"Peter³" <peterahou@hotmail.com> wrote in message
news:afd7qo$e1a$1@sunsite.dk...
> "Peter" <wont@tell.you> skrev i en meddelelse
> news:3d19fb3b$0$184$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Hej igen,
ahhhh! - det er dig med det flotte navn =)
> > Hvis man har en Box og en Sphere og de to objekter er placeret med lidt
> > mellemrum, er det så muligt at morphe dem sådan at alt imellem dem
bliver
> > udfyldt (svært at forklare)?
>
> Ja, det burde jo være muligt, men MAX har desværre sine svagheder. Normalt
> ville man udføre dette vha. nurbs, men disse værktøjer er temmelig dårlige
i
> MAX sammenlignet med andre programmer. Hvis du har adgang til Rhino, er
det
> ingen sag, men det er jo også et af verdens bedste nurbs-
> modelleringsværktøjer
> Der er imidlertid en anden måde, som kan løse problemet, men det kræver
lidt
> mere arbejde. Først skal du konvertere din Box og din Sphere til Editable
> Mesh (højreklik på dem hver især og gå ned i Convert to:).
> Gå nu ind i Polygon submode på din Box og vælg alle polygonerne på den
side,
> der vender mod din Sphere og slet dem (delete). Sig ja til at slette
> isolated vertices. På din Sphere vælger du på samme måde de polygoner, der
> vender mod Boxen og sletter dem. Sig igen ja til at slette isolated
> vertices.
> Vælg nu et af objekterne og gå ind under Compound Objects (under Create,
der
> hvor du også fandt Boolean-operationen) og vælg Connect. Klik på Pick
> Operand og klik på det andet objekt. Nu skulle de to objekter være
forbundet
> med hinanden. Som du kan se, er det en god idé at have ca. lige mange
edges
> omkring hullerne i begge objekter, så man får en pænere mesh imellem dem.
> For at glatte tingene lidt ud, kan du også tilføje en meshsmooth-modifier
> ovenpå (sæt antallet af iterationer til mindst 2).
>
> Jeg håber det hjalp lidt... Hvis der er nogen, der har en bedre metode,
vil
> jeg også gerne høre den
Takker - det lader til at det fungere (ihvertfald som en nødløsning). Jeg
har aldrig nået at arbejde med NURBS (ihvertfald ikke til andet end
konklusion at det er svært og tager tid) så det holder jeg mig lige lidt
fra. Btw hvis du har overskud kan det være at du gider hjælpe mig med at
tegne den dims jeg skal have tegnet i 3DSMAX - i så fald så mail mig lige på
dingemann@hotmail.com...
Hilsen fra Peter den Anden =)
> Hilsen Peter
Nemlig!