Dødt batteri?
Fra : Niels Chr. Bøgh

Dato : 26-06-02 21:02

Et lynnedslag ser ud til at have påvirket batteriet i min PowerBook (hedder
det en Pismo, når det er en G3 med FireWire?) så det ikke længere kan lades.
Eller sidder der måske en sikring, der beskytter batteriet?

Jeg har prøvet Apples råd om at råstarte ved at holde miniknappen på
bagsiden ind, men det hjalp ikke.

Nogen gode forslag - eller er det nyt batteri til 1498,00 + moms?
Eller - svede - kan endnu ædlere dele være ramt?

På forhånd tak.

Niels

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-06-02 23:02

On Wed, 26 Jun 2002 22:02:27 +0200,
Niels Chr. Bøgh <dtp@dtpkurser.dk> wrote:

> Nogen gode forslag - eller er det nyt batteri til 1498,00 + moms?
> Eller - svede - kan endnu ædlere dele være ramt?

Har du prøvet med en anden strømforsyning? Min logik siger mig at det
må være den der står af først hvis lynet slår ned.

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : Niels Chr. Bøgh

Dato : 27-06-02 05:57

On 27/06/02 0:01, in article 3kddfa.ac.ln@g4.reippuert.dk, "Morten Reippuert
Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote:

> Har du prøvet med en anden strømforsyning? Min logik siger mig at det
> må være den der står af først hvis lynet slår ned.

Nææh, det har jeg ikke. Strømforsyningen virker ok - den får PowerBooken til
at køre. Kan strømforsyningen være defekt hvad angår ladning alene?

Niels

Fra : Michael Horn

Dato : 27-06-02 06:28

> [...]

> Nææh, det har jeg ikke. Strømforsyningen virker ok - den får PowerBooken til
> at køre. Kan strømforsyningen være defekt hvad angår ladning alene?

Har du mulighed for at måle på batteripolerne med voltmeter, spændingen
skal være et par volt under den spændig som kommer ud af stikket fra din
"lader" Og nej din strømforsyning kan ikke være defekt alene på ladning
af batteri - PB styrer opladningen. Jeg tror nok heller ikke på dit
batteri er dødt, men snarere din PB den har lidt overlast (mere
svede...) Man kan vel få en af Apple's rep. til lige at sætte et andet
batteri i og se om det hjalp, Jeg tror det ikke!

Hvad med din husstandsforsikring dækker den ikke lynnedslag?
--
Med Venlig Hilsen
Michael Horn

Fra : Tadeusz Mollin

Dato : 30-06-02 19:25

In article <B93FEA72.49A%dtp@dtpkurser.dk>, Niels Chr. Bøgh
<dtp@dtpkurser.dk> wrote:

> Et lynnedslag ser ud til at have påvirket batteriet i min PowerBook (hedder
> det en Pismo, når det er en G3 med FireWire?) så det ikke længere kan lades.

Er du sikker på dét med lynnedslaget?

Problemet kan også opstå, hvis maskinen har været afladet helt. Det er
mit problem, men jeg har ikke fået det løst endnu.

Jeg troede ellers, jeg havde fundet en løsning i flg. artikel fra
AppleCare Knowledge Base:

http://docs.info.apple.com/article2.html?artnum=58449

Dér henvises bl.a. til classic-programmet Battery Reset 2.0, der skulle
kunne genoplive et dødt batteri. Men ikke mit

Mvh
Tadeusz
Læsø [Fjernt fra ethvert Apple-værksted]