud og investere i nyt TV-kort, da mit gamle AverTv98 sutter for
vildt i winXP.

Mit kendskab til hvilke standarder og kvalitetsmærker der findes er meget
lavt, men jeg synes at følgende punkter må være inkluderet:
-fjernbetjening
-fuldskærm uden flimmer
-klart billede i 1024*768
-tekst tv

Er der nogen der har et bud på hvilke kort der opfylder dette, og som
vurderes som værende kvalitet, og som kan køre under WinXP.

Mvh

Lars Christoffersen

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 27-06-02 19:55

Lars Christoffersen wrote:
> Jeg skal ud og investere i nyt TV-kort, da mit gamle AverTv98 sutter for
> vildt i winXP.

det er vel ikke tv kortet's skyld? mit TV kort (Hauppauge) sutter
vildt i alle versioner af Windows.. men styrer for vildt i BeOS!

> Mit kendskab til hvilke standarder og kvalitetsmærker der findes er meget
> lavt, men jeg synes at følgende punkter må være inkluderet:
> [...]

tjaa.. nu får du jo ikke billedet op i den opløsning medmindre du
skalerer det..

> -tekst tv
>
> Er der nogen der har et bud på hvilke kort der opfylder dette, og som
> vurderes som værende kvalitet, og som kan køre under WinXP.

nej, jeg kender ikke til nogen kort der har et pænt billede..

jeg læste en masse reviews af TV kort.. og Hauppauge blev stærkt
anbefalet som det bedste mærke.. men det betyder jo ikke at kvaliteten
er i nærheden af acceptabel.. sorry.. det bruger forøvrigt den samme
chip som dit kort.. og sikkert den samme philips tuner.. så der er nok
ikke den store forskel..

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 27-06-02 21:42

> det er vel ikke tv kortet's skyld? mit TV kort (Hauppauge) sutter
> vildt i alle versioner af Windows.. men styrer for vildt i BeOS!

Den eneste grund til at det egentlig sutter er at der ikke er lavet en
ordentlig driver til winXP endnu.
I windows 98 virkede kortet egentlig udemærket.

>det bruger forøvrigt den samme
> chip som dit kort.. og sikkert den samme philips tuner.. så der er nok
> ikke den store forskel..

Bruger alle tv-kort BT-878 chip???

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 27-06-02 23:19

Lars Christoffersen wrote:

> Den eneste grund til at det egentlig sutter er at der ikke er lavet en
> ordentlig driver til winXP endnu.
> I windows 98 virkede kortet egentlig udemærket.

riiight.. har du prøvet under BeOS?

> Bruger alle tv-kort BT-878 chip???

det tror jeg ikke.. der findes vist et alternativ.. men kan ikke huske
hvad chippen hedder..

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-06-02 08:19

"Lars Christoffersen" <Lars.Christoffersen@mail.dkFJERN_DETTE> crashed
Echelon writing news:3d1b7890$0$162$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Den eneste grund til at det egentlig sutter er at der ikke er lavet en
> ordentlig driver til winXP endnu.
> I windows 98 virkede kortet egentlig udemærket.

Suser det i stereo lyd, som AVer TV-Phone kortene, og kan stadig ikke
switche mellem stereo/mono og optagelserne til AVI skal foregå i mono bare
for at få lyd med i optagelsen?

> Bruger alle tv-kort BT-878 chip???

De lidt ældre bruger Bt848 chippen :)

--
Bjarke Andersen

Fra : Allan Riise

Dato : 28-06-02 08:09

Lars Christoffersen <Lars.Christoffersen@mail.dkFJERN_DETTE> scribbled:
> [...]
>
> Er der nogen der har et bud på hvilke kort der opfylder dette, og som
> vurderes som værende kvalitet, og som kan køre under WinXP.

Pinnacle PCTV (PRO) har de egenskaber du søger. i Pro versionen er der også
FM Tuner med.
Kører selv med Pinnacle PCTV på en 19" skærm i 1200*1000 ingen Probs. i det,
og ja der er også rexttv og der er det fedt at man bare kan gø ind og klikke
på text siden, hvis der f.eks. står læs am dette på tkst tv
side 144, ja så trykker du bare på 144...
Og jeg Kører WinXP-Pro-Corberate Dk.

Venligst ...
--
-- Allan Riise -- ICQ 55853098
-- www.AriSoft.dk --

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 28-06-02 09:53

> [...]

> Er der nogen der har et bud på hvilke kort der opfylder dette, og som
> vurderes som værende kvalitet, og som kan køre under WinXP.

Jeg mener at dit kort bruger BT848/878 chippen og dermed kan du snildt
bruge btwincap driveren. Den er fuld ud windows XP compatibel og
supporter dit kort som regel bedre end native driverne gør
det. btwincap driveren er gratis og det er den bedste jeg selv har
fundet. Jeg har wintv pci og hauppauges drivere stinker (max 352x288
capture uden støj, med btwincap kan jeg capture 720x576 uden
problemer). Du kan hente btwincap driveren her:

http://btwincap.sourceforge.net/

Men du spørger ikke så meget til capture, men mere til alm. tv-kiggeri
og så vil jeg da i særdeleshed anbefale DScaler (www.dscaler.org) som
værende det program som giver det bedste billede i forbindelse med
tv-kiggeri. Den understøtter også tekst-tv (gemmer alle sider, tv2 har
f.eks. over 1600 sider). DScaler har mange og meget gode de-interlace
filtre (som forbedrer billedet på monitoren). Nogle kræver dog en
hurtig cpu og AGPx2 grafikkort. DScaler behøver ingen driver da den
har sin egen som den midlertidig installerer mens programmet
kører. Derfor må du aldrig slå programmet ihjel (gør det og din pc går
ned) men kun quitte den normalt. DScaler virker også fint på winxp.

God fornøjelse.

Bernhard

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 28-06-02 13:24

Bernhard Mogens Ege wrote:
> [...]
> kører. Derfor må du aldrig slå programmet ihjel (gør det og din pc går
> ned) men kun quitte den normalt. DScaler virker også fint på winxp.

WOW!! DScaler er da for vildt.. det har gjort TV acceptabelt i
windows.. næsten så fedt som i BeOS!! Tusind Tak til Bernhard!!

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 28-06-02 14:03

> [...]
> kører. Derfor må du aldrig slå programmet ihjel (gør det og din pc går
> ned) men kun quitte den normalt. DScaler virker også fint på winxp.

Har for nogen tid siden prøvet DScaler. Jeg var vildt imponeret over det
fantastiske billede, men uanset hvad jeg prøvede, så kunne jeg ikke få
femtvunget noget lyd fra det.

Er der nogen bud til indstillingerne til et Avertv98 kort??

Lars

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 28-06-02 15:20

Lars Christoffersen wrote:

> [...]
> femtvunget noget lyd fra det.
>
> Er der nogen bud til indstillingerne til et Avertv98 kort??

næh, men har du husket at sætte loop kablet i ?

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 29-06-02 12:15

> næh, men har du husket at sætte loop kablet i ?

Faktisk tror jeg at keg glemte at sætte hele tv-kortet i maskinen........NOT

Selvfølgelig har jeg kablet i, ellers virker lyden jo heller ikke med avers
drivere.
Nogen bud til indstillingerne som jeg jo spurgte til??

/Lars