Lidoen... - forholdsregler?
Fra : Clemmensen

Dato : 26-06-02 16:01

Hejsa...

Vi skal til Camping Ca'Savio på lidoen i år, og det glæder vi
os meget til!

Jeg har et par spørgsmål:
---er det 'sikkert' at lade et 12 årigt barn gå i baderummene alene, eller
i det hele taget at lade børn færdes alene rundt på campingpladsen?
---Generelt, - er der mad vi skal undgå i Italien? Jeg har f.eks. hørt man
skal holde sig fra soft ice og vand der ikke er fra flaske?
---Prisniveauet i det hele taget, - hvordan er det?
---Er der umiddelbart anbefalelsesværdige ting at se i nærheden, ud over
Venedig?
---Er der skorpioner, slanger, edderkopper eller andet farligt kryb ?

På forhånd 1000 tak!
Venlig hilsen Helle

Fra : Dan Andersen

Dato : 26-06-02 17:28

"Clemmensen" <clemmensen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> På forhånd 1000 tak!
> Venlig hilsen Helle
>
> Der bor ca. 9.000 mennesker på den campingplads! Blot hun kan finde hjem
igen skulle der ikke være nogen fare.. Hun er trods alt 12 år
Du kan roligt drikke vandet fra alm haner. Det var noget andet for 30 år
siden. Vi spiser altid en halv kop youghurt til morgenmad - uanset hvor vi
er henne. Og vi har aldrig haft "turistmave"
Proisniveauet er omkring det danske. Nå I skal til Venedig - brug da den
sidste P-plads inden færgen. Den er billigst!
For'vrigt findes der en billig campingplads helt ude ved færgen og til
venstre! Den er uden alt det alm gøgl, men aligevel fine forhold.
Køb 1 dages eller flerdages biletter til færgen og vandbusserne - så sparer
du en masse.
Tag ud på Marcello og Murano (hedder de vistbnok) og de andre små øer. De er
ikke særlig overrendte af turister - det er alle tiders!
Aflever aldrig dit pas i receptionen - lad dem tage de oplysninger de skal
bruge - men behold dit pas.
Prøv at forklare en italiensk politimand, at du desværre ikke kan legitimere
dig, fordi dit pas er på campingpladsen!!!!!!!!
Det har jeg prøvet...
Krybdyr?? Tja... Jeg har aldrig hørt om nogle farlige af slagsen - men der
kan måske være nogen.
God tur ellers!

Mvh. Dan Andersen