Smertekateter
Fra : AEI

Dato : 26-06-02 15:42

Hej Alle

Ved ikke om det er den rigtige gruppe jeg skriver i, men har lige et
spørgsmål om smertekatetere.

Jeg blev opereret for ca. 1 måned siden.
Som de andre gange har jeg haft smertekateter i ryggen efter
operationen. Men denne gang har jeg haft en hel del smerter i ryggen
efter det, selv det at rette ryggen er smertefuldt.

På sygehuset efter operationen da jeg vågnede op gjorde min ryg ondt,
jeg meddelte dette til sygeplejeskerne, de sagde det ville går over i
løbet af et par timer...

På anden dagen efter op.... fik jeg taget kateteret ud, da jeg ikke
længere kunne holde ud at have det siddende desuden bedøvede det også
det forkerte ben og mit underliv, så derfor ingen grund til at have det.

Lægerne sagde på udskrivelsesdagen at det ville gå væk i løbet af et par
dage. Men nej.

Nu sidder jeg så hjemme og kan ikke forstå hvorfor det stadig gør ondt
og venter på det skal stoppe.

Er der andre herinde der har været ude for samme oplevelse og evt. kan
fortælle mig lidt om hvordan de klarede det ?

Mvh AEI

http://www.kandu.dk/

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-06-02 15:55

AEI <AEI.news@kandu.dk> wrote:
> Hej Alle
>
> Ved ikke om det er den rigtige gruppe jeg skriver i, men har lige et
> spørgsmål om smertekatetere.

hvis ikke her hvor så??

> [...]
> operationen. Men denne gang har jeg haft en hel del smerter i ryggen
> efter det, selv det at rette ryggen er smertefuldt.

det har jeg også prøvet....

> På sygehuset efter operationen da jeg vågnede op gjorde min ryg ondt,
> jeg meddelte dette til sygeplejeskerne, de sagde det ville går over i
> løbet af et par timer...

tja... standart svar tror jeg.....

> [...]
> længere kunne holde ud at have det siddende desuden bedøvede det også
> det forkerte ben og mit underliv, så derfor ingen grund til at have

næsten som mit... mit kateder lammede hele min underkrop i et røgn hvorefter
det fortrak sig i den forkerte side af kroppen... jeg fik epimorfin
indsprøjtet i stedet for smertedrop....

> Lægerne sagde på udskrivelsesdagen at det ville gå væk i løbet af et
> par dage. Men nej.

nope.....

> [...]
>
> Er der andre herinde der har været ude for samme oplevelse og evt. kan
> fortælle mig lidt om hvordan de klarede det ?

med smertestillende piller..... jeg havde problemer med ryggen i 3 måneder
efter min OP....
min teori er at katederet har sat skævt og bedøvet nogle forkerte nerver....
eller trykket på noget.....
men for mig gik det altså væk igen.. men selve oplevelsen var meget
ubehagelig.. så meget at jeg overvejede ikke at få det i anden gang jeg
skulle opereres....
denne gang gik det dog fint og jeg havde ingen problemer... heller ikke
efterfølgende....

jeg ved ikke konkret hvad du kan gøre... måske lidt akupunktur kan hjælpe
med at løsne de nerver der er i klemme??

--
knus sabina
Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk