Flere RAM??
Fra : Agent.com

Dato : 26-06-02 13:27

Hejsa
Jeg har overvejet at købe nogle flere RAM og smække i min computer,
men jeg ved ikke om det kan betale sig...
Jeg gider ikke putte flere i, hvis computeren ikke vil kunne udnytte
dem.
Jeg har: en Pentium II 400 mhz og 198 mb pc100 RAM

Vil jeg få nogen glæde af at putte flere RAM i??

Thx

Fra : Kiwi

Dato : 26-06-02 13:42

> [...]
> dem.
> Jeg har: en Pentium II 400 mhz og 198 mb pc100 RAM
>
> Vil jeg få nogen glæde af at putte flere RAM i??

Du vil nok få betydelig mere performance for pengene hvis du investerede i
en ny CPU og evt. motherboard.

- kiwi

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-06-02 16:24

"Kiwi" <kiwi@ownz.dk> wrote in message
> [...]

Jeg har en PII-400 og 256MB PC133. Jeg kunne godt bruge 256MB mere.

> Du vil nok få betydelig mere performance for pengene hvis du investerede i
> en ny CPU og evt. motherboard.

Det kommer stærkt an på hvad maskinen bliver brugt til. PII-400 er faktisk
længe nok til det meste.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Ole Axelsen

Dato : 26-06-02 13:41

"Agent.com" <denmark_cyber@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> dem.
> Jeg har: en Pentium II 400 mhz og 198 mb pc100 RAM
>
> Vil jeg få nogen glæde af at putte flere RAM i??

Det afhænger af hvad du bruger den til. Det er kun hvis du kører meget
krævende ting du overhovedet vil kunne mærke nogen forskel.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Psyman

Dato : 27-06-02 17:21

"Agent.com" <denmark_cyber@hotmail.com> wrote in message
> Vil jeg få nogen glæde af at putte flere RAM i??

Et tip kunne være at køre en ressourcemåler i baggrunden af dit OS og se
hvor tit du udnytter 100% af dine ressourcer. Så kan du selv vurdere om det
er pengene værd at opgradere.

Fra : Peter

Dato : 27-06-02 18:52

"Agent.com" <denmark_cyber@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Vil jeg få nogen glæde af at putte flere RAM i??

Skulle vi nu ikke en gang for alle blive enige om, at det hedder "mere"
RAM - ikke "flere" RAM.....?

RAM betyder "Random Access Memory" (vilkårligt adresseserbar hukommelse), og
er altså et udtryk for et begreb, ikke en kvantificering. Vi siger jo heller
ikke flere/færre vand, men mere eller mindre vand. Vi måler det til gengæld
i f.eks. liter, og så taler vi om flere/færre liter.

Du kunne tale om flere/færre kB, MB eller GB RAM........

Blot et lille hjertesuk.....

--
Peter
For e-mail: fjern 'berry'

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-06-02 21:56

"Peter" <blueberry_sky@mail.dk> wrote in message
> Skulle vi nu ikke en gang for alle blive enige om, at det hedder "mere"
> RAM - ikke "flere" RAM.....?

RAM er utælleligt ligesom smør er...