Prissætning
Fra : Nis Sarup

Dato : 26-06-02 15:34

Jeg skal lave et content-management system.
Kunden skal bruge et brugersystem så han kan administrere brugerne.
Brugerne skal kunneoprette artikler med billeder (der skal uplaodes via
browser), der skal være en kalender med arrangemanter. En
redaktør-bruger skal kunne låse artiklerne og godkende hvorefter de
bliver vist på hoved siden.
Kunden vi også gerne have noget video på siden, men hvis det blir til
noget bliver det bare en beskrivelse og et link til en video-fil.

Hvad er et fornuftigt pris forslag?

Nis

Fra : LarsE

Dato : 26-06-02 19:17

"Nis Sarup" <tamen@mac.com> wrote in message
> [...]
> Kunden vi også gerne have noget video på siden, men hvis det blir til
> noget bliver det bare en beskrivelse og et link til en video-fil.

Tja, det kommer vist helt an på hvordan du prisfastsætter dit "produkt".
Hvis du for eksempel tager et system som PostNuke, som er open scource
(GPL), så kan du kræve betaling for tilretning og service mens koden som
sådan ikke kan sælges.... Jeg kender eksempler på løsninger baseret på
PostNuke til mellem 5 og 25 k. Der findes også andre færdiglavede løsninger
du måske kunne overveje, - ezcontent, midgaard, openCMS osv.... Dem har jeg
dog ikke det store kendskab til. _Skal_ du lave systemet helt fra bunden, så
er jeg blank hvad pris angår...kommer igen helt an på licensen for dit
færdige produkt...

/Lars, PostNuke.dk

Fra : Nis Sarup

Dato : 26-06-02 20:21

Jeg gav dem et tilbud på 20.000,- og så regnede jeg med at lave det hele
fra bunden. Men de lød ikke helt tilfredse med tilbudet, så det kan godt
være de vil have mig til at gå lidt ned i pris. men så kan jeg jo se om
jeg kan få postnuke eller phpnuke.
Jeg har lige været inde og læse lidt på postnukes side, de er stadig i
alpha, kan det bruges? Det må det vel siden du kender til nogen der har
givet penge for det ;)

Nis.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 26-06-02 20:55

Nis Sarup skrev:

> så kan jeg jo se om
> jeg kan få postnuke eller phpnuke.

Der er også Eisenstein CMS, som nogle af mine kolleger har lavet. Det er
gratis og open source.

http://eisenstein.dk/cms/

Fra : Nis Sarup

Dato : 26-06-02 22:38

Hehe det myldre jo frem :)
Jeg tror jeg vil kigge lidt på dem.

Btw: Jeg elsker jeres menu, med de der pseudo 3D hakker :)

Nis

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 27-06-02 11:35

Nis Sarup <tamen@mac.com> skrev:

> Jeg har lige været inde og læse lidt på postnukes side, de er stadig i
> alpha, kan det bruges? Det må det vel siden du kender til nogen der
> har givet penge for det ;)

http://www.humlebaekonline.dk

Jeg vil ikke karakterisere det som alpha...heller ikke beta IMO.
Den er lige så fejlfri som mange betalings CMS, hvis ikke mere fejlfri.

(Postnuke 0.714, MySQL v.?, PHP 4.21, Apache 2.0.39)

Der er flere forskellige metoder til at få billeder på sitet.
Kan konfigureres i det uendelige layout mæssigt ... næsten da

Jeg kan smide screenshoots af admin screens på nettet, hvis du ønsker
det.

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Nis Sarup

Dato : 27-06-02 15:13

Det kunne da være rat at se :)
Var det svært at sætte op?
(jeg går ud fra at http://www.humlebaekonline.dk er lavet med postnuke)

Nis.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 27-06-02 15:35

Nis Sarup <tamen@mac.com> skrev:

> Det kunne da være rat at se :)
> Var det svært at sætte op?
> (jeg går ud fra at http://www.humlebaekonline.dk er lavet med
> postnuke)

Helt ufatteligt let at sætte op
Det er baseret på "tryk her for at installere".

Det "sværeste" er installation af apache+mysql+php , hvis ikke du kender
til det.

Nogen speciel admin funktionalitet du er interesseret i?
Se evt www.fischer.as/clipboard.jpg

Fra : Nis Sarup

Dato : 27-06-02 16:07

Jeg kunne godt tænke mig at se Opsætning funktionen.
Det lydder godt at det er let at sætte op, når du siger tryk her for at
installere, er det så via en browser? Eller et "rigtigt" program?
Jeg tror jeg vil prøve at leje lidt med det på min egen webserver, jeg
kører OS X.1.5
Og tak for infoen, btw :)

Nis

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 27-06-02 17:33

> [...]

> Det lydder godt at det er let at sætte op, når du siger tryk her for
> at installere, er det så via en browser? Eller et "rigtigt" program?

Det er browser styret.
www.domæne.dk/dir/install.php

Opsætning af hvad?
Der er så mange opsætningsmuligheder... alt browser baseret.
Der er så visse moduler, hvor man skal ændre i en php fil.
Men det er meget meget let IMO.
Med andre kan man sætte apache og php op, så kan man også installere
postnuke.

Fra : Nis Sarup

Dato : 27-06-02 17:47

Fischer & Døssing wrote:

> Opsætning af hvad?
> Der er så mange opsætningsmuligheder...

Ja det så jeg ;)
Jeg tror jeg vil prøve at lege lidt med det efter jeg kommer hjem fra
Midtfyns Festival :)

Tak for hjælpen alle sammen :)

Nis Sarup

Fra : LarsE

Dato : 27-06-02 22:56

Hej Peter,

Hvad siger du til at hjælpe med at lave en ny installationsmanual. Den gamle
jeg lavede til phpnuke er vist uddateret...

/Lars, PostNuke.dk

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 28-06-02 07:26

LarsE <lae@nospam.dk> skrev:

> Hvad siger du til at hjælpe med at lave en ny installationsmanual.
> Den gamle jeg lavede til phpnuke er vist uddateret...
>
> /Lars, PostNuke.dk

Hejsa.

Hmm ... jeg er svært tidspresset.
Desuden mener jeg at dem som endelig begiver sig i kast med CMS også kan
engelsk.
Hvad mere specifikt ville du have oversat?
Er det ikke vigtigtere at oversætte hardcore kodet themes, blokke,
moduler etc.?
Samt oversætte alm. language filer?

Fra : Michael Birkmose

Dato : 28-06-02 12:28

Hejsa!
Efter at have læst denne tråd har jeg installeret postnuke og leget lidt med
det. Er der nogle der kan svare mig på hvordan man fjerner top menuen? (Den
som stadard indeholder home:topics:downloads:your account:submit news:top
ten....

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 28-06-02 14:37

Michael Birkmose <michael.birkmose@aiesec.net> skrev:

> [...]
> lidt med det. Er der nogle der kan svare mig på hvordan man fjerner
> top menuen? (Den som stadard indeholder home:topics:downloads:your

Typisk er det grafik nede i html/themes/themex/images
(themex er det pågældende theme du har valgt)
Eller også er det hardcode inde i theme.php

Kan du komme med url?

Derfor er der også større behov for danske themes end oversættelse af
installationsvejledninger IMO

Fra : Lars Brink

Dato : 29-06-02 11:10

> du måske kunne overveje, - ezcontent, midgaard, openCMS osv.... Dem har
jeg

Hvor er det lige jeg finder midgaard? Jeg har ledt på både Google og Jubii.

> /Lars, PostNuke.dk

Det kigger jeg lige på også

Mvh,

Lars