Opskrift på håndværkere søges.
Fra : Hauge

Dato : 12-02-01 17:35

Hejsa

Jeg har forsøgt at finde en opskrift på håndværkere, men har ikke
kunnet finde en sådan. Har søgt på Mortens opskrifter og på
google.com, og finder ikke andet en håndværkere af den type der
bygger huse eller noget i den stil.

Håber at der er nogen der vil være behjælpelige med det.

--
Mvh Hauge
Diverse elektronik sælges

Fra : Gerner Mo

Dato : 12-02-01 23:34

On Mon, 12 Feb 2001 16:34:52 GMT, "Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk> wrote:

> [...]
>bygger huse eller noget i den stil.
>
>Håber at der er nogen der vil være behjælpelige med det.

Hedder det ikke "fattige håndværkere" og er en småkage ?

--
30392174@pager.icq.com

Fra : Hauge

Dato : 13-02-01 01:02

Hejsa

"Gerner Mo" <gerner.mo@wanadoo.dk> wrote in message
> Hedder det ikke "fattige håndværkere" og er en småkage ?

Det er morgenbrødet jeg tænker på..

Mvh Hauge

Fra : N/A

Dato : 14-02-01 05:58

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 14-02-01 05:58

"Karina Mahmoud" <kalia@worldonline.dk> skrev i meddelandet:
> Tja, jeg søger da også en håndværker
> Karina

Hvad er det for en slags håndværker du skal bruge?

Ser du nogenlunde sådan her ud?? ...

( o )( o )
) . (
( Y )

--
Mvh. ©¿©
Peter W. Bosse

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 13-02-01 05:39

"Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk> skrev i meddelandet:
> Jeg har forsøgt at finde en opskrift på håndværkere, men har
> ikke kunnet finde en sådan.
> Håber at der er nogen der vil være behjælpelige med det.

Almindeligvis er "Håndværkere" en ganske alm. rundstykkedej m. æg.
Form: Let flade og firkantet med blå birkes

Her er en fremgangsmåde som selv den almindeligste husmoder ville
kunne gøre det...

Rundstykker 1:

ca. ½ kg mel
1 tsk salt
1 tsk sukker
50 g fedtstof (smør/margarine)
25 g gær
1 æg
2 ½ dl mælk (din bager ville bruge vand)
væde til pensling
pynt: blå birkes
evt. smuldet fra 2 oversavede røde mursten (kan udelades)

Lidt mel tages fra, resten sigtes med salt og sukker, og fedtstoffet
smuldres deri; gæren udrøres med lidt af den lunkne mælk og
tilsættes sammen med resten af mælken, dejen slås sammen med
en bageske/træske, og æltes færdig på bordet til den er blank og
smidig.
Stilles til hævning, til dejen er hævet til det dobbelte.
Dejen æltes op og trilles i en lang pølse, der skæres i ensartede
stykker, som trilles let sammen. (bageren bruger en såkaldt "afbrækker"
til deling og opvirkning af et stort stykke dej). - sådan én kunne man
godt bruge en gang imellem derhjemme.
Stykkerne stilles helt tæt sammen på en bageplade som i en kvadrat,
el. stil dem i en rundkreds som et vognhjul (start med én i midten, og
byg til omkring) skal stå helt tæt sammen. Dejstykkerne trykkes flade
med hånden, pensles med vand el. æg og drysses med blå birkes.
Efterhæver i 15-20 minutter og bages ved 200° til de er færdige.

Til grove "Håndværkere", kommer du bare lidt forud blødte kerner i
dejen. -Vupti!

---------------©¿©------------------------
Den Rigtige Håndværksbager

Mvh.
Peter W. Bosse

VALENTINSDAG 14. februar 2001 - fri til din elskede!
Nu kan du få en hel kvartsides annonce i Jyllands-Posten og
fri til din udkårne på ganske romantisk vis.
Forlovelsesmiddag på Kommandanten eller tilsvarende luksus i
provinsen. Byd på annoncen og gør noget ved snakken - fri
til din udkårne: Hvor? På QXL.dk - hvor ellers
http://list.jubii.dk:8080/T/A2.29.1108.2.69306

Fra : Hauge

Dato : 13-02-01 13:03

Hejsa

"Peter W. Bosse" <peterw.bosse@worldonline.dk> wrote in message
> Her er en fremgangsmåde som selv den almindeligste husmoder ville
> kunne gøre det...

Så håber jeg også at en husfader kan finde ud af det

Mange tak for opskriften, vil næsten med det samme prøve den..